Režie:
Craig GillespieKamera:
Nicolas KarakatsanisHudba:
Nicholas BritellHrají:
Emma Stone, Emma Thompson, Paul Walter Hauser, Joel Fry, Mark Strong, Emily Beecham, Jamie Demetriou, Kirby Howell-Baptiste, Ed Birch, John McCrea (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Držitelka Oscara Emma Stone září v celovečerním filmu Cruella od společnosti Disney. Film se odehrává v době londýnské punckrockové revoluce 70. let a sleduje vzpurné počátky nechvalně proslulé módní darebačky, Cruelly de Vil. Mladá, chytrá a kreativní podvodnice Estella je odhodlaná se prosadit ve světě módy. Spřátelí se s dvojicí mladých zlodějů, kteří oceňují její zálibu v rošťárnách. Jednoho dne se Estelle podaří zaujmout pozornost ohromně šik a děsivě haute módní legendy, baronky von Hellman, jenž ztvárnila dvojnásobná držitelka Oscara Emma Thompson. Jejich vztah však uvádí do pohybu souhrn událostí a odhalení. Estella se rozhodne přijmout svou temnou stránku a stává se drsnou, módní a pomstychtivou Cruellou. (Falcon)
(více)Videa (4)
Recenze (368)
Nečakal by som, že ma film s týmto názvom a v tomto veku (ale bližšie k žiakyni než učiteľke v tomto diele) dokáže skoro až nadchnúť. Nebyť zopár nepresností a nedotiahnutostí, nemal by som problém priznať farbu a dal by som päť čiernych čmúh na bielu srsť. Vážny tón ladí s komediálnymi vsuvkami, ale dokopy to už menej ladí s rozprávkovosťou fungovania fikčného sveta, kedy je polícia úplne neschopná a predsa len sa stačí pozornejšie pozrieť a hlavne počúvať, aby bolo každému vo firme jasné, kto je Cruella. A v pohode by sme sa zmestili do dvoch hodín. Ale kašľať na to, pre mňa najlepší live action Disney a námet na premýšľanie, či chovanie a talent dieťaťa viac ovplyvňuje výchova, alebo gény. ()
K tomuhle vcelku divnému projektu jsem si až do konce titulků nedokázal úplně najít cestu. Origin disneyovské záporačky je prostě vcelku zbytečný, a kdyby se jednalo o svébytný film o tom, kterak si outsider v jokerovském duchu navzdory společnosti vydobude cestu k sobě samému, nepříjemně vtíravých otázek by razantně ubylo. Jenže se tak nestalo, a tak se ptejme: Dává smysl svět, v němž se nahodile mísí až dickensovská sociální realističnost s komiksově přepálenými charaktery? Je možné prodávat směs seriózně se tvářícího psychologického dramatu, odlehčeného heistu, rodinného dojáku a disneyovského technologického dema s digitálními psy? A proč postava Paula Waltera Hausera fandí zrovna Tottenhamu? Karikaturní figury Emmy Stone a Emmy Thompson samozřejmě hrají jako o život a hází expresivní grimasy na všechny strany, stylizovaný Londýn 70. let se otřásá pod náloží dobového soundtracku a propracované kostýmy udrží pozornost; jenže zároveň je příběh velmi průhledný a předvídatelný (a tam, kde není, tak prostě nedává smysl), zajímavá témata rozpadu osobnosti či sněhurkovského generačního střetu jsou opuštěna skoro rychleji, než se vůbec vynoří, a vzhledem k vcelku temné atmosféře je otázkou, pro jaké diváctvo je snímek vlastně určen. No, já to každopádně nejsem. ()
Stejně jako u Aladina je tu mega výhoda, že jde o disneyovku. Očekávání jsou hodně dole, a hlavně - může to být mnohem víc ulítlejší, protože je to přece pořád jenom rodinný film o disney záporačce. Cením kostýmy (doufám, že bude oscar), obě Emmy, a taky přímočarý motivace všech postav, který dávají smysl a jsou emočně opodstatněný. Jen škoda těch digipsů a hlavně toho pretentious soundtracku, písníčky samozřejmě super, ale ta doslovnost je fakt otravná (sympathy for the devil, seriously?). Nicholas Britell ale top, je strašně fajn zase slyšet nějaký zapamatovatelný motiv. ()
Kdyby si film udržel drzý náboj začátku po celou dobu, byla by to bomba. Tenhle však má silné a zábavné momenty jen občas. K nim rozhodně patří Cruellin módní souboj s baronkou nebo její marné prosazování se při práci v módním domě – s vítěznou pointou. Pak ale přechází i četné až příliš těžké momety a s psychickou náloží se nedovedou vypořádat s nadhledem. Je čím dál víc zřejmé, že většina postav je do děje jen nastrčená, aby v určitou chvíli vykonala čin, který popostrčí děj, a jinak nejsou vůbec důležité či jakkoliv psychologicky prokreslené. Někdy tyhle panákovité postavy jednají i v rozporu s logikou či svými vlastními záměry. SHRNUTÍ: Chtělo to aspoň límeček z pravého dalmatina, když už ne celý kabát. ()
Velice příjemné překvapení. Cruella dokázala spojit typický rodinný film, kde nechybí očekávaná dětinskost a vizuálně velice podmanivý snímek, který vás dokonale vtáhne do 70. let. Výprava je skvělá a hodně mě bavilo, jak film pracuje s hudbou. Emma Stone je zde naprosto boží a jde vidět, že si užívala každou minutu. Možná by nevadilo, kdyby byl film o 20 minut kratší, v jistém momentě ve druhé polovině jsem začala mít pocit, že filmu dochází dech, ale nic to nemění na tom, že jsem si film velice užila. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (12)
- Pri prvom strete Cruelly a Barónky na večierku si môžete všimnúť, že v scéne, keď stoja oproti sebe a konverzujú, Cruella pri strihu často mení pozíciu rúk. Raz má pravú ruku pri vlasoch, po strihu ju má pri páse a pri opätovnom zábere ju má zase pri vlasoch bez predchádzajúceho pohnutia. (Johnny.ARN)
- Nicole Kidman, Charlize Theron, Julianne Moore a Demi Moore se ucházely o roli baronky. Tu nakonec získala Emma Thompson. (lyukassza)
- Jedná se o pátý Disney film Emmy Thompson. Předchozími filmy byly Planeta pokladů (2002), Rebelka (2012), Zachraňte pana Bankse (2013) a Kráska a zvíře (2017). (SONY_)
Reklama