Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Přišel jste mě pozvat na recepci, nebo vám tam někdo něco ukrad ? Baví mě následná odpověď ředitele Excelsioru a následná reakce Vacátka, kterej u slova vražda pookřeje, usměje se a je rázem jako beránek. Cagnacova detektivní šaráda je poslední celovečerní film o mordpartě ze čtyřky a je po všech směrech brilantní. Pánům z Bartolomějské skvěle sekunduje Miloš Kopecký jako ředitel hotelu, který by za pověst svého podniku klidně položil život. Poprvé ze všech celovečeráků se setkáme i s Mrázkem, který na penzi dělá hotelovýho detektíva. Hit "zavři očka zavři" koresponduje s celkovou atmosférou, kdy je 80% hostů Excelsioru pod parou. "A co to je pane rado to flambování ? To se většinou dělá v přítmí, při svíčkách. To bude určitě nějáká prasárnička:-)" ()

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Velmi zdařilý snímek. Nebojím se říci, že ze všech čtyř dílů, ten nejlepší. Jak po stránce technické, tak po stránce dějové. Výprava je na velké úrovni. Scénář dobře napsán, do podslední chvíle není jasno kdo je vlastně vrah. No a vše korunuje koncert herců, v kterém hraje první housle famózní Miloš Kopecký. ()

Reklama

sulek 

všechny recenze uživatele

Skvělá zápletka, jejíž obrovskou předností oproti jiným "Hříšným lidem" je, že nevyužívá ani jednoho Frantíka nebo Pepíka z galerky /Je tady jen Pepi, v podání Otta Lackoviče úplně jiná sorta/. Hotel má krásně dekadentní atmosféru, je cítít, že žije především v noci. Právě to "mrtvo" za bílého dne mě na filmu možná přitahuje nejvíc. To všechno /jak jinak než dokonale/ podkresluje hudba geniálního Lišky, který doprovod celého filmu vystavěl na variacích úvodní barovky. ()

Ozzy2 

všechny recenze uživatele

To byli panečku herci.Musím se smát představě, jak by dopadl remake.Dnes by tam nikdo neuhrál jedinou roli.Dnes může být hercem v podstatě každý, laťka je nastavená hodně nízko.Vůbec nedokážu pochopit, jak se herectví dostalo z extraligy do přeboru. A to mnozí z tehdejších herců neměli ani konzervatoř,ani DAMU, se kterou se tak rád vytahuje Jiřík Krampol. Ona je totiž úplně k hovnu.Kde není talent a charisma, žádná škola nepomůže. ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Zavri ocka,zavri...Pan Langmiler svym vykonem posunul tuto pisen mimo tento film,rekl bych do jine urovne...Celkove jsem se bavil a film si uzil,herecke vykony jsou na vysi a to tak ,ze je mozne vysledovat i nektere nesrovnalosti.Napriklad pan Somr skvele ztvarnil opileho Janika pri prichodu pana Vacatka a to tak ,ze byl doopravdy jako opily,fantasticky se motal az jsem mel o nej strach,ze spadne, jenomze scena pokracuje a trva pres5-6 minut,pri kterych pan Somr neuveritelne vystrizlivi a to az tak ,ze se prestava motat coz i po oznameni,ze jeho manzelka je mrtva mi prislo jako prilisne rychle vystrizliveni.Kazdopadne velka zabava.Zavri ocka,zavri.... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama