Obsahy(1)
Kingdom Come je unikátní české RPG zasazené do realistického světa středověké Evropy. Cesta k jeho zrodu byla extrémně komplikovaná, hra byla odmítnuta vydavateli jako příliš riskantní a vznikla jen díky podpoře fanoušků na Kickstarteru. I poté čekalo tvůrce, kvůli celé řadě netradičních idejí a mechanismů, při vývoji mnoho úskalí. Dokument představuje více než šest let dlouhou trnitou cestu od založení Warhorse po vydání hry. (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (11)
"V skutočnosti si myslím, že ta naša zvláštna cesta, ktorú sme zvolili - od samotného Kickstarteru až po jej vydanie, si myslím, že to je ten duch Kingdom Come: Deliverance, celý duch Warhorse studios". V našich, dovolím si povedať aj vo svetových merítkach, pomerne unikátny dokument. Po predkrme, v podobe nemenej hodnotného kúsku Epilogue: Kingdom Come: Deliverance - ktorý mapuje posledný mesiac pred vydaním hry a krátke obdobie po vydaní hry, nám chlapci z Vortexu (pozdravujem Jirku a Zdeňka) ponúkajú hlavný chod. Dokument nás sprevádza profesionálnym životom herných vývojárov od ich začiatkov, cez ich úspechy až po prvé profesné sklamania, ktoré ich paradoxne nakopli k tomu, že ešte viac tužili robiť hry, podľa seba. Zrod Kingdom Come: Deliverance bol strastiplný, to nie je žiadne tajomstvo. Teraz máme ale unikátnu možnosť nazrieť pod podkrievku čo prežívali vtedy a ako sa na ich cestu pozerajú s odstupom rokov. Bola to vskutku jazda ako na horskej dráhe a dúfam, že to ešte nebolo ani zďaleka splnenie ich profesionálnych snov - je ešte veľa príbehov, ktoré je potrebné vyrozprávať. ()
Dokument úžasně mapující vývoj dle mého názoru nejlepší české hry vůbec. Kluci z Vortexu si na kvalitě dali velmi záležet. V dokumentu mluví hodně lidí, každý mluví z trochu jiného úhlu o něčem jiném, dozvídáme se spoustu radostí i strastí, které vývojáři zažili, až to celé vypukne v uvědomění, že se čecháčkům podařilo i přes všechny skutečnosti vytvořit jednu z nejkomplexnějších her za poslední dobu. ()
Dokument o tom jak se rodila nejen jedna z nejvýraznějších her, které čeští vývojáři dali světu, ale i o vzniku samotného studia Warhorse. S odkazy do minulosti, zejména k Mafia: City of Lost Heaven;) Takže tu vedle mluvících hlav máme i dobové materiály, ze kterých si především moje generace může dobře uvědomit, jak je stará:) Je to informačně nabité, s řadou záběrů ze zákulisí vývoje, samozřejmě i něco (více čiméně uvěřitelných) historek páně Vávrových, to vše kvalitně natočeno a nastříháno i ozvučeno. A je tu také přidaná hodnota - a tou je příběh o tom, co to všechno stojí, dát dohromady svoji vizi... a pak se srovnat s tím, že se Vám jí z objektivních důvodů úplně nepodařilo dosáhnout, protože nežijeme v ideálním světě, ale máme své závazky, a byznys (i fanoušci, kteří jsou pořád zákazníci, ne že ne) je neúprosný. Dobře strávená hodina čtyřicet, a to bych měl asi dodat - i když jsem vývoj KCD sledoval a věnoval svůj čas i různým gamesplayům, nehrál jsem ze hry ani minutu, neb není mým pohárem vína;) Pro snímek o její tvorbě mám ale schováno 80% ()
Nechápu, že se v závěru dokumentu tolik věnují negativním kritikům. Rozumím tomu, že některé komentáře bolí, ale vzhledem k úspěchu hry jim musí snad být jasné, že názor většiny je pozitivní. Jsou lidé, kterým prostě nemá smysl nic vysvětlovat. Sám jsem hru dohrál a přes nějaké "mušky" jsem byl nadšený! Tolik z historie jsem se nenaučil za celou základku :) ()
Z dokumentu je patrné, že tvůrci mířili možná trochu výš, zdaleka ne všechno dopadlo podle představ, ale zaplaťpánbůh za to, protože zlaté české ručičky a my těm AAA přece ukážeme. A keď nemám jinou možnost, napíšu sem ještě něco: hra Kingdom Come Deliverance mě svou filmovostí zaujala víc, než většina českých filmů za posledních dvacet let. Ve spojení s hudbou je to perfektní žánrový kousek. ()
Reklama