Skomírající detektiv (S04E02)

(epizoda)
  • Česko Prolhaný detektiv (více)

Watson se vyrovnává se šokující tragédií. Sherlock se mezitím pouští do boje se svým zatím nejschopnějším protivníkem – bohatým filantropem s temným tajemstvím. (Netflix)

Recenze (99)

Nach

Kvalita Sherlocka, která je dle mého standardem a tedy to nejlepší, co je možné vidět. Minulý, doposud nejslabší díl byl konečně kvalitativně vyrovnán tímto nadprůměrem, kde exceluje vedle Cumberbatche a Freemana i Toby Jones, jenž mi opět dokazuje své herecké kvality, které patří k tomu nejáčkovějšímu, co lze u filmu vůbec vidět. A tedy samotný Toby Jones se u mě zde řadí mezi ty nejlépe zahrané záporáky, které jsem měl tu čest vidět. Šokující rozuzlení bylo příjemnou třešničkou na tomto krásném hodinu a půl velkém dortu. 90% ()

Allien.9

Jak tady někdo přede mnou trefně poznamenal, Moffatovi s Gatissem asi po letech konečně zabraly prášky, protože jinak si tenhle díl nedokážu vysvětlit. Palec nahoru za záporáka i za celkový dojem, za drogy (jděte s tím už do p*dele!!!), za závěrečný patos a za snahu být neustále mega-šokující by ale pořád zasloužili pořádný kopanec do rozkroku. Nebo rovnou víc. P.S.: On ty "tři" postavy někdo fakt nepoznal okamžitě?!xD ()

Necrotongue

Fakt moc nemusím podobné halucinogenní scény, nebaví mě ve filmech, seriálech, ani ve hrách (i když jinak mám Far Cry hodně rád), ale nejtěžší zklamání mi připravil místní Marty Hopkirk. Měl jsem za to, že když chtějí tvůrci nějakou postavu zabít, definitivně z děje zmizí, ale to ne. Je na obraze o to častěji, tvoří se kolem ní zápletka, která je tak přitažená za vlasy, až jí lezou oči z důlků, a hloupost vítězí nad inteligencí a lstivostí. ()

DaViD´82

Má to své nesporné problémy (mnohými zde trefně pojmenované), ale zároveň jde o jednu z těch lepších aktualizací původní látky (opomíjená povídka v rámci kánonu, která dala vzniknout jednomu z největších detektivních klišé). Tentokrát nepůsobí jako do děje povinně naroubovaná, ale naopak ta pofňukávací omáčka (fungující pouze díky ústřednímu hereckému duu) je vystavěná kolem ní. "(ne)Sherrinfordský" závěr okatě signalizovaný od samého začátku série; v tomto jsou už bohužel Moffat s Gatissem příliš průhlední. ()

herr_carter

Je až k neuvěření, jak si se mnou tahle epizoda pohrála. Celou dobu mě tenhle díl bavil zcela nejméně zatím ze všech shlédnutných epizod, hlavní záporák byl pro ně naprosto otravný, nezajímavý a pokud to srovnám s předchozími, tak i inteligenčně na dosti nižšní úrovni. Stačila ale závěrečná dvacetiminutovka, aby se všechno komplet přeházelo a kromě všudypřítomného smradu po Moriartym se ještě objevila zcela nová persona, která všechno staví na hlavu - ántré k závěrečnému dílu jak hovado !................moje hodnocení = 8 z 10. ()

• V této epizodě je vidět perfuzor od společnosti Braun v tzv. space systému. (Winster)