Hrubý střih

Britský krejčí, který žije v Chicagu 50. let, to nemá vůbec lehké. V jeho dílně si totiž začnou vyřizovat účty tamní mafiánské gangy. (Netflix)

Recenze (146)

Rathalos

Vobec som necakal,ze sa z tohto filmu vykluje to,co sa v nom udialo,velke a prijemne prekvapenie,skvela konverzacna gangsterka s niekolkymi podarenymi zvratmi,herec Mark Rylance bol takmer dokonaly,zahral to bozsky,mozno to je pre vacsinu divakov nuda,ale mne sa taketo vymakane inteligentne zalezitosti na filmovom platne moc lubia...:-) ()

hroubek

V jednoduchosti je síla. Povedený menší film, který si vystačí s jednou lokací a přesnými herci. Režisér Graham Moore odvedl hodně dobrou práci. Moore si krásně ohlídal komorní atmosféru a pečlivě vystavěl dialogy. Zvláště dialogy jsou zde velmi dobré, a krásně posouvají příběh dopředu, i přestože se to na první pohled nezdá. Dialogy můžou být krásně napsané, ale pokud je nepřednáší kvalitní herci, tak zůstanou, jen krásně napsanými, naštěstí tohle není ten případ. Mark Rylance je zde perfektní a výborně klame tělem. Rylance znovu ukazuje, že je pan herec a umí zahrát jakoukoliv postavu. Zoey Deutch má méně prostoru, ale své si s přehledem odehraje. Hodně se mi líbil výkon dvojice Johnny Flynn a Dylan O'Brien, protože odvedli velmi dobrou práci a části s nimi jsou povedené. Celkově jsem si film užil, a zaujal mě střih, práce s kamerou a celková atmosféra. The Outfit je parádní menší film. ()

BOURQUE

Debut Grahama Moora v roli režiséra! Dobre fungujúci a adaptovaný retro štýl z dôb gangsterského Chicaga, ktorý je v určitých rozmeroch prenesený a rozohraný v malej dielne „krajčíra“, ale Tarantinovské / Ritchieovské rozmery to nemá. Má to však k počasiu vernú komornú atmosféru. Mark Rylance v hlavnej roli je veľmi dobrý a mimo iné vás takmer presvedčí, že jeho druhé povolanie je „krajčír“. V podstate on nesie celý film na svojich pleciach. Veľká škoda, že ďalší z hereckých kolegov/kolegýň nedokáže aspoň trochu byť jeho rovnocenným partnerom. Mimo iné k tomu chýbajú v niektorých prípadoch výraznejšie a dominantnejšie napísané dialógy, dych berúci zloduch a „kick-off“ moment prekvapenia (záver to takmer splnil). Napriek tomu, kvôli skvelému M. Rylance a dobrému využitiu minimalistických prostriedkov, dávam krehké štyri hviezdičky. Osobné hodnotenie: 80% (****) ()

petikacka

Tak tomuhle se říká, jak se z minima dá udělat maximum. To si tak jeden anglický krejčí ( pardon střihač !) v klidu stříhá a šije obleky a do toho mu tam začnou chodit lidi, které tam nechce, ale nic moc s tím nemůže udělat. Až jednou... A vo tom to je. Najednou musí něco začít dělat...a to je ten šperk a navíc celou dobu v jedné místnosti. Opravdová chuťovka kterou by nikdo nečekal. Za mě nadšených 80% ()

Willy Kufalt

Já si vůbec nevzpomínám, zda jsem v životě tady udělil nějaké mafiánské gangsterce plný počet. Až na výjimky mě moc nebaví... no dobrá, tak řekněme, že to byl takový obyčejný film o jednom chlápkovi z krejčovské dílny a možná nebudeme daleko od pravdy. :o) Jenže já si ani nevzpomínám, zda jsem byl u některého filmu z tvorby posledních dvou let (mimo nejnovější Cronenbergův majstrštyk) takhle napjatý a pohlcený od začátku až do samotného konce. Tady si po skončení teprve uvědomuji, že jsem byl svědkem výjimečného, malého velkého zážitku, přestože se objektivně žádný průlom nekoná. O skvělou, inteligentní a svébytnou žánrovku pro mě ale ano, film si mě získal a já si ho včetně sympatického výkonu Marka Rylance hodně užil. Dlouhou dobu mi vadilo jen to, že u hlavní postavy mistra střihače Leonarda jsem měl často pocit poněkud neuvěřitelného konání, jakoby nekonal dle vlastní vůle, ale z vůle scenáristů směrem k tomu udělat film za každou cenu ještě delším a napínavějším. Jenže to jsem nemohl čekat, co mi vše tvůrci později ještě odhalí a že mi pak dojde, jak to měli tvůrci, stejně jako mistr Leonard, nejspíš vše dokonale promyšlené. Takže jakobych si nic nemyslel ani nenapsal... Název skrývá dva významy, průvodní vyprávění Leonarda hnedka tři (pokud beru monology o krejčovství i jako ironickou metaforu k zrovna probíhajícím událostem) a po stránce dobové atmosféry je film též nádherně ve svém komorním stylu vymazlený. Příjemné překvapení. [90%] ()

• Název filmu má dvojí význam. Chicagská mafie je také označována jako The Outfit. (mikki089)
  • Mark Rylance (Leonard) byl ve skutečnosti vyškolen v krejčovských technikách slavnými krejčími, dříve k vidění v sérii Kingsman. Jejich ikonický domácí tvíd je možné na okamžik zahlédnout ve filmu. (mikki089)