Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Novinářce Magdaleně Sodomkové (Lucie Štěpánková) napíše z indonéského vězení Tomáš Toman (Jan Nedbal). Byl zadržen na útěku před českou spravedlností a tvrdí, že zločin, za který byl odsouzený k dvanácti a půl rokům vězení, nespáchal. Do vězení ho prý poslal chybný posudek soudního znalce přezdívaného Matematik zločinu. Je možné, že by se expert tentokrát přepočítal? Sodomková se do Tomanova případu noří a postupně zjišťuje, že na něm hodně věcí nesedí. Může ale věřit Tomanově verzi událostí? (Voyo)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

Dadel 

všechny recenze uživatele

Těžko věřit, že tuto tuctovou a nezáživnou kriminálku režíroval Bebjak. Asi ani on nedokázal nic udělat s tím námětem, který se možná hodí na podcast nebo článek na Seznam zprávách, ale ne na zfilmování. Že "znalci" často svoje posudky odflakují a pak si naúčtují práci 30 hodin denně, to je známá věc, ale postavit na tom napínavý seriál by nedokázal ani David Fincher. ()

j.sorensen 

všechny recenze uživatele

Zn@va si sice umí vybrat zajímavý témata, Iveta, Roubal, Král Šumavy, ale všechno akorát zmrví do nekoukatelný, nudný zplácaniny. Ucházející byla zatím jen Jitřní záře, na kterou jsem se zprvu nechtěl ani koukat. Tohle měl bejt 90. minutvý film a možná by to bylo koukatelný. Nechápu zoufalce, co si předplacují Voyo. Znám jednoho, kterej je šťastnej, že si může pustit další díl ordinace dřív, než půjde v tv. Televize, která získala svou diváckou obec pokleslými zábavnými pořady v 90. letech, nekonečnym seriálem, se ani po 30 letech neposunula nikam dál. A to je na tom to nejsmutnější. ()

Reklama

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

Jestli je něco trendem posledních televizních let, jsou to seriálové minisérie, které jsou někde na pomezí mezi filmovým a seriálovým zpracováním, ale ve skutečnosti nejsou ani jedním. Typicky ve třech epizodách přední české televizní společnosti představují většinou zajímavé příběhy ve spojení s kriminálními případy anebo s diskutabilními osobnostmi. Máte možnost svůj příběh trošku rozepsat a představit v jeho nejdelší podobě, což v praxi znamená, že látka, kterou by někdo přepsal do klasického celovečerního filmu, vy rozsekáte do jednotlivých epizod a divákovi je ukážete postupně... Pozitivem je, že divák u samotného projektu stráví více času, dokonce mu to můžete dávkovat s týdenní prodlevou, podobně jako v tomto případě. Ovšem proti tomu jde divákova větší svoboda, kdy ho nebudete tolik tížit zkusit jen jednu epizodu a následně se rozhodnout, co s projektem on sám udělá, nebude cítit podobný pocit, jako když u tříhodinového filmu zkusí hodinu a pak jelikož už vlastně začal, tak dojede celý film.. Voyo podobně jako u předchozího Roubala představuje kontroverzní kriminální příběh, který nutí diváka o ústřední postavě přemýšlet, ale ani v jednom případě nešlo o neutrálně vykládaný názor, nýbrž způsobem jakým je příběh vyprávěn se divákovi pod kůži dostává postoj scénáristů.. Tentokrát jde o příběh odsouzeného vraha Tomáše Tomana, který opouští zahraničí, aby si svůj trest odseděl v domácím prostředí a třeba se pokusil o znovuotevření svého případu.. A co mu dává naději na obnovu procesu? Údajný chybný posudek soudního znalce, který ve svém výpočtu udělal chybu. Za pomoci ambiciózní novinářky se Toman domáhá svého práva na spravedlivý proces. Ale bude soud věřit nespokojenému vrahovi a zpochybní práci odborníka, anebo ho vlna pochybností okolo utvrdí ve svém rozhodnutí? Velmi dobré téma navíc podle skutečných událostí, kterému by ale určitě slušela dynamičtější poloviční stopáž... P.S. Pokud by vás téma zaujalo, Tomáš Toman dal různým médiím několik dalších rozhovorů. 60% ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

V pohode prípad, ktorý by sa vtesnal do filmu na hodinu a pol. Bavilo hlavne súdne pojednávanie, Maštalírova kvalitná čeština (aspoň pre ucho Slováka) a pani mrcha štátna zástupkyňa, ale inak mi bol osud Tomana voľný, nebol teda dvakrát sympaticky zobrazený. Uurčite bol menej sympatický ako ten historický Toman, čo sa točil vo víroch politických vetrov ako balerína v Luskáčikovi. Chýba tomu ale poriadna šťava a v podstate, keby to nebol skutočný príbeh, tak je hodnotenie rozhodne nižšie. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Asi byla chyba (či moje smůla), že jsem si až těsně před zhlédnutím této minisérie pustila podcast stejného názvu. Ten mě strhl tématem, ale i způsobem zpracování, jako v poslední době z krimi žánru máloco. Třídílná minisérie mi ale pak (díky tomu) připadala jako místy příliš zkratkovitá, jdoucí po povrchu či naopak v jiných místech zase moc doslovná. Mám také pocit, že byla možná moc velká pozornost soustředěná na "uměleckou zajímavost" (dlouhé záběry kamery, dramatická hudba, "zasněné" pasáže beze slov, retrospektivy...), čímž se asi tvůrci snažili vybudovat to správné napětí, udělat to zase trochu "jinak", zajímavěji. Řekla bych, že ale vzhledem k tomu, jak zajímavý a silný je ten příběh sám o sobě a jací dobří herci se v minisérii sešli, by bohatě stačilo ho prostě "normálně" za užití těch správných dialogů a šlo-li by se trochu více (příběhově, prokreslením charakterů postav) do hloubky, odvyprávět a dost možná bych si z toho sedla na zadek. Takto mám pocit, že byla trošku promarněna příležitost, že se nám to podstatné poněkud ztratilo v něčem, co to mělo celé ozvláštňovat... Jo a závěrem ještě jedna věc - byla bych u těchto počinů podle skutečných událostí velmi pro, kdyby se buď všechny postavy nazývaly pravými jmény. Nebo, pokud se tvůrci např. obávají potenciálních právních kroků těch, kteří nejsou vykresleni tak, jak by se jim to líbilo, pak všem jména změnit. Tenhle mišmaš, kdy jsou přítomna jak jména reálná, tak smyšlená (u nichž ale stejně moc dobře víme, o koho ve skutečnosti šlo), podle mě ničemu neprospívá (vadilo mi to už např. u Devadesátek, kde to ale přece jen nebylo až tak do očí bijící, u některých výraznějších postav se mohl, na rozdíl od Matematiky zločinu, člověk domýšlet, o koho že přesně v reálu šlo, případně neměly zřejmě pouze jeden předobraz a tím pádem vymyšlená jména dávala větší smysl). 60 %. ()

Galerie (161)

Zajímavosti (3)

  • Tomáš Toman (Jan Nedbal) byl odsouzen v roce 2009. Ivo Kraus (Jiří Bartoška) se ve skutečnosti jmenuje Jiří Straus. Vystudoval matematiku a tělocvik na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Specializuje se na kriminalistickou techniku, kriminalistické expertízy, soudní inženýrství a ve vědecké oblasti je orientován na forenzní biomechaniku. Býval dlouholetým profesorem Policejní akademie. Je autorem osmnácti publikací. (sator)
  • Filmová redakce novin sídlí na adrese Pernerova 47 v pražském Karlíně. (sator)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

VOD tipy na konec srpna

VOD tipy na konec srpna

19.08.2023

S příchodem druhé poloviny srpna se nám léto pomalu přehouplo do své finální fáze, a pokud už vám příležitostné deštivé počasí narušuje plány na rozverné venkovní aktivity, nemusíte klesat na mysli,… (více)

Reklama

Reklama