Mladá žena se vdá za okouzlujícího prince. Místo rodinné idylky ji ale čeká boj o holý život, protože ji chtějí obětovat děsivému drakovi. (Netflix)

Recenze (285)

Morholt

Výprava pěkná, technicky v pořádku, ale tím to hasne. Na jednoduchý příběh nežehrám, ten se dal očekávat, ale celkové pojetí mi nesedlo. Maloval jsem si to tak, že poté, co si to děvče vyřídí s drakem, vrhne se na zlou královnou a prince a pořádně je vykostí. Zkrátka něco ve stylu Princezny s Joey King. To nevyšlo. Ale pořád tu byl prostor podat to jako temnější fantsy ve stylu Sněhurky a lovce. Ani to se nepovedlo. Zbylo jen pobíhání po dračí sluji a unikání o pověstný vlásek, přičemž jindy nepřemožitelný drak dělal fatální chyby a při chrlení ohně mu selhávala muška. A nesedlo mi to ani herecky. Robin Wright si jela polohu Claire Underwood, takže tady jsem problém neměl, ale Millie Bobby Brown je castingovým přešlapem. Nalíčená a v šatech vypadá jak hastroš a těžko by člověk našel méně princeznovatější princeznu. No a že by to doháněla jinak se také říct nedá.  Celkově zklamání. 35% ()

stitch7

/// Myslel jsem si, že čsfd zase zhejtila film kvůli prvkům feminismu. Jenže Damsel je fakt slabota. Úvod je vcelku slibný, jenže pak je asi půl hodiny na obrazovce jen Millie a drak, který spíš není vidět, jen slyšet, takže to je prostě nuda. Millie to jinak vytahuje nahoru, ale když byla sama, nestačilo to, protože prostředí kolem ní vypadalo strašně uměle a digitálně. Ke konci se kupí nelogičnosti a patos a samozřejmě jsme pořádně zametli s těmi zlými zbohatlíky. Kolik užitečných / cenných věcí tam shořelo ale radši řešit nebudeme. Nemohu doporučit. ()

BarryLyndon

První polovina je vyloženě skvostná na úrovni 8/10. Výprava je nádherně pohádková. A hráči si při příchodu do království vzpomenou na datadisk Witchera 3.  Fresnadilo to má režijně hodně v paži a hodně pomáhá tomu, aby se zakryla jedna z největších slabin filmu a to hlavní herečka. Která na to prostě charismatem a screen presence nemá.  Samotný námět docela ok. I feministické myšlenky nevadí, jenom by to nemuselo dělat zase z libovolného bílého chlapa zaporáka a v podstatě obhajovat genocidu kvůli mstě.  Ale i tak spokojených 6/10. ()

dO_od

// Trailer filmu dělá medvědí službu, jinak je to taková napůl funkční snaha o pohádkový horor s feministickým přesahem, který není tak ošklivý a blbý, jak by se mohlo na první pohled zdát. Dobrý soundtrack, místy fajn kamera, Millie Bobby Brown to tahá nahoru, bohužel je to pořád celé mírně umělé a chybí tomu větší napětí. 6/10 ()

Chrustyn

Malá nenáročná fantasy, která zábavnou formou, převrací klasický pohádkový koncept princezny, kterou má sežrat drak. Tentokrát se obejde bez prince na bílém koni a musí si poradit sama. Mladá dáma má dost nezajímavý začátek ale povedenou druhou třetinu, která i přes očividně skromný rozpočet vypadá dobře a má často více napětí, než kdejaký horor. Nenápadné ale funkční a neurážlivé. ()

• Hlavní hrdinka (Millie Bobby Brown) má v závěru popálenou hruď v některých záběrech na levé straně a v některých na pravé. (Muffino)
  • Hoci sú šatníky a šperky umiestnené na fiktívnom pozemku bez fixného náboženstva, miešajú alžbetínske obdobie s katolíckymi symbolmi a morálkou. (Arsenal83)
  • Jaskynné scény boli natočené v Troubadour Meridian Water Studios v Londýne. Natáčanie prebiehalo aj v Portugalsku v Tomar, Sortelha, Serra da Estrela a v kláštore Batalha. Obdobie natáčania trvalo od 7. februára do 1. júla 2022. (Arsenal83)