Mladá žena se vdá za okouzlujícího prince. Místo rodinné idylky ji ale čeká boj o holý život, protože ji chtějí obětovat děsivému drakovi. (Netflix)

Recenze (282)

Shakers

Mám rád fantasy, mám rád draky a poslednú dobu aj Millie, ktorá sa javí ako celkom schopná herečka a hviezdička do budúcnosti. Na jedno pozretie fajn, nie je to veľkorozpočtová fantasy, a ak nás nenaháňa drak, tak poväčšine času sedíme v jaskyni, ale ma to niekoľko dobrých nápadov, akčných scén, hudbu a sem tam to dokáže aj prekvapiť. No záverečne finále mi už prišlo moc okaté a frajerské. Obľúbený soundtrack: Elodie's Maze, End Of Your Story. 70% - 3* ()

Vironey

Pohádka o Jiřině a dračici je sice správně netflixově multikulturní a feministická, ale kupodivu to tlačí na trapnost až ke konci, takže většinu filmu si tak člověk vcelku spokojeně bublá. Drak se jim povedl, připomíná opravdu hnusnou zaklínačskou wyvernu, žádný okřídlený ťuťu pokémon se vyjímečně nekoná. Příběhový oblouk vývoje postavy je spíš takový hodně krkolomný kotrmelec oplácané školačky, ale aspoň to není über machna hned od začátku jako v jiných zMarvelných girl boss počinech. Za mě pohodová taškařice, takový holčičí Meresjev pro dorostence. ()

3DD!3

Dracarys. Příjemná a hlavně nápaditá televizní pohádka o drakovi, která přechází do survival napínáku, kde všechno zachrání svítící červíci. Milá Brownovic Bobina hraje princeznu v nesnázích skvěle a dokáže přesvědčit, že je pod tím vším makeupem holka do nepohody. Triky celkem průměr, ale zachraňuje to parádní atmosférická hudba, která přidává onu pomyslnou hvězdičku navíc. ()

Chrustyn

Malá nenáročná fantasy, která zábavnou formou, převrací klasický pohádkový koncept princezny, kterou má sežrat drak. Tentokrát se obejde bez prince na bílém koni a musí si poradit sama. Mladá dáma má dost nezajímavý začátek ale povedenou druhou třetinu, která i přes očividně skromný rozpočet vypadá dobře a má často více napětí, než kdejaký horor. Nenápadné ale funkční a neurážlivé. ()

k212

Velmi atmosférická skoro hororová honička, kterou táhne dolů odfláklej scenář, kterej disponuje skvadrou nelogičností a nedořečeností. Pak je tu druhá možnost, že to je díky střihačově velkolepé akci, aby měl film přijatelnou stopáž. Hore to táhnou portugalský exteriéry, hudba a digitálně vcelku povedená dračice, která je v originále velmi dobře nadabovaná, a za mě to i dodává hezkej psychologickej náboj (u něčeho, co má být asi pohádka dobrý...). No a herci v čele s Millie, jsou hodně v pohodě uvěřitelní a nikdo extra nevyčnívá. ()

• Dan Mazeau napísal k filmu scenár, no ten istý príbeh vyšiel ako románova adaptácia od Evelyn Skye, avšak vydaný bol o rok skôr s odlišnými dejom. Skye vysvetlila: "Najjednoduchší spôsob, ako si to predstaviť, je tento: Dan Mazeau napísal pôvodný scenár. Mala som možnosť prečítať si skorú verziu a dostala som voľnú ruku na napísanie vlastnej verzie príbehu, ktorá sa nakoniec stala románom. Román aj film môžu vychádzať z rovnakého základu, ale sú tiež každý svoje vlastné jedinečné umelecké diela." (Arsenal83)
  • Jaskynné scény boli natočené v Troubadour Meridian Water Studios v Londýne. Natáčanie prebiehalo aj v Portugalsku v Tomar, Sortelha, Serra da Estrela a v kláštore Batalha. Obdobie natáčania trvalo od 7. februára do 1. júla 2022. (Arsenal83)
  • Hlavní hrdinka (Millie Bobby Brown) má v závěru popálenou hruď v některých záběrech na levé straně a v některých na pravé. (Muffino)

Časové pásmo bylo změněno