Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalisté objasňují krádež cenných předmětu v jednom zámku. Loupež se nezdařila, neboť zloděj (Jan Skopeček) je i s lupem nalezen mrtvý pod oknem, jímž do zámku vnikl. Nejde však o nešťastnou náhodu, ale o vraždu... Loupež a vraždu zorganizovala příslušnice šlechtického rodu (Květa Fialová), jemuž byl zámek po roce 1945 zestátněn, aby získala cenný obraz... Zdroj: Kniha Daniela Růžičky: Major Zeman – propaganda nebo krimi? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

subic 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rok 1959, to to letí, seriál už padá do své druhé půlky. Vdovec Honza Zeman se přestěhoval se svou dcerkou a se starou matkou ze Žižkova někam na kraj Prahyyy na sídliště. Tentokrát tu máme takový hodně zpolitizovný díl, kradlo se vždycky a k tomu nejen církevní, ale taky ty historické artefakty z hradů a zámků. A kam to za komoušů nejlíp udat než na západ. Akorát tady to tvůrci navlékli, že kradou potomci bývalé šlechty a chtějí si ty (dříve) jejich věci odvézt na západ, čímž neříkám, že to nedělali, ale... ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Oči prozradí ledasco…Nejde sice o zrovna dvakrát záživný případ, ale je pravdou, že jsem se u něj ani moc nenudil. Zeman se konečně zbavil Bláhy a tak se vrhl do vyšetřování, které zdobilo počáteční díly tohoto seriálu. Je ovšem pravdou, že po slušné Kvadratuře ženy to byl zase krok zpátky, ale díky pohledné Květě Fialové a Sylvii Turbové se bylo na co dívat, alespoň co se ženské krásy týče. Rovněž zaujalo vystoupení rafinované artistické zlodějské rodinky – to bezesporu. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V priebehu rokov 1974 až 1979 bol v Československu vyprodukovaný kriminálny televízny seriál "Tridsať prípadov majora Zemana". Boli natočené tri série, ktoré dohromady obsahujú tridsať častí. Titulnú úlohu stvárnil herec Vladimír Brabec. Je to presiaknuté ideologickou propagandou, prekrúcaním faktov a účelovým velebením socialistickej verejnej bezpečnosti. Technicky je to však kvalitne zvládnuté. V poradí šiesta epizóda z druhej série nesie názov "Dáma s erbom". Jedná sa o prípad z roku 1959. Jan Zeman a jeho spolupracovníci z pražskej kriminálky sa pustia do objasnenia podozrivej smrti zlodeja, ktorý zahynul počas krádeže v historickom objekte. Vyšetrovanie ich privedie na stopu sofistikovanej organizovanej siete lupičov a priekupníkov, ktorí sa venujú nelegálnemu obchodovaniu s cennými kradnutými starožitnosťami. ** ()

Kakho-oto 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po dvou strhujících dílech pokračuje seriál neslaným a nemastným příběhem, kde se bývalá rakouská či německá šlechtična a nacistka podílí na krádežích starožitností z mobiliáře zámků socialistického Československa. Začátek dílu mě celkem bavil, ale scény, kde Zeman i Stejskal předstírají zájem o dvě zločinné ženy, epizodu celkem potopily. Pamatuji se na dokument ČT k této epizodě - na inkriminovaném případu krádeží cenných historických předmětů se nepodíleli příslušníci bývalé šlechty ani nacisté. Archiválie z natáčení seriálu (viz kniha Daniela Růžičky) to jednoznačně potvrzují, takže výsostně propagandistický díl, který měl jednoznačně očernit šlechtu. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tentokrát se v díle objevuje šlechtična Kateřina z Laubringenu, alias Anička Horáková. Pracuje jako náborářka v podniku na výrobu uměleckých miniatur a organizuje prohlídky českých hradů a zámků. Prohlídek se účastní i cizinci a mají skvěle vybudovanou síť pašování uměleckých děl směrem na západ. Šlechticům, kteří spolupracovali s nacisty, byl po roce 1945 zestátněn veškerý majetek a oni se všemožně snažili jej ukrást a dostat do svých nových bydlišť na západě. Při jedné takovéto pašerácké akci je zabit zloděj a zabaven jeho lup. Tak se dostane kapitán Zeman k tomuto zajímavému případu. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (9)

  • Automobil, se kterým jezdí Tony Rosenbaum (Petr Haničinec), je Opel Admiral z roku 1964. Příběh se ale odehrává v roce 1959. (xisp)
  • Lano, po kterém šplhal Syřiště (Jan Skopeček), bylo přeříznuto hluboko pod okenním parapetem, vrah by tak hluboko nedosáhl a ani neměl důvod, když ho mohl uříznout schován v bezpečí pokoje. (sator)
  • V scéne, kde Petr Haničinec (Tony Rosenbaum) vchádza do obytného prívesu, vchádza do prívesu klasickej veľkosti, avšak v nasledujúcej scéne, už so Sylvou Turbovou (Soňa Hartmanová), sa zdá, že sú v obrovskej miestnosti, veľkej ako divadelná šatňa. (Gareth_Jones)

Reklama

Reklama