Reklama

Reklama

Nech svět světem

  • USA Leave the World Behind (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

V apokalyptickém thrilleru si Amanda (Julia Roberts) a její manžel Clay (Ethan Hawke) pronajmou na víkend luxusní dům i se svými dětmi Archiem (Charlie Evans) a Rose (Farrah Mackenzie). Jejich dovolenou však naruší dva cizinci G. H. (Mahershala Ali) a jeho dcera Ruth (Myha'la Herrold), kteří se zničehonic objeví uprostřed noci a hledají útočiště před kybernetickým útokem. Ten je každou minutou silnější a děsivější a donutí všechny přijmout, co jim hroutící se svět nachystá. Film je natočený podle románu Rumaana Alama nominovaného na Národní knižní cenu. (Netflix)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (510)

verbal 

všechny recenze uživatele

Z pretty woman je i s botoxí pomocí ugly hag a asi nastal akorát tak čas, aby Julča vylezla z hereckého hrobu a famózně si střihla netradiční gerontopolohu v podobě totálně iritující, panovačné harpyjoidní fúrie na loket do rypáku, která vzala svého submisivního, nemožně nemužného yntelechtuálního pudlíka aportovat tenisáky na venkov, zatímco agresoři z osy zla v ryze chvályhodné snaze zbavit svět té obrpiči zruší Netflus, rozjebou Pižmoňovi všechny Tesly a vyléčí pár fuckanů ze závislosti na spotřební elektronice. Až nevíte, jestli jim náhodou dezolátsky nefundit! Hm, takhle to možná vyzní jako parádní neurovegetativní podívaná pro LIVINGDEADKY, avšak nenechte se mýlit. Jedná se o poměrně zábavnou, dobře napsanou, skvěle zahranou i zdramatizovanou a kulantně gradující předarmagedonovou psychosociální taškařici, při jejíž tvorbě kupodivu nebyl utýrán jediný homoseksualista či transpohlavník ani seksuálně dehonestovány přesilné muženy, což je na Bolševizi překvapivě nesoudružské plýtvání. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Nevím, zda to byl již problém předlohy, Sam Esmail si vybral slabší chvilku, režie filmů mu nejde tolik jako seriálů nebo je jeden z těch tvůrců, kteří jsou zázrační pouze jednou a pak už ne. Dokud od něj neuvidím více projektů, můžu jen hádat. Každopádně po nadějných, správně mysteriózních trailerech se nakonec z filmu vyklubala (ba dum tss) průměrná netflixovka. Sterilní, zbytečně dlouhá a dokonce i vizuálně (prostředím, celkovou estetikou, stylizací) většinu času hrozně vyčpělá. Ani Hawke a Ali nedokázali z představeného vesměs mělkého scénáře svými výkony vytáhnout nějakou přidanou hodnotu. Kritika konzumní společnosti, která měla být zřejmě hlavní myšlenkou, většinu času vyznívala hrozně povrchně. Abych ale nebyl jenom úplnej doomer (heh), na několika místech film rozhodně dokázal prodat správnou atmosféru (škoda jen, že z nějakého důvodu Esmail často přistoupil k budování napětí tím nejvíc lenivým a po určité době hrozně otravným způsobem), pár motivů zaujalo i pobavilo (tím, jak absurdně realistické byly) a nakonec skrze nejzajímavější postavu Aliho film přinesl docela mrazivý a zároveň zajímavý pohled na potenciální křehkost západní civilizace a zároveň ukázal škodlivost až (v kontextu vyřčené křehkosti) nebezpečnost života v neopodstatněné paranoii. Když se tak dívám na náš svět, tohle je rozhodně velmi aktuální. 5/10 ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Tady chce být někdo režisér vizionář. Agresivně excesivní film, stylisticky až abnormálně sebeuvědomělý a přeplněný nepřirozenými záběry, které znemožňují jakékoli ponoření do prostoru a scénografické přilnutí k postavám. Jediný způsob, jak brát něco takového trochu vážně, je nahlížet na film jako na totální konspirační satiru, která všechnu autenticitu jen předstírá. Minimálně závěrečná scénka a celá linie s dcerkou a jejím oblíbeným seriálem jde tomuhle čtení vyloženě na ruku. Zvířátka se srocují, protože „ví víc než lidi“, lidi neví nic, protože nedrží při sobě. V mnoha aspektech je to znepokojivé a nestabilitu společnosti, již řídí vazby a systémy přístupné a srozumitelné jen hrstce nejmocnějších, to vlastně nepřefukuje. Rozhodně se ale přeceňují dramaturgické meze tohodle ironického námětu na skoro 140minutové dějové ploše, kdy Esmail opakovaně protahuje i sebevíc banální scény a strašně okatě jim cpe punc skoro až drastické důležitosti. Podobné filmy už vznikaly, a přestože mnohdy neměly až tak ambiciózní scénář splétající dohromady základní morálku, reflexi současného světa položeného na oltář technologií a sítě , katastrofické konspirace nebo mezilidské vztahy v neuchopitelné situaci, nabídly daleko víc žánrově rozptýlené zábavy (Bílý šum, trochu Greenland, Proroctví, Někdo klepe na dveře, Ulice Cloverfield 10). Nech svět světem rovněž nelze povýšit nad žánrovou satiru, i když se většinou tváří vznešeně a hlubokomyslně jak fasáda Wall Street. Najde se tu dost zajímavých nápadů a vlastně je fajn, že to má jinačí look. Ale v součtu jde hlavně o gimmick, jehož se po nějakém čase přejíte. Účel světí prostředky, a zatímco první zde obstojí na jedničku, druhé je dost nešťastně koncipované. 65 % ()

castor 

všechny recenze uživatele

Není to tak dávno, co Netflix vypustil na Zemi smrtící kometu v angažované a dravé satiře K zemi hleď! Ještě mladší je pak série The Last of Us, kdy civilizaci do prachu země zašlapal houbový virus, a takový M. Night Shyamalan do lidského pokolení šije opakovaně. Čekali, že obří ropný tanker změní směr. Nestalo se a v přítomnosti jedné čtyřčlenné rodinky se zaryl až do přímořského písku. Měla to být pro ně zasloužená dovolená, místo toho vypadnou komunikační kanály včetně internetu a televize a v okolí se začne shlukovat vysoká zvěř. Lehce nasupená matka, dobrotivý a naivní otec, dva otrávení teenageři. Odříznutí od světa navíc přijmou návštěvu muže s dcerou, kteří tvrdí, že jsou majiteli honosného domu a nemají se kde ukrýt. Tvůrci nikam nespěchají a jen velmi pozvolna dávkují divákům nějaká ta vodítka. Zatímco před lety by kravaťáci z Pentagonu na něco „takového“ vyslali třeba partu okolo Bruce Willise, dnes se podobné kousky obracejí k obyčejnému člověku, k jeho chování vůči svým nejbližším i naprostým cizincům. Co umí nebo co všechno v životě dokázali – to zítra nemusí znamenat vůbec nic. Celé to fascinuje svým zneklidňujícím dojmem, svou nedořečeností a snaží se to ohromit diváka něčím, co úplně nefunguje/neexistuje. Ale něco do sebe to má. Kromě solidního řemesla těší dle očekávání zejména herci. Kromě ústředního silného trojlístku mě bavila Myha'la Herrold. ()

Jacinda 

všechny recenze uživatele

Co se stane, když zfilmujete knihu, která má 54%? Získáte film s 54%. Příšerná a nesympatická Julia Roberts. Hvězda dolů. Zženštělý ukňučený Ethan. Hvězda dolů. Naprostý nesmysl se zvířaty a zuby. Hvězda dolů. Nedořešené záhady a otevřený konec. Hvězda... dolů. Zbylo tomu vůbec něco? Atmosféra. To jediné. ()

Galerie (103)

Zajímavosti (13)

  • V čase 0:15:28-0:15:38 možno vidieť notebook s logom E-Corp, jedná sa o fiktívnu organizáciu, ktorú predtým Sam Esmail použil už v jeho seriálovom počine Mr. Robot (od r. 2015). (skeptic)
  • Scéna s hrou „Jenga“ chytře předznamenává společenský kolaps, k němuž ve filmu směřuje. (NumeranS)
  • Natáčení filmu probíhalo v USA, a to ve státě New York v lokalitách Long Island a Katonah. (GASTON73)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama