• Komedie
  • Akční
  • Krimi

Recenze (2 770)

plakát

Napoleon (2023)

Škoda veliká, nejsem žádný znalec Napoleona vojenských tažení a podrobností života, ale tady to je promarněný potenciál. Jednoznačně to mohlo kopat prdele – dost vysoký rozpočet, Phoenix má to charisma, bitevní vřava epická... Bohužel vadí jak je snímek poskládaný a jak ho brzdí ústřední dysfunkční love story, navíc často chybí dostatečný vysvětlení dění a kontinuita. Práce spousta, ale prostě polovičatá.

plakát

Za hranicí (2022) (seriál)

První dva díly slibný, následně to vyšumí v mdlý rodinný drama (s tajemnou černou dírou do p*dele). Brolin samozřejmě top charisma, následuje pár nudných postav a jedna otravná hippie křivozubka. Byť prostředí by bylo hodně fajn (Yellowstone jen o kus dál...), několik wtf momentů bohužel nevyzní moc přesvědčivě, chování je nějak nepřirozený, cgi zvěř bez komentáře, každý je tu oblečený jak když chodí denně nakupovat do Boot Barn, nějak ne a ne to celý rozhýbat... S01 60%, na S02 jednoduše nemám dost energie.

plakát

The Hitler Gang (1944)

Divím se, že je tohle tolik neznámý. Historický, "pseudo-dokumentární" drama z Hitlerova života (vznik ještě před jeho sebevraždou) solidně odsýpá, není vůbec špatné obsazený, nevím jak moc je to fakticky přesný, ale můj dojem byl takový, že v podstatě velmi (berme v potaz, že se jedná o propagandistický snímek). Proběhne zde start politický kariéry a nábor kumpánů, heslo "na pravdě nezáleží, důležitý je vyvolat nenávist", gangsterský praktiky, kontroverzní vztah s polo-neteří až po militantní kult vůdce a SS-ácký čistky vlastních řad. Jasně, že nic nového, nijak nevytrhne dnešního diváka, ale překvapivě filmařsky na úrovni a dobově zajímavý.

plakát

Poolman (2023)

Pine si natočil film pro radost a bez ohledu na diváky. Je to chaotický, příběhově celkem o ničem, plný řečí z cesty a referencí, ale dá se jako uvolněná pocitovka se sympatickou I<3LA hlavní postavou + potěší ten hezký vizuál.

plakát

Lynch/Oz (2022)

Téma Lynch a jeho fixace na klasickou americkou pohádku (potažmo mindfuck / horor). Mně se to líbilo, už od návratu Twin Peaks rád sleduji všechny možný analýzy a teorie na YouTube, tady to je v podstatě kompilace šesti takových.

plakát

Sugar (2024) (seriál)

Velmi cením neo-noirový aspekt a implementaci záběrů z klasických filmů (moc hezká pocta), Farrell je jako vždy úplně precizní, bohužel to ale nestačí - samotný případ dost vázne po stránce zajímavých postav, dění a dramatu. Rozsah šesti dílů by byl více optimální. Co se [spoiler] sci-fi zvratu týče, byl určitě totál nečekaný, ve finální epizodě jsem mu přišel na chuť. Takže jak jsem tu byl místy zpruzelý, tak si asi stejně pustím další pokračování. 70%

plakát

Chlupatá rodinka (2024)

Oproti Hundreds of Beavers je tohle neúmorný, má mnohem lepší kostýmy i jeden fakt vtipný moment s "Love to Hate You". Většina filmu sestává z aktivit jako bušení do stromů, obírání si kožichu nebo čmuchání k prdeli, (mohlo to být zábavnější) ale cca od půlky to má i nějaký ten spád a beru vhod jako naladit se na víkendový čundr.

plakát

Občanská válka (2024)

Na poslední chvíli stíhám v kině a hodně toho nelituji (bravo A24). Dlouho jsem neviděl tak úchvatný vizuální cukrátko, takže zatímco řada lidí dopředu politicky hrotila a divoce spekulovala, tak tady to je předně varovný umělecký počin (ze středové pozice) a předmět post-imperiální občanské války zůstává spíše na implicitní rovině, tj. bez větších detailů konfliktu a jeho příčin. Garland i přesto mistrovsky naráží na téma polarizace společnosti a eroze demokracie, hrozby fašismu a nebezpečné role médií. A sám dystopický obraz USA je síla. Na hraně 4 a 5 hvězd.

plakát

Land of Bad (2024)

Jako nenáročný army-mix střílení, explozí, drsných týpků a džungle to obstojí, ale ničím vyloženě extra a místy je to uspávací. Herecky vzato, Crowe baví jako tlustý kancelářský řízek v havajský košili, ale mladší Hemsworth rozhodně nemá výrazný chlapácký charisma svýho bratra a na podobný role moc nesedí.

plakát

The Last Stop in Yuma County (2023)

Potěšující maličkost, kde boduje sedmdesátkový feel a legendární pouštní lokace Four Aces (známe třeba z Devil’s Rejects x), záporácký Richard Brake a vesměs zábavný mix herců / postav, zabírá i pocit napětí. Jméno Galluppi mě teď celkem zajímá.