Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (844)
Jelikož Travolta a Cage jsou mojí celkem oblíbení herci, tak mě tento snímek potěšil. Zábava vrcholí, když se předělaný Cage za Travoltu dostane do rodiny pravého Travolty, který má tvář Cashe : ) Dobrý nápad, vtipné situace, celkově 4* (za herecké výkony dvou hl. hrdinů) Pár chybiček: A) Na konci, když Sean s Castorem vyskočí, resp. jsou vyhozeni z lodi, která narazila na břeh, mají na sobě zpěněnou vodu (nebo co to je) a hned v dalším záběru jsou úplně čistí. Navíc jsou jasně vidět tváře kaskadérů, kteří se hercům příliš nepodobají.... B) Na začátku filmu, když Travoltu postřelí a zabijí mu syna, je vidět, že se jedná o figurínu. (Scéna kdy uchopí nehybné tělo svého dítěte) ()
Chlap by neměl ztrácet svou tvář a sedm z deseti detektivů ani nedoporučuje její výměnu z bezvědomými zločinci. Detektiv Archer však na statistiky nedbá a nedlouho po operaci se s obličejem gangstera Castora, při přísně utajené misi, promenáduje po vězení. Náhle probuzený Castor však není spokojen s absencí své tváře a s drobným nátlakem na lékařský personál si nechá přišít jediný volný obličej v okolí - Archerův. Detektiv tedy hnije v base, gauner si užívá policejní moci, o výměně identit nikdo neví a akce mistra Woo může začít. ()
Zřejmě nejlepší akční film "zlaté éry" devadesátých let. Woo zde částečně odkazuje na své východní kousky, přičemž si zachovává typicky západní navoněnost a velkolepost - čili přesně tak, aby zaujal co největší spektrum diváctva. Akce je prakticky bezchybná a neskutečně strhující. Nápad s výměnou tváří je vcelku originální, což ještě umocňuje relativně "realistické" provedení. Jak Cage tak Travolta jsou dobře zvolení a svým postavám rozhodně nedělají ostudu. Face/Off je jednoduše jiný film, než většina ostatních v akčním žánru. Pocta hollywoodským blockbusterům a pravděpodobně nejlepší film Johna Woo. ()
Ten nápad je možná originální, nicméně naprosto dementní. Nebylo by jednodušší ty informace z toho typa vymlátit, než nějaká transplantace xichtu? A to je stejně naprostá kravina a vůbec v tom filmu si zřejmě logika vzala volno. Sice beru, že ve filmu si tvůrci můžou vymejšlet, ale nemusej dělat z diváků idioty. Navíc v takhle vysoko hodnocenym akčnim filmu bych očekával víc akce a né pořád koukat na to, jak nějakej kokot brečí nad fotkou. A Travolta ten ať radši hraje jenom ve filmech typu Kdopak to mluví a podobnejch ptákovinách a Cage se tady taky moc nepředved. Takže sečteno, podtřženo: Průměrnej akční film s dementnim námětem a podprůměrnejma hercema. FACE/OFF??? FUCK OFF!!! ()
Nicholas Cage ve své vrcholné roli, John Travolta téměř také. Akce Johna Woo je sice přestylizovaná, místy možná až na škodu, ale dodává tomuto velkolepému akčňáku až epický rozměr, který nepochybně atakuje velikány jako je Skála. Zdá se mi, že Tváří v tvář v 90. letech dokázala vymyslet natolik nápaditou, snad až geniální zápletku z pomyslné budoucnosti, které by se například dnes, o 20 let později, již nedala takhle úspěšně realizovat, natož trumfnout. 8/10 ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- Scéna, v níž má Adam (David McCurley) na uších sluchátka, z nichž zní písnička "Somewhere Over The Rainbow", zatímco kolem probíhá přestřelka, nebyla ve scénáři a studio na ni nechtělo dodatečně uvolnit prostředky. John Woo ji zaplatil z vlastní kapsy a své peníze dostal zpět až poté, co měl film veliký komerční úspěch. (NIRO)
- Když ze začátku filmu pronásleduje policie letadlo s Castorem (Nicolas Cage) na palubě, Castor zastřelí pilota a pomocí kniplu navede letadlo do kolize s hangárem. Jenže knipl ovládá klapky na křídlech, které se používají k manévrování ve vzduchu a na zemi by jimi měnit směr nešlo. Od toho jsou vertikální směrovky na ocase, ovládané pedály. (Thommy91)
Reklama