Režie:
Adrian ShergoldScénář:
Jeff MurphyKamera:
Ulf BrantåsHrají:
Rafe Spall, Joel Fry, Thomas W. Gabrielsson, Steve Speirs, Tim Woodward, Benedikte Hansen, Simone Lykke, Martin Arnold AgersnapObsahy(1)
Herbův život je v troskách. Přišel o své jmění, nedokáže si udržet práci, nemluví se svým synem, má neodbytného souseda a jeho životospráva se skládá hlavně z levného piva a hrachové kaše. Takhle se žít nedá a on to ví. V televizi se následně dozví, že si dánští vězni vedou mnohem lépe než on - mají práci, zdravotní pojištění, venkovský klid a dokonce i televizi ve vysokém rozlišení. Žijí v podstatě v hotelech. Herb se nadšeně rozloučí se svým zchátralým bytem, nelegálně se dostane do Dánska na nákladní lodi a skončí v poklidném městě, kde se mu nabízí vše, co potřebuje, včetně banky, kterou plánuje vyloupit. Když se však setká s laskavou místní servírkou a roztomilým toulavým psem, který se od něj odmítá hnout, začne přemýšlet, jestli je vězení opravdu jeho jedinou šancí na šťastný život. (Cinemax)
(více)Recenze (9)
Námět mi připadal zajímavý, ale film jede ve skutečnosti zase jen podle banálního schématu romantických komedií, kdy zoufalec za prvními dveřmi najde sexy krásku, která čeká jen na něj. S její dcerkou jsou taky hned kamarádi a ještě na ulici čapnou nějakého kolemjdoucího psa, aby byli jakože dokonalá rodinka. A samozřejmě tam musí v jednom kuse teatrálně hulit trávu, protože to přece náročný divák vyžaduje a bez toho se už žádný film, který chce vypadat aspoň trochu závažněji, neobejde. Dívat se na to dá a je tam pár vtipných scén, jen je tu stále pocit, že tohle všechno už jsme vlastně viděli mockrát. ()
Spíš lepší tři, možná místy i čtyři . Bylo to silnější v první půlce, která má ostrovní atmosféru i humor, Dánsko už je na mne moc sluníčkové (ale jako ono trochu je, já tam byl). Některé pasáže by mohly dávat o malinko víc smysl. Ale strašně moc to zvedají herci. Jsou neokoukaní, hrají dobře a je prostě příjemné na ně koukat. ()
Dlhý depresívny začiatok, z ktorého je sám divák tak deprimovaný, že ťažko sa mu hľadajú sympatie k hlavnému protagonistovi. Keď sa však už začne väzenská turistika príbeh začne naberať grády a všetko by šlo len k lepšiemu, keby sa na scéne neobjavila žena. Keď filmár nevie čo s príbehom pošle tam ženu a začne sa naivná, tuctová a hlúpa romanca. Potom akoby sa dej spamätal a uvedomil si, čo má byť zápletkou filmu a znova to začne mať potrebné grády, ale potom sa tam znova objaví žena a končí to tak, ako by to ukončil každý nekreativny filmár. A hviezdička sa z hodnotenia hneď stratila. ()
Byly tam momenty, že to pro mě v tu chvíli bylo za plný počet. Bohužel si to tu laťku neudrželo, ale stejně to pro mě bylo moc příjemné překvapení, protože jsem se před projekcí neměl čeho chytit. Hodnotilo to tu málo diváků, takže to ještě nemá rating a komentár tu doteď nebyl ani jeden. Je to sociální drama řízlý takovou decentní romantikou. Na tohle téma- vězeňské turistiky- chci vidět ještě jeden seriózně pojatej, stylově čistej film. Ale tenhle je fajn, jen Mr. Herbert se mohl trochu uvolnit. Někdo o něj prostě stál, takový věci se nám zkrátka občas dějí. ()
Herb si sympatie zrovna rychle nezíská, je to dlouhá a strmá cesta, podobně jako k němu domů. Zlom přichází s reportáží z dánského vězení, takže tam, kde bych čekal rozjezd a větší rozvedení tohoto fajn nápadu. Jenže s Dánskem z větší části končí taková ta severská deprese, což by tolik nevadilo, kdyby ten původní nápad ještě nabídl něco víc, než banku a pokus o návrat. Matilda je fajn, ale že čekala zrovna na Herba, jsem ji příliš nevěřil. Kdyby se alespoň na tu romantickou linku tolik netlačilo a zůstala pouze doplňkem původního cíle... jenže je to přesně naopak. 60% ()
Galerie (9)
Photo © Home Box Office (HBO)
Reklama