Oblíbené filmy (10)
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Jeden z nejlepších výtvorů světové kinematografie vůbec. Tomuto filmu není co vytknout, takže je škoda dále něco komentovat *****
Forrest Gump (1994)
Klasika všech klasik. Tenhle film mě neomrzí do konce mého života, i kdybych ho měla vidět každý měsíc. Hlášky z filmu znám už nazpaměť a přesto mě příběh pokaždé dostane. Neměl by takhle vypadat dokonalý film? Upřímně nechápu někoho, kdo Forresta ještě neviděl a už vůbec ne toho, komu se Forrest Gump nelíbí. Vše podtrhuje hudba Alan Silvestriho a další skladby jako Sweet Home Alabama a If You're Going to San Francisco. A nakonec dokonalý výkon Toma Hankse, jehož český dabing už bohužel v nových dílech neuslyšíme. Jednoznačně a nikdy ne jinak *****
Útěk do divočiny (2007)
Zelená míle (1999)
Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)
Čokoláda (2000)
Čokoláda dokázala nakombinovat takové ingredience, že divákovi se po ní sbíhají sliny a zároveň si na ní neskutečně pochutná. A o čem je řeč? Přeci o sladkém, slaném a hořkém. Sladká příchuť čokolády, optimizmu a důvěry sama v sebe hlavní hrdinky s hořkostí místních obyvatel, tamějšího života a i životního příběhu Vianne, se dohromady s trochou slané příchuti slz spojí v jeden neuvěřitelný celek, který bude dráždit vaše smyslové buňky až do úplného konce.
Život je krásný (1997)
Million Dollar Baby (2004)
Modré auto (2002)
Modré auto je moc krásný a citlivý film, který není natočený ve velkolepém stylu, ale svou prostostí nám dává pocit naprosté věrohodnosti. Je to jeden z mála filmů, na který jsem se musela dokoukat až dokonce i když už pozdě v noci. Film vypadá obyčejně, ale přece jenom ty příběhy jsou člověku nějaké povědomé. Že by něco podobného sám zažil? Možná. A právě to člověka k Modrému autu tak přitahuje. Pojďme se jednou odpoutat od sci-fi a ponořme se plně do reality...