Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (164)

plakát

Kuchyňské pohádky (2013) (studentský film) 

Studentský film -  vizuálně víc než  povedený, překvapující, dynamický, vtipný; mluvené slovo poněkud jednoduché, až na hranici infantilních reklam, které nechtěně mé uši občas zachytí...

plakát

Ráno (2019) 

Vynikající 5* ové ozvučení :)

plakát

Boles (2013) 

Špela Čadež... hm, budu si muset povídku od MG prečíst... krásně jste to ale vymyslela, i natočila; už čtu něco málo o technice víceplošné kamery...

plakát

Návrat ztraceného syna (1966) 

"Aha... takže tohle je něco jako trest - musím si odsedět sám sebe." Ing. Šebek "zavřel dveře" před světem, manželkou, přáteli a je v sobě sám ("Každý toho tolik potřebuje, ale nikdo nechce nic dát..."). Po nevydařeném pokusu o sebevraždu se okolí ptá "proč?", má přece všechno. On sám však nezná důvody. Nosí neustále černé brýle, signalizující jakousi světloplachost, či chtění zůstávat v pološeru, bez jasných kontur reality. Až později, při návštěvě pracoviště před opětovným nástupem, vyjde najevo, že odmítá jakékoliv kompromisy  v práci i v životě. Každý, s kým po propuštění z psychiatrie vstoupí do kontaktu, ho pozoruje, bere ohledy, je opatrný, dává si (i na něho) pozor, manželka ho přesvědčuje o své lásce, o obětavosti (?!) (rozchod s milencem-rodinným přítelem), a i tak - neumí a nechce žít. Částečně mu rozumí žena primáře, která s ním jeho pocity i rezignaci na život sdílí, nepohrdá ním, a ač jsou velice blízko k intimnímu vztahu - nestane se tak a vše (až na pár doteků) zůstává v platonické rovině. Necítí se být nemocným, tedy z oddělení utíká, ale v reálu trpí syndromem zbytečnosti. Takže i útěk i návrat nejsou pro něho životní alternativou... Jan Kačer pro mně ztělesňuje 60. léta, kdy se československá umělecká a tím pádem i filmová tvorba částečně začala nadechovat a dávat najevo své vnitřní umělecké pocity. Není možné (ani zde) ignorovat Danu Medřickou - Paní Herečku, s hlubokou vnitřní krásou, obrovským talentem, autentičností hereckého projevu.   Film Návrat ztraceného syna, to je Dilema: Je vlastní existence, či neexistence vyjádřením absolutní svobody jedince?  Na tuto (ač nepoloženou) otázku najdeme ve filmu i odpověď: "Žít a neustále o tom vědět..."

plakát

Slečna Julie (1969) (divadelní záznam) 

O co je paní Málková herecky slabší, o to pan Munzar silnější. Režii jsem cítila poněkud přeexponovaně, místy libující si ve strojenosti, to ovšem lze přičíst roku vzniku divad. záznamu. Paní Hlaváčová však byla nenuceně i nevynutitelně "svá", tak jak její herectví znám a obdivuji. Považuji záznam za nadstandardní nabídku televize mimo okruh běžné "konzumace", za což jsem vděčna.

plakát

Marie Rottrová: To mám tak ráda (1976) (hudební videoklip) 

Zvláštní, ale v tomhle konkrétním případě "jsem slepá" a zajímá mě pouze to co slyším a cítím...

plakát

Smyk (1960) 

Míra mé trpělivosti i vůle pokračovat završena ve 38. minutě. Nechci protože nemůžu, ale platí i opačně.

plakát

Obr (2017) 

Prolog hodně zajímavý (marně jsem přemýšlela, proč si takovej obr maluje nehty na černo...?), pak se to zvrhlo :));  epilog a pěkná animace to zachránily...

plakát

Svatá (2024) (TV film) 

Dialogová citace z filmu: "Udělala jsem chybu".  "Jakou chybu?" "Šla jsem na vaše přednášky." "Ale já těm lidem lžu." "Jenomže výsledkem toho vašeho lhaní je to, že poznávají pravdu. Možná jste lhářka, ale ta nejlepší jakou znám. Vy dokážete skvěle odvyprávět lidskou bolest." "To mám lhát dál?" "Říkejte to, co znáte. A je jedno z který strany plotu." (...)Tady je něco špatně, vážení. Lež za účelem vzbudit pozornost, získat materiální výhody je zde přímo adorována a "přetavena" do jakési formy pravdy s "vyšším uměleckým záměrem", či přesahem. Žena vypráví příběhy formou prezentací před obecenstvem, které si "přisvojila",  dostane odškodnění, medaili za hrdinství od prezidenta republiky, napíše svým jménem knihu, která se prodává... To není podle mně ani pochopitelné ani přijatelné. A televizní film vybízí k tomu, aby to divák akceptoval, dokonce tomu fandil....(?)  Hvězda navíc je pro paní Bohdalovou, které uděluji takovou malou medaili já, za její vitalitu, činorodost, odolnost vůči plynoucímu času. Hudba snímku nesluší a postava pana Vondráčka je jako vystřižena z teleshopingu. P.S.: odkazuji na komentáře uživatelů Marigold a liborek_ .

plakát

Jdi a dívej se (1985) 

Věta "Jdi a dívej se" předjíma jakousi výzvu/pokyn. Film "Jdi a dívej se" vás však donutí spolknout očima kus pozemského pekla. Postavy jako v tranzu vyvolají ve vás dezorientaci, ale zároveň působí hypnoticky; vnímáte chaos lidské zkázy a slyšíte zvuky, které slyšet nechcete. Kamera vás nenechá chvíli v klidu, řítí se sem a tam, na moment zastane v detailu, aby  vás posléze uvrhla do zmatku výbuchů. Je to i zkouška - kde se nachází limit utrpení, jenž ještě lze filmově zobrazit. To, co předvedl Alexej Kravčenko v hlavní roli (v době natáčení snad 15letý kluk), je nepopsatelně mimořádné - není to o tom, že se mu povedlo zahrát jak ve válce děti náhle dospějí, ale jak jsou válkou zmrzačeny, jak zestárnou a ztratí oduševnění, jiskru,vizi a v konečném důsledku i budoucnost. Jeden z nejsilnejších (proti)válečných snímků vůbec, bez glorifikace rudoarmějců s hruděmi plnými vyznamenání za hrdinství...