Reklama

Reklama

Louis Bourdin (Bourvil), zaměstnanec v metru, je vášnivý čtenář detektivek. Den co den vidí před sebou stejný obraz: Jedoucí vlak převážející denní tržbu v metru. Rozhodne se napsat detektivku a jako zápletku použije vlak s denní tržbou a podrobně popíše jeho přepadení. Napsanou knihu mu ale vydavatel odmítá vydat pro "nereálnost loupeže". To přivede Louise k činu: Loupež provede sám! (ilclassico)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (10)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nadhodnocujem - ja viem, pre Francuzov mozno kultova komedia, ktora sa inspirovala u starsich filmov evidentne. Kazdopadne nebudem tu vypisovat litanie - jednasa tu toho uz popisalo dost, a autori tychto komentarov nereprezentuju postoje rezisera alebo Bourvila, reprezentuju hlavne sami seba. Za mna napisem, ze urcite radsej nadhodnotim toto nez mnohe US hollywoodske blbiny   : 82 % ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Těžký život dobrodruha-autora detektivní prózy. Zaměstnanec coby pozorovatel, pozorovatel coby amatérský spisovatel, amatérský spisovatel coby člověk podroben kritice... člověk podroben kritice coby lupič! :-) Určitě milý a příjemný příběh, stejně jako Bourvil v hlavní úloze, bohužel ani ten sám nemá úplnou šanci utáhnout komorně laděnou komedii s nevýraznými vedlejšími postavami. Víc než filmy "zlatých šedesátých" (ať už lokalizovaných kdekoliv v Evropě i mimo ní) to připomíná spíše komedie o jednu až dvě dekády starší, kdy podobné naivní zápletky s přepojením reality a vymyšleného světa byly v komediálním žánru hodně v kursu. Navíc na komedii s kriminální zápletkou to má poněkud pomalý spád děje a přepálenou stopáž. Film mne spíše přiváděl k mírnému pousmání, než k nějakým záchvatům smíchu, pro Francouze to bude možná další z kultovních komedií své doby, nicméně pro našince může klidně dále zůstat okrajovou záležitostí pro fajnšmekry. Ráči-li se někdo pobavit nad komedií s Bourvilem o vykrádání kasy ve vlaku, víc než Velkou pokladnou bych rozhodně doporučil Velkého šéfa. // Z čeho jsem byl velice pozitivně nejvíc překvapen, byly české titulky, jejichž autor si dal opravdu záležet a při mnoha zmíncích kolem francouzských reáliích či jmen osobností, pro našince mnohdy nic neříkajících, uvedl i krátké vysvětlující poznamky v závorce. ()

Reklama

PAGE 

všechny recenze uživatele

Děrovač lístků v pařížském metru, Bourdin, napíše detektivní román, o loupeži denní tržby ze všech 300 stanic pařížského metra. Román mu však nechce žádné nakladatelství vydat. Tak se rozhodne vzít to do svých rukou..... Naprosto geniální Bourvil, u filmu jsem několikrát "umřel". Skvělá zápletka, skvělí herci, i trocha toho napětí, prostě skvělý film. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Vraj triler. Omyl, vážení. Ide o obyčajnú komédiu, v ktorej sa zamestnanec metra hrá na spisovateľa a doplatí na to. No komédia, pousmial som sa iba raz - to keď schytala hlavná komediálna postava facku od zločinca. Síce príbeh nenudí, ale nie je to nič, čo by som si pozrel aj na druhý raz. Kto robí také obrovské kiksy čo sa týka žánrov? Veď na imdb je to, ako teraz pozerám, zaradené pod komédiu a krimi. P.S. Po mojom avíze je už žánrové zaradenie opravené. ()

curil 

všechny recenze uživatele

Tradiční spojení kriminálky a komedie je   ideální prostor pro Bourvila, který se opět   chopil role milého prosťáčka, tentokrát s   absurdními literárními sklony. Proti němu   stojí Paul Meurisse jako aristokrat zločinu,   snad nejvydařenější hercova zločinecká role   a nejelegantnější gangster francouzského   filmu. Jen kvůli tomu se stojí na film podívat.   Nelze opomenout, že film zpočátku hodně   připomíná "Přísně tajné   premiéry" režiséra Martina Friče z roku   1967, kde také nikdo nevěří detektivním   příběhům a zločinci kopírují náměty z   knihy. Rozdíl je pouze v tom, že Jiří Sovák o   činech podvodníků zpočátku neví, kdežto   Bourvil je vědomě inspiruje. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama