Režie:
David OndříčekScénář:
Petr ZelenkaKamera:
Richard ŘeřichaHudba:
Jan P. MuchowHrají:
Labina Mitevska, Jitka Schneiderová, Saša Rašilov nejml., Jiří Macháček, Ivan Trojan, Mikuláš Křen, Dana Sedláková, Hana Maciuchová, František Němec (více)Obsahy(1)
Sedm mladých lidí ve věku od 23 do 33 let se na konci devadesátých let ve velkém městě pokouší praktikovat cosi, čemu se dříve říkalo milostný vztah. A tak na sebe milostně narážejí a nechávají se unášet napříč dlouhodobějšími či krátkodobějšími vztahy, které je dovedou zpět do samoty. Robert pracuje v cestovní kanceláři a rád rozplétá a splétá osudy lidí. Napomůže rozchodu Hanky a Petra, který se pokouší pochopit život skrze nahrávky „opravdového života“ pouštěné do éteru. Zatímco je Hanka pronásledována Ondřejem, do té doby uznávaným lékařem a otcem rodiny, seznamuje se s Jakubem, jehož pozitivnímu pohledu na svět pomáhá pravidelné užívání marihuany. Na druhé straně to ale způsobuje zhoršování jeho krátkodobé paměti, takže se v jejich vztahu objevují problémy. Zklamaná Hanka hledá pochopení u rodičů, ale doma najde jen dvacet Japonců sledujících „normální rodinku při normální večeři“. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (1 087)
Samotári boli vo svojej dobe určite neuveriteľná pecka. Ja som ich tiež za ňu považoval. Lenže časom to už také ružové s ich kultovosťou nie je, myslím, že pomerne zostarli a diváci nie sú tak lační po ich reprízach. Môžu zato podľa mňa paradoxne tie hlášky, ktoré už dnes nie sú až tak ultra cool, ako keď sme všetci videli v kultúre húlenia niečo nové a revolučné. Proste húlenie u nás nemá tradíciu, veď to tvorcovia sami vedeli. Ale scenár je super, netreba ho zase brať ako nejakú závažnú generačnú výpoveď, len sa pri ňom bavte. ()
Jeden z toho mála co u nás vzniklo v novém tisíciletí a rozhodně to stálo za to. Černá komedie o tom jak to v životě chodí a bohůžel už se něco rozjetého jen tak zastavit nedá. U autorů je hodně znát způsob vyprávění děje a to se snažili využít i v jejich další celkem úspěšném filmu Jedna ruka netleská, který je s tímto celkem dost podobný. Akorát rozdíl v obouch filmech je ten, že tento autoři dotáhli až do samého konce a očekávaný konec celkem originálně završili. Mimo to opravdu velice zajímavě překvapil Jiří Macháček, který si se ztroskotaně zhulenou postavou dokázal velmi originálně pohrát. --- Zvoní Vám mobil proč ho nevezmete? – Já přece nemám mobil ()
Film, který se údajně stal generační výpovědí. Ale za sebe musím dodat, že se mnou nekomunikoval ani tehdy, ani dnes. Násilně vložené prvky UFO, hulení a Japonců přinášejí jen prázdné slepé uličky a opět nám zůstává jen klasický oblouk na téma "na počátku se rozešli a na konci zase sešli". Kde je ona přidaná hodnota? Předpokládám, že tehdejší mladí se nijak zvlášť neuměli nadchnout ani pro Němce, ani pro Maciuchovou. Takže souhrnem mi vychází jako hlavní devíza opět jen ta Pragensie a bar La Casa blů. ()
Nelíbí se mi, že většina lidí je ze Samotářů odvařená kvůli Macháčkovi. Jakub je sice úleťák a jeho hlášky zkultovněli, ale já osobně dávám přednost postavě a hereckému výkonu Ivana Trojana. Za nejlepší zcénu pak považuju dramaticko-komediální hádku v rodině Černých při japonské návštěvě. David Ondříček občas vykouzlí zajímavé obrázky, ale film, který vás zahřeje na duši, nebo při kterém vám zamrazí v zádech, to rozhodně není. ()
1. Chladná (ako zmrzlinový pohár) ,2. Day For Night ,3. Doup Maglajz ,4. Dumb It (B.P.M. Brothers Mix) ,5. Dva živočišné druhy ,6. For That Moment ,7. French Connection ,8. Got To B ,9. Ja, ty a moj brat ,10. Lucky Boy ,11. Never ,12. Over & Over ,13. Qué Pasa ,14. Ráno ,15. Smoke Under Water ,16. So Beautiful ,17. Sun-Ba! ,18. Tokyoman ,19. Up To Ground Czechoslovakia ,20. Wounds On A Cherry Tree, ()
Galerie (28)
Zajímavosti (46)
- Česká hymna, která je hrána v televizi a kterou Jakub (Jiří Macháček) nepozná, je hraná na počest bratrů Pospíšilových, dvacetinásobných mistrů světa v kolové. (sator)
- David Ondříček po prvním přečtení scénář odmítnul, filmu se chopil až na doporučení Jana P. Muchowa. (don corleone)
- Do filmu sa nedostala dejová línia Vesny (Labina Mitevska), ktorá tak ostala vedľajšou postavou: mladá sympatická Vesna sa do Prahy vidala hľadať svojho otca, čo niekoľkokrát vo filme odnie, no tento motív nie je ukončený, pôvodne v scenári však mala Vesna svojho otca nájsť - je ním Hankin (Jitka Schneiderová) otec, takže Vesna a Hanka sú nevlastné sestry. (Jordan)
Reklama