Epizody(6)

Griselda Blanco uteče se třemi malými syny a kilem kokainu z Medellínu do Miami, kde se z ní stane nemilosrdná šéfka drogového impéria, které se rychle rozrůstá. (Netflix)

Recenze (95)

mira007

Sofía Vergara (nar. 1972, Kolumbie) jako Griselda Blanco - asi největší kokainová královny všech dob, která prodala tuny drog a nechala za sebou desítky mrtvých. Má to feeling Narcosu (2015) nejen tématem, ale i atraktivním filmovým zpracováním, takže se na to dobře kouká. O tři třídy lepší než skoro nedůstojný film Cocaine Godmother (2017) se Zeta Jones, ale myslím, že daleko přesněji a mrazivěji o tý dámě vypověděl brilantní dokument Kokainoví kovbojové (2006). který měl být už kdysi zfilmován s Markem Wahlbergem jako Jonem Robertsem aka tady štěkající pejsek, ale zatím to neklaplo. ()

bearmeedek

Příznivci Narcos budou chtít srovnávat a když nenajdou shodu, tak odsoudí. Stejné to nemůže být, protože narco-baron je ženská a ne chlap. Neodehrává se to v Medellinu, ale v Miami. A je faktem, že spoustu baronů strčila do kapsy. Faktem je i to, že její filmový vizuál neodpovídá skutečnosti a je to tak pro diváka příjemnější. Takže seriál je asi přikrášlený, ale to vůbec nemění nic na tom, že je to zajímavý příběh, dobře natočený a pochválím i Sofíi, když v druhé polovině Griselda silně změní psychiku a ona to dává ksichtem pěkně najevo. A neodpustím si svou oblíbenou poznámku, že retro bylo super. ()

Sharlay

Naprosto hrůzně promarněný potenciál a podvod na diváka! Když sérii otevřete citátem Pabla Escobara, že Griselda byla jediným člověkem, kterého se kdy bál nebo měl k němu respekt, ale pak tu postavu vyobrazíte asi pěti procenty toho, co z ní ten postrach udělalo, tak jste prostě jako filmař totálně selhal. V celkových cca 360 minutách stopáže se divákovi dostane osmisměrka, jejíž vyhledávané výrazy v obrazci není možné nalézt (proč byla Griselda tak nebezpečná, jakou měla povahu, že zvládla ovládnout takto drsné prostředí, co přesně ji motivovalo k boji proti všem, jak si zvládla moc udržet tak dlouho, kvůli čemu se jí násobně bohatší a nebezpečnější Escobar bál, jakými metodami ji bezpečnostní složky vyšetřovaly) a jejíž tajenka je vyzrazena už anotací, takže není možné čekat žádná překvapení, žádné výjimečné zvraty, ale ani žádný plastický a věrohodný obraz obchodu s narkotiky ve sledovaném období. Narcos vyobrazuje mašinérii drogového byznysu a metodiku předem prohrané války proti drogám komplexně a s drsnou naléhavostí. Griselda ukazuje trochu násilí, o něco méně šňupání a špetku prapodivně ospravedlněné frustrace dvou či tří policajtů, to vše bez spádu, bez jiskry, podivně vykastrovaně a hlavně v toku primitivních dialogů, které postrádají pointu. Že tvůrčí skupina, co má v profesním životopisu dvoje Narcos, natočí takhle plochou a nezáživnou minisérii, bez snahy představit nějakou kontroverzi, to mi hlava nebere... Drogový Darth Vader v sukni se tu nekoná, spíš to působí jako remake Četnických humoresek v rámci cvičení prvního ročníku scénáristiky FAMU, v němž zločiny vyšetřuje Jiřina Bohdalová. ()

Parabot

Seriál začíná citací obávaného Pabla Escobara, ve které se svěřuje, že Griselda byla jediný člověk, jehož se opravdu bál. Bohužel, seriál nám úplně neodpoví na otázku, proč tomu tak bylo. Zřejmě proto, že zhrzený postarší bílý heterosexuální muž cítil z této ženy ohrožení svých bezmezných privilegií. Nebo se náhodou, mimo prezentovaný děj, ocitnul s touto osobou v momentě, kdy pozřela crack. Podle Netflixu byla Griselda Blanko především obchodnice, matka, královna, inovátorka a party woman mezi populací mimořádně hloupých a zákeřných mužů. A okolnosti, ty vnější samozřejmě, definované pevně svírajícím patriarchálním útiskem, ji přiměly sem tam někoho oddělat. Několik zlých individuí říká, že velmi ráda osobně zabíjela lidi. Že se v tom vyžívala. Zjevně lžou. Jediná osoba z opačné strany zákona, která s ní byla schopna držet krok, byla taky žena. Z počátku, stejně jako Griselda, velmi nevybíravě odmítána zase tím toxickým šovinistický prostředím plném přihlouplých maskulinních detektivů. Ten patriarchát je prostě peklo. Ještě, že tomu Netflix tak intenzivně věnuje. Mohl by třeba natočit minisérii o Ilse Koch - Čarodějnici z Buchenwaldu, ve které bude vylíčena podobně jako Oskar Schindler a její veškerá "nedorozumění" s internovanými v táboře budou důsledkem rozhodnutí, nálad či aktivit jejího manžela. ()

Seal269

Příběh je pěkně načrtnutý (i když některě události jsou od reality pozměněné, ale to už tak bývá), Sophia Vergara skvěle zapadla do role ambiciózní a bezcitné vražedkyně. Jenže pak najednou příběh nabere hyperturbo a přeskočí většinu důležitých událostí, nebo je jen letmo zmíní. To je za mě pěkně odbyté, přitom by se to dalo lehce vyřešit dalšími řadami. V Narcos to zvládli skvěle. Bohužel za to ubírám část hodnocení. Přesto stojí za to vidět. ()

• Skutočná Griselda Blanco vlastnila nemeckého ovčiaka menom Hitler. (Motinski)
  • V čase 39:28, kdy probíhá párty na lodi, má mezi ostatními kolumbijskými ženami cameo americká pornoherečka Vanna Bardot. (Dr_Virus12)
  • Natáčelo se od 30. ledna do 30. června 2022 a filmování probíhalo v Kalifornii (Los Angeles, Long Beach) a na Floridě (Miami). (fiLLthe3DD)