Režie:
Ciro GuerraScénář:
J.M. CoetzeeKamera:
Chris MengesHrají:
Mark Rylance, Johnny Depp, Robert Pattinson, Gana Bayarsaikhan, Greta Scacchi, David Dencik, Sam Reid, Harry Melling, Bill Milner, Tserendagva Purevdorj (více)Obsahy(2)
Vojenské pevnosti, střežící hranice neznámého impéria, velí postarší muž (Mark Rylance), který vykonává i funkci správce. Jeho pečlivé velení udržuje po mnoho let klid s kmeny nomádů a dochází jen k drobným nedorozuměním. Vše se změní s příchodem plukovníka Jolla (Johnny Depp), který přichází na základě informací, že barbaři chystají útok. Je krutý a brutální, velitel nechápe Jollovy metody, ani jeho cíle. Jeho protesty nepomáhají a nakonec na něj padne podezření z kolaborace s nepřítelem. Musí se rozhodnout, zda zvolí loajálnost k impériu, nebo lidskost, právo a spravedlnost. (JOJ Cinema)
(více)Videa (1)
Recenze (45)
Keby mala byť toto bodka za Deppovou kariérou, o čo sa zúrivé feministky úpenlivo snažia, tak by nemal byť na čo hrdý. Vlastne ani nerozumiem, prečo túto rolu vzal, čo na nej videl. Ukázal len opäť tú svoju typickú strnulú pózu a ešte si aj trefne namaľoval medzi oči kríž, akoby snímok mal byť jeho hereckým pohrebom. Waiting for the Barbarians sa vlastne zmenilo na čakanie na aspoň náznak akcie, ktorá v podstate nikdy neprišla. Film chce byť akoby filozofickou výpoveďou o nespravodlivosti, ale nestrhol teda vôbec. ()
Povedal by som, že strašne divný film... ale ono to vlastne nie je nijako enormne zvláštny film. Len je to trochu iné, než na čo sme (možno...) zvyknutí. Zaujímavá atmosféra (aj výprava). Tiež kasting je zaujímavý – u Deppa je to po jeho excentrických rolách bohužiaľ tak, že akonáhle hrá postavu, ktorá nie je vyložene šialená, tak každý hovorí o uhrančivom, podmanivom a utlmenom hereckom výkone. Pripadá mi to trochu bizarné, tak ale uznávam, že tu sa mi celkom páčil (ale nemal ktovieako veľký priestor...). Mark Rylance je tradične dobrý, ale (tradične) som si (zase raz) pri sledovaní jeho výkonu spomenul na niektoré jeho „isté“ scény z Intimity z roku 2001 a to mi značným spôsobom pokazilo sledovanie tohto filmu. ()
„Čakanie na barbarov” sa konkrétne skladá zo štyroch častí (ročných období), ktoré by som následne pretavil do viet asi takýmto štýlom: » V lete prichádza do pohraničnej provincie (policajný) plukovník Joll, ktorú má zrovna na starosti správca-úradník v jednej osobe, vo veľkom presvedčení, že údajne (ne)ďaleké, kočovné kmene, začínajú čoraz viac vystrkovať rožky, na základe čoho sa rozhodne podniknúť výpravu, aby z nich doslova vymlátil dušu, a keď sa už vracajú naspäť, tak majú so sebou tiež aj niekoľkých zajatcov, medzi ktorými je trebárs i jedno dievča, ktoré čochvíľa oslepne... Zima už ale pomaly klope na dvere, a tak sa richtár zbližuje s týmto postihnutým dievčaťom, ktoré si berie pod svoje ochranné krídla, pričom zase na jar by ju pre istotu radšej (na)vrátil tam, odkiaľ vlastne prišla, t. j. späť ku svojej rodine, čo je inak mylne považované za spolčovanie sa s odporcami, kvôli čomu je i patrične potrestaný a ponížený, zároveň, kedy má tu česť byť pre zmenu zaujímavým dôstojník Mandel, ktorý si toto dianie i náležite vychutnáva ! Vo vnútri sa to celé intenzívne vyostruje, že na jeseň sa nepriateľ poctivo pripravil, že akonáhle dorazí, kto bude na neho ešte čakať, alebo, povedzte mi teraz, kto sú v skutočnosti tými b a r b a r m i ? « / Veľmi pomalý, kvalitne obsadený, výborným kameramanom zosnímaný, pomerne presvedčivo zrežírovaný, miestami vskutku krutý a trýznivý, dvojhodinový film, ktorý vari hravo "utečie ako voda" , že tých úvodzoviek sa báť vôbec nemusíte ? Ale divák musí byť najprv a v prvom rade oveľa viac trpezlivejším, lebo si to tento počin skrátka neustále vyžaduje, za čo vás napokon dostatočne odmení, teda, aspoň mňa - určite, áno, aj keď to nakoniec nie je o málo vyššie hodnotenie, neľutujem toho, že som videl týchto barbarov. ()
Alegorie s Johnny Deppem jako nemilosrdným vládním úředníkem. Pohled do temného srdce kolonialismu. Film je taková antiKiplingovka romantizování národů mimo západní kultury. Scénář je napsán Coetzeem podle jeho vlastního románu z 80.let a dostal v něm naprostou volnost. Jer to katalog nespravedlnosti, útlaku a sadistického násilí. Guerrova režie postrádá epickou krásu Davida Leana. Dobro a zlo je zde přesně rozděleno a závěr je precizní. Hlavním důvodem film vidět je výkon Marka Rylance. ()
Zatímco laskavost a člověčenství se často setkávají s nepochopením, krutost je ve své univerzálnosti velmi srozumitelná. A koneckonců, snadněji se i oplácí.. Neznámé místo, sypání si známého imperiálního popele na hlavu a nosná myšlenka měly šanci uspět, jenže to by Guerra nesměl dát štempl na to, že čekání je svou povahou nezáživné a otravné. Problémem možná je, že blazeovaný Rylance, nezlíčený Depp v extravagantních brýlích a ani nestabilní oficírský ex-upír nedokázali chybějící pozornost strhnout na sebe.. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (2)
- Natáčelo se v listopadu a prosinci roku 2018 v Maroku a Itálii. (Punisher)
- Jedná se o první film Ciro Guerra v anglickém znění. (Punisher)
Reklama