Deníček (6)
To nejlepší za leden
Filmy:
Pride - další z vynikajících britských komedie/drama s výborným obsazením, které mně připomnělo můj oblíbený film Billy Elliot
Whiplash - hudební drama, které je místy napínavější než kdejaký thriller
Seriál:
How to get away with murder - chytlavý právnický thriller, těším se na druhou polovinu série
To nejlepší za rok 2014
To nejlepší za prosinec
Filmy:
Noc plná zázraků: příjemná polská variace na Lásku nebeskou spolehlivě pobaví, příští rok si tento snímek pustím znovu
Co jsme komu udělali - konečně po delší době čistokrevná komedie u které jsem se skutečně pobavila
Slídil - znepokojivý thriller/drama o tom, co je člověk ochoten udělat pro úspěch a o tom, co dnešní společnost zajímá a co chce vidět ve zprávách s vynikajícím J. Gyllenhaalem
Seriál:
Affair - dramatický seriál se zajímavým stylem vyprávěním a vynikajícím hereckým obsazením
To nejlepší za listopad
Filmy:
Most wanted man - P.S.Hoffman v jedné ze svých posledních rolí předvádí výborný výkon ve vynikajícím špionážním thrileru s pomalejším tempem (tj. žádný Jason Bourne nebo James Bond) a zdrcujícím koncem.
Ghost Dog - Nemluvný netradiční hlavní hrdina v tradičně vynikajícím film J. Jarmuschi
Interstellar - tento snímek opět potvrzuje, že na film CH. Nolana je třeba chodit do kina, neboť tak jsou mnohem působivější než na monitoru
To nejlepší za říjen
Filmy:
Zmizelá - Netypická detektivka spojená s kritikou společnosti a skoro psychologickým popisem jednoho dlouhodobého vztahu (aneb kam to až všechno může dojít :)), jako vždy skvělá režie D. Finchera (i když rozhodně natočil už i lepší snímky), hudba (i když v tomto případě mi přišla trochu méně výrazná než v předchozích dvou případech) a vynikající herecké obsazení (největší pochvala patří R. Pike, ale i B. Affleck předvedl výborný výkon, i když je to nejspíš zapříčiněné hlavně tím, že se do své role prostě hodil) - 90%
Nepřítel - jeden z těch filmů na kterého celou dobu koukáte, sice moc nechápete co se na obrazovce odehrává a jak to zapadá do příběhu, ale stejně se od něj nemůžete odtrhnou (těším se na další projekci) - 80%
P.S. z J. Gyllenhaala se nám stává opravdu zajímavý herec s ještě zajímavějšími projekty
Seriály:
Leftovers - seriál se skvělou atmosférou, hudbou a hereckými výkony, který spíše než mysteriozním sci-fi je psychologické drama o vlivu nečekané a nevysvětlitelné ztráty na jedince a na společnost (trochu se bojím druhé řady) - 85%
Outlander - za úžasnou hudba, skotskou krajina a angličtina, plus charismatické skoty v kiltech tomuto seriálu odpustím i to, že v některých momentech je to až příliš velká červená knihovna - 80%
P.S. načasování vysílání tohoto seriálu současně se skotským referendem o nezávislosti čistě náhodné :D ?
To nejlepší za září
Filmy:
Dead Man - téměř dokonalý film J. Jarmuschi, pomalu plynoucí příběh o životě a smrti s úžasnou atmosférou, hudbou a J. Deppem - 95%
Metro Manila - poutavý příběh o jedné rodině z Filipín, sociální drama s prvky krimi - 85%
Veteráni - vtipná roade story o jednom netradičním přátelství - 80%
Seriály:
Knick: Doktoři bez hranic - zatím (po 7. dílu) jeden z nejlepších seriálů roku, nekompromisní seriál, u kterého nevím, co chválit dřív - jestli herce (hlavně C. Owen), režii nebo hudbu - 95%
Last tango in Halifax - příjemný rodinný seriál se sympatickými hlavními hrdiny (velmi se těším na druhou řadu) - 85%
P.S. konečně zase někdo natočil seriál, který není sitcomem, kriminálkou ani slátaninou pro náctileté;