Kapky

• USA Windfall

Miliardář s manželkou dorazí na svoji luxusní chatu a přistihnou tam lupiče. To je ale situace! (Netflix)

Recenze (66)

Tsuki

Na komorní snímky s dobrým scénářem je vždycky radost pohledět. Tomuto filmu v podstatě nechybí nic, co bych od takového díla žádala. Je to sevřené drama odehrávající se na jediném místě, s plným zaostřením na trojici postav (plus jedna boční navíc), které buduje napětí skrz jejich dialogy v průběhu komplikované situace, ze které nelze odejít. Hudba navíc ono napětí a sevřenou atmosféru hezky podtrhuje. Se zájmem jsem sledovala, kam to všechno bude směřovat, avšak závěr mě víc než překvapil. Bohužel ne v tom dobrém smyslu. Konečný zvrat filmu je totiž až příliš ostrý a extrémní, na to, co bychom od dané postavy mohli čekat (nebudu samozřejmě prozrazovat, o co a o koho jde). Rozumím záměru vytvořit šokující konec, který bude u diváků podněcovat diskuzi – Jaký byl důvod této postavy pro to, co udělala? Co se jí honilo hlavou? Divák má možnost si na základě drobných indicií v průběhu filmu vytvořit své vlastní vysvětlení. Problém však je, že reálně je ve filmu vodítek tak málo a jsou tak vágní a nezřetelné, že i při soustředěném sledování se divák může maximálně domnívat a domýšlet si, co to tak mohlo znamenat, ale smysl to ve skutečnosti nedává. Brutální rozřešení filmu zkrátka zůstává záhadou a filmu tenhle konec úplně nesluší. Přitom jsem měla dojem, že chybělo jen málo (snad pár nějakých replik nebo vhledů navíc), co by lépe uvedlo na pravou míru finální zvrat, aniž by to působilo tak nepatřičně. Mohlo to mnohem lépe zapadnout dohromady. Takhle je divák na konci spíš zmatený a rozhodně se nakoná žádné závěrečné „secvaknutí“ nebo „aha“ moment, jako je vidět u jiných dobře vystavěných filmů (příkladem zrovna film Sedm stejného scénáristy). Je tedy škoda, že konec kazí jinak dobrý zážitek. Krom této jediné postavy, jejíž jednání v závěru působí bizarně kalkulovaně (přestože do té chvíle tomu nic nenasvědčuje), jsou však všechny ostatní postavy a jejich charaktery dobře vykresleny a napsány. Když tedy pominu ten podivný konec, šlo jinak o velmi dobrý zážitek s patřičnou poutavostí. Nerada bych proto film úplně potopila, protože si myslím, že si rozhodně zaslouží lepší hodnocení než aktuálních 48%. ~(4,0)~ ()

BMW12

Film, který si vystačil se 4 herci po celý film (ten čtvrtý tam byl tedy jen chvilku). Zápletka je jednoduchá, Jason Segel vykrádá dům a přistihne ho příchozí manželský pár, který tam odjel na dovolenou. A následně se celý děj odehrává v tomto domě a přiléhající zahradě. Na takto jednoduchou zápletku mě to celkem bavilo, i když některé scény byly nudné, ale Jason Segel byl v roli hodného lupiče fajn. A když se objevil zahradník, tak jsem docela čuměl na scénu, kdy utíká, smekne se a... Akorát konec se mi moc nelíbil, nepochopil jsem dotyčnou osobu, proč to takhle vyřešila... ()

Mrkvič

Taková jednohubka, co nenadchne, ale ani neurazí. Díky obsazení jsem si pořád nebyl jistý, jaký žánr mám od filmu čekat. Stále jsem čekal nějaký zvrat jako třeba ve Fargu, který se zvrhne v absurdní komedii. Určitě by se mi tím směrem film líbil víc. Na druhou stranu použité vyvrcholení má myšlenku a určitou hloubku. ()

Juto

Zaujímavá komorná skladba odohrávajúca sa výlučne vo vile (tá je veľmi pekná), a preto ju môžete ľahko vnímať ako úhľadnú 3-aktovú hru na javisku v divadle. Ako film napreduje, je celkom jasné, akým smerom sa bude uberať, aj keď to nič nemení na skutočnosti, že film má Hitchcockovský koniec. Všetci traja herci sú skvelý, ale Jesse Plemons udržuje elektrinu v chode svojím výkonom ako čoraz viac nepravdepodobným správaním. 6/10 ()

Malarkey

Jedním slovem – hovadina. Jesse Plemons, Lily Collins a Jason Segel asi mají pár korun k ničemu. Jinak nejsem schopnej pochopit, proč si zaplatili film, kde si sami zahráli, a který je totálně o hovně. Myšlenka námětu je jasná. K tomu se snažili přidat takový ten absurdní nádech od bratrů Coenů. Jen právě to jim úplně nevyšlo a tak jsem ve výsledku čuměl na partu lidí, kteří si přišli před kameru spíš pokecat, než něco zahrát. ()

• Nápad na tento film přednesl Jason Segel v telefonátu přes Zoom s Charliem McDowellem dva měsíce před začátkem karantény covid-19 v roce 2020. Cílem bylo vytvořit příběh s malým hereckým ansámblem, který by se dal natočit na jednom místě (ideální pro dobu covidu-19). (BMW12)