Poslední recenze (6 076)
Stunde des Bösen - Lockdown: Tödliches Erwachen (2017) (TV film)
Jakoby se jednalo o německou televizní verzi amerického filmu „Ulice Cloverfield 10“ (2016), jen v určitých detailech s drobnými odlišnostmi. No, a to by mohlo být o tomto filmu v podstatě vše. Myšlenka včetně dějové šablony je stejná a v minulosti už dokonce byla filmově zpracována několikrát , takže nejde o nic převratného. Ale na televizní rozpočet se nedá říct, že by zaostával v atmosféře, napětí a výpravě. Obzvlášť na televizní poměry spíše naopak, avšak banálně zjednodušený scénář tomu u diváků moc šancí nedává. Pro ty, kteří znají výše zmíněný film, je zkrátka předvídatelný až hamba, což z něj dělá ne zrovna dobrý televizní filmový zážitek.
A Girl from Mogadishu (2019)
Filmová adaptace skutečného příběhu Deery, mladé Somálky, která uprchla před válkou a násilím ve své zemi a usadila se v Irsku. Celý příběh je natočen téměř polodokumentárním způsobem a ukazuje Deeriny útrapy a problémy, kterým je nucena čelit, když se snaží přizpůsobit novému životu a kultuře. Celé je to pojato v jejím vyprávění, takže všechny události jsou čistě z její perspektivy. Právě tímto způsobem jsou emocionálně realisticky vykresleny útrapy a výzvy, kterým čelí somálští uprchlíci, když se snaží přizpůsobit životu v nové zemi. Ukazuje, jak se uprchlíci vyrovnávali s chudobou, diskriminací a traumaty. O to cennější je, že se tvůrci vyhnuli uměle vyvolávanému dramatu a nechali vše přirozenému vývoji. Úvodní imigrační scéna má však svou atmosféru. Nejvíce emocionálně vypjatými scénami jsou svědectví o obřízkách násilně prováděných ženám. Aja Naomi Kingová v roli Deery dokázala přesvědčivě a srdcervoucně zachytit její emoce a útrapy a podala silný a dojemný výkon. Tvůrci však přistoupili blíže k artovému stylu vyprávění, takže film je určen spíše náročnějšímu publiku. Ostatní se jistě budou bez zájmu o téma nudit.
The Red Sparrow (2022)
Vizuálně úchvatný film s příběhem zasazeným do dystopické budoucnosti. A je to příběh na klasické téma hrozby ze strany umělé inteligence a robotiky. Tentokrát nápad využil nanotechnologii implantovanou do lidského těla, kde se spojila s lidskými buňkami a upravila lidskou DNA podle potřeby. A tak vznikl dokonalý všehoschopný humanoid, kterého není snadné odhalit. A jak už to v podobných filmech bývá, chystá se pomocí takových humanoidů vyhlazení lidstva. Námět se dotýká i některých důležitých témat, jako je nerovnost a třídní boj, ale příliš do hloubky se nezkoumají. Děj je poměrně jednoduchý a bohužel kvůli častému používání takových témat už i bohužel předvídatelný. Obsahuje však choreograficky a vizuálně úchvatné bojové scény, které mají švih a rychlý akční střih, takže pro někoho zase mohou být spíše nepřehledné. Celé se to odehrává v krásném a fantastickém světě plném úchvatných scenérií. Vizuální efekty jsou v tomto případě opravdu ohromující. Za zmínku stojí i to, že hlavně fanoušci nejen akčních sci-fi filmů v každé scéně určitě rozpoznají motivy z různých světově známých filmů. A že jich je tu opravdu hodně. Na začátku válečná bitva alá ´Terminátor´ (1984), korporace na humanoidech alá ´Robocop´ (1987), vyzuální podoba města alá ´Blade Runner´ (1982) nebo brouci, byť v tomto případě humanoidní, alá ´Hvězdná pěchota´ (1997). Dokonce se našlo místo i pro roztomilého robotka, používaného hlavně v rodinných filmech. Hlavní ženská postava možná svým charakterem připomene ´Ghost in the Shell´ (2017). Jako akční sci-fi film je to ale jinak i přes svou jednoduchost povedené, takže není potřeba ke správnému uchopení zápletky během sledování složitě přemýšlet.