Reklama

Reklama

Diplomová práce

  • Španělsko Tesis (více)
Trailer

Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

Nick Tow 

všechny recenze uživatele

Amenábarovi, ako milovníkovi "iných" filmov vyšla už táto rozcvička /rozumej debut/ na výbornú. Téma menom snuff mohla režiséra zviesť na rôzne chodníčky - a najmä sa mohol doslova schovať za atraktívnosť témy a - iba šokovať. Našťastie nás šokoval čímsi iným, šikovne vystavaným, riadne zimomravým príbehom, ktorý sa vám vypáli do pamäti ako žeravé znamenie. Ako "diplomovka" z filmárčiny excelentné! ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

„Začneme tím, že tě budu nějakou dobu mlátit. Do hlavy. Když ztratíš vědomí, počkám, až se probereš. Potom ti odřežu ruce a nohy. Pak tě zohavím. Ale ještě nevím jak. Tyhle věci improvizuju za pochodu. Když ti například uřežu ruku, možná, že ti ji dám na hlavu. Jako čelenku. Tyhle prasečinky jsou rajcovní.“ Po takřka fantastněmagoristickém Videodromu a zbytečně sterilních a uhlazených 8mm asi nejlepší film o násilnickém snuff fenoménu, co jsem viděl. Celkově slušná práce, zajímavá poutavá, napínavá, znepokojující, brnkající na nervy. Zajímavý námět, dobré herecké výkony s výraznými a příjemnými (i těmi zápornými) postavami. Navíc, herec hrajícího Bosca vypadá jako mladý Benicio del Toro a má přesně ty jeho neobyčejně poutavé a uhrančivé oči. Film však má i několik stinných stránek, kvůli nimž jsem byl nucen hodnocení trochu snížit – až moc zbytečně přepálenou stopáž (zkrátit film tak o 20 minut, vypustit nudnější a ukecanější pasáže, dojem by byl mnohem intenzívnější), s čímž se pojí i druhé negativum. Napětí a atmosféra filmu strašně kolísá, po scénách, kdy jsem byl napjatý jak struna a bylo mi zcela jasné, proč si tento film zaslouží i žánrovou nálepku hororu, často přicházely pasáže, které vybudovanou atmosféru napětí zbytečně moc rozptylovavy (často až do ztracena), všechno to muselo být budováno zase znovu a já si říkal, proč že se o tom mluví i jako o hororu?. 3,5* ()

Reklama

Gimli 

všechny recenze uživatele

Permanentně napínavé a chytře napsané, takže až do konce nevíte, jak to vlastně je. Navíc je Amenábar i dost nápaditý, např. "walkmanový souboj" nebo scéna se sirkama. A skvěle se povedl i casting, což dost silně pomohlo vytvořit jistý nádech autentičnosti, a Tesis je o to víc vtahující. Ovšem na plné hodnocení to není. Postavy přecejen sem tam jednají docela hloupě a to mi vadilo. Příliš to bilo do očí. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

No prosím, kdo říkal, že skvělé thrillery umí jen Američani? Tenhle je navíc podobně jako třeba 7 i takovým malým podobenstvím (byť zdaleka ne tak komplexním) – podobenstvím o vztahu moderního člověka k násilí. Jedinou slabinou filmu je trochu předvídatelná a rozvláčná úvodní část, ale jakmile se zápletka odmotá, nastane skutečný hodokvas napětí a strachu. Závěr je vůbec jeden z nejlepších, jaké znám, viděl jsem v něm celou naší společnost a její vztah k tzv. mediální etice. To, za co jiné odsuzujeme k vysokým trestům, nás niterně naprosto fascinuje. Protože je-li to nahlíženo okem kamery, přestává to být skutečností a stává se to událostí. Což bohužel přestane platit, pokud se ocitnete na špatné straně kamery. A to je vlastně základním principem filmu Diplomová práce... ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Nebýt určitých lidí, tak bych tento snímek neviděl. Od začátku filmu jsem si říkal, že bych chtěl vidět tu kazetu, kde mučí dívku, ale stačilo výkřiky a už jsem čekal kdy ta hrůza zmizí. Naštěstí Amenábar ví, kdy a co má skončit. Hudby vyníkající, hlavně, když se mění při pohledech herců. Násilný člověk - násilná hudba, milý člověk - milá hudba. Film v člověku dokáže vzbudit strach, hlavně tmavém bluďišti se sirkami. Očekáváte co se stane a snažíte se strach potlačit, ale to se vám jen tak nepodaří. Stále budete měniť tušení, kdo je vrah a to se mi na tom líbí. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Na soundtracku se vedle Mariana Marína skladatelsky podílel i sám režisér Alejandro Amenábar. (hippyman)
  • Film byl natočen za relativně krátkou dobu pěti a půl týdne, kterým předcházel jeden měsíc zkoušek. (gattaca)
  • Rozpočet filmu byl 116 miliónů peset (asi 696 tisíc euro). (gattaca)

Reklama

Reklama