Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendární režisér Carlos Saura přidal k dlouhé řadě žánrově rozmanité filmografie také snímek pojednávající o baletním představení s názvem 'Salome'. Všeobecně známý biblický příběh vypráví o krásné tanečnici Salome, která je zamilovaná do Jana Křtitele. Ten její city neopětuje a zhrzená Salome využije svých půvabů k pomstě. Saura vnímá baletní představení nejen jako příběh vyjádřeny pohybem. Performanci je třeba připravit, vybrat tanečníky, navrhnout scénu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Už při sledování Sněhurky jsem se přesvědčil, že španělé umí emoce vyjádřit bez pomocí dialogů a bylo mě jasný, že v případě Carlose Saury se také dočkám nějakého méně tradičního postupu. Úvod je zasvěcen příprávám na taneční vystoupení ve kterým se každý, kdo nezná příběh Salome dozví základní pointu a poté už následuje samotný tanec. Záměrně říkám tanec, protože balet mě to nepřipomínalo, ale předem upozorňuju, že se v tom hovno. Osobně si myslím, že ten kdo příběh o Salomé nečetl nebo neviděl jiné zpracování může mít trošku problém s obsahovou orientací. Carlosovo zpracování je založeno na souladu pohybu, hudby a barev, které vytvářely moje nálady. Nejvíc se mě líbil tanec Salome před Herodem, byl originalní, dynamický a plný vášně. Celkově považuju tenhel kousek za velmi kvalitní z hlediska uměleckého, ale že by mě dokázal až na zméněnou scénu pohltit, to bohužel ne. ()

*Elfík* 

všechny recenze uživatele

No propáníčka! On to není film, ale dokument! A Salomé je tam nahá! Božínku, jak perverzní! Ale k věci... Vážně, proč někdo nazývá počin dramatem, když je to klasický dokument popisující představení? Kromě toho, pro milovníky baletu mám špatnou zprávu. Není to klasický balet, takže na špičky zapomeňte. A proč ten nejtalentovanější tanečník, černoch představující Jana Křtitele, netancuje a jen se otáčí na podstavci? Pardon, na stupínku... Na druhou stranu musím pochválit scénu a světla, ale jak už tady poznamenal Magyar, vhodné jen pro epileptiky. Blikající světýlka totiž utváří dojem nejen narušené osobnosti, ale i laciného efektu, který tomu celkovému vůbec nepomůže. Ovšem tanečníci jsou úžasní! K hudbě bych ráda řekla, nechte kytaru na doma, odstraňte rádoby operní zpěv, nechte znít violu, housle a obecně smyčcové nástroje. V pozadí klidně nechte kytaru, ale jen potichu, prosím. A kameramanovi: nemůžeš točit, ty pako, když je objekt přesvětlený, není to vůbec zajímavé, víš?! ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nemám rád balet, ani tanec jako takový, ale chtě nechtě musím konstatovat, že Salomé Carlose Saury měla hodně co do sebe, flamenco je v tomhle podání ve většině filmu nádherné...když je navíc podpořeno opravdu nádhernou choreografií, výpravou i scénou, tou hrou barev, atmosfér a úchvatné hudby, vydržím celých 85 minut bez mrknutí okem... ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Záznam inscenace by byl za pět (spojení Salome a flamenga je bezchybné, i když interpretace je silně romantizující), jenže Saura musel zaplnit ještě půl hodiny, aby dosáhl na celovečerní formát. Směsice záběrů z přípravy představení je sice sestříhána pevně vedenou rukou, ale ničí ji nepřirozený a chtěný "režisérský" komentář a banální promluvy tanečníků ve stylu Chorus Line. Umění má hovořit samo za sebe, takže ty banální fráze na začátku znevažují tu krásu tance, co přijde potom. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Jistě velmi originální a osobité ztvárnění Salomé. Výsledné baletní zpracování má naprostou absenci dialogů a jeho samotná délka mě již po chvíli začala uspávat. Baletní interpretaci jinak nebaletního příběhu jsem ve filmu ještě dosud neviděla, takže pohled na, v podstatě "žádný" děj bez mluvy, pouze za přítomnosti tanečníků, byl pro mě dost nezvyklý. A s postupem děje začínalo být představení také lehce jednotvárné. Balet je krásný a i tento snímek má své kouzlo, spíše se však hodí pro zájmově zaměřené publikum, které jej dokáže patřičně, hluboce a možná i odborně ocenit. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama