Recenze (399)
Zabijáci osamělých srdcí (2006)
Hezky natočená, ale absolutně předvídatelná retro kriminálka. Travolta je opět ve formě a Salma Hayek s Jaredem Leto jsou opravdu hodně odporní záporáci.
Stáhni mě do pekla (2009)
Zběsilá hororová jízda, která chytne a nepustí. Od první minuty je jasné, že Raimi není žádný béčkový klipař, ale zručný řemeslník se spoustou nápadů. Občas bych ubral na míře digitálních triků a protahovaném finále, ale to jsou jen kosmetické vady. Velký trumf má film i ve vynikající Alison Lohmanové, jež si svoji hlavní roli užívá a divák jí fandí do poslední minuty. Film mě strhnul od prvních starosvětských záběrů na logo studia Universal a dlouho jsem neměl u hororu takové nervy. A staré cikánky nikdy nebyly děsivější!
RocknRolla (2008)
Dynamická a vtipná podívaná. Že by byl Guy Ritchie opět ve formě? Nebýt odbytého konce a poněkud nevyrovnaného přeskakování z jedné postavy na druhou, neměl bych co vytknout. Obsazení je prvotřídní a překvapivě méně známí herci jako Strong, Kebbell nebo náš Roden za sebou nechávají i takové profesionály jako je Butler nebo sexy Thandie Newton. Nejlepší gangsterka několika posledních let.
Sedmá pečeť (1957)
Legendární šachová partie mezi smutným rytířem (mladý Max von Sydow) a Smrťákem (děsivý Bengt Ekerot), tvoří od prvních záběrů magickou podívanou. Nádherné a vzrušující vyznaní životu, lásce i smrti nestárne ani po tolika letech a stále vyznívá velmi současně. Film nabízí i nebývale realistickou prohlídku středověku, kde na vás čekají dívky posedlé ďáblem, mor a mrtvoly. Na rozdíl od pozdějších Bergmanových snímků není Sedmá pečeť jen trýznivě intelektuální depresí, ale působí hravě a svobodně.
Cesta do středu Země (2008)
Sympatický dobrodružný blábol, letmo inspirovaný knížkou Julese Vernea. Fraser a Hutcherson jsou dobře sehraní a spolu s islandskou kráskou Anitou Briem docela zdařile maskují jinak naivní děj. Jít u nás film ve 3D, mohlo se jednat o akční pecku, takhle jen lituju, že mi není o pár let míň, bavil bych se jistě víc.
Čarodějky ze Salemu (1996)
Charismatický Daniel Day - Lewis a démonická kráva Winony Ryder zachrání několik nudných míst i poněkud překotné závěrečné dějství. Do sugestivity našeho Kladiva na čarodějnice má film rutiního Nicholase Hytnera daleko, zabavit ale dokáže obstojně.
Max Payne (2008)
Nudná historka o pomstě, zabalená do vizuálně efektního kabátu. Mark Wahlberg je toporný, Mila Kunis nepřesvědčivá a Beau Bridges nedostatečně démonický. Scénář (potažmo i celý film) je šíleně ubíjející, klišovitý a nelogický. Takový blábol jsem teda dlouho neviděl.
Božská Julie (2004)
Fantastické herecké sólo Annette Bening, jež září v roli teatrální herečky, pro niž je svět obrovské jeviště a ona jeho hlavní hvězda. Scénář má sice pár děr, ale ty dvě hodiny jsem se bavil opravdu božsky. Už dlouho jsem neviděl, tak energický a profesionální výkon, jaký zde podává po právu na Oscara nominovaná Beningová.
Síla odvahy (2008)
Po propadáku Belphegor: Fantom Louvru se znovu sešli netalentovaný režisér Salomé a talentovaná herečka Sophie Marceau. A hle, vznikl inteligentní a napínavý válečný film. Škoda jen nevýrazného Moritze Bleibtreu v roli Heindricha a sestupné intenzity snímku. Jinak (překvapivě) nemám, co bych kritizoval. Síla odvahy je dobrý film, i když pravda, nijak nevybočující z řady válečných špionských dramat.
Po sexu (2007)
Chvílemi zábavné a vtipné, místy ale docela nuda. Herci jsou dobří, scénář povedený a režie vynalézavá. Hranici průměru ale snímek překročí jen málokdy.