Exhuma

Jižní Korea, 2024, 134 min

Po utrpení sériových paranormálních událostí povolá bohatá rodina žijící v L.A. mladé povstávající šamanské duo Hwa Rim (Kim Go-eun) a Bong Gil (Lee Do-hyun), aby zachránilo novorozence rodiny. (HanzoBureshi)

Recenze (12)

Fungore

Jižní Korea.. ta vždy po nějaké době přijde s něčím tak neotřelým, že světu připomene, jak se to má dělat. Máme tu opět horor, který se nedá zařadit jen do jedné škatulky. Začíná to jako mysteriózní atmosférická duchařina, ale nakonec se téma přelívá někam jinam - nechci spoilerovat - a pokud očekáváte, kam se děj bude ubírat, tak vás tvůrci rychle vyvedou z omylu. Příběhem nás provází charismatické postavy, podíváme se na asi nejlépe ztvárněný rituál (spolu s The Wailing), dočkáme se i nějaké té krve a dostaneme úderné finále. Není snadné ten film popsat bez spoilerů - nerad bych někomu sebral momenty překvapení, proto bych to jednoduše shrnul. Tenhle horor se vyplatí vidět, je to zajímavé, mysteriózní a spirituální téma a určitě jste ještě nic podobného neviděli. Pro mě osobně pořád vede starší film The Wailing, který má více rovin, větší mix žánrů a celkově je to vážnější a komplexnější snímek, ale tohle k němu nemá vůbec daleko. Démon jako ze hry Nioh.. to jsem fakt nečekal. Korea se opět trefila do noty. Díky EvilPhoEniX za doporučení! ()

J*A*S*M

Zpočátku značně pozvolná, trpělivého diváka vyžadující žánrovka oplývající velmi sympaticky zlověstnou atmosférou, se lehce před půlkou promění ve sled autenticky děsivých scén. Úplně jsem si lebedil. Pak ale vyvrcholí jedna dějová linie a příběh se stočí trochu jinam, a člověk si najednou uvědomí, že sleduje něco ambicióznějšího a rozmáchlejšího, než si zprvu myslel. A v ten moment zalituje, že to sleduje s nepříliš kvalitními anglickými titulky, protože se v tom trochu ztratí :D Tak radím aktuálně počkat na lepší jazykovou podporu, určitě si to pak dám znova, abych dochytil pár detailů. I tak mám ale podezření, že od The Wailing tu lepší východní horor tohoto ražení nebyl. ()

pornogrind

Předem jsem si nezjišťoval do čeho jdu. Jen jsem koukl, že má film celkem vysoký hodnocení což někdy věští průser. To co se líbí většině není nic pro pornogrinda. Tentokrát ale musím dát vysokýmu hodnocení zapravdu a jít s davem. Rozhodně jeden z nejlepších hororů made in Jižní Korea za poslední roky. Všemi opěvovaný Kvílení/Gokseong(2016) se na tohle ani v nejmenším vůbec nechytá. Ani bych si to nedovolil přirovnávat. Exhuma je námětově, herecky, vizuálem,... zkrátka a dobře celkově technicky na úplně jiný úrovni. I přes poměrně delší stopáž to má rychlý tempo, napětí a atmosféru. TOP scéna - rituál s prasaty. 4hvězdy. ()

JASON_X

Film měl dlouho našlápnuto na mou pětihvězdu. A ačkoliv třeba duo popkulturních šamanů s vizáží i chováním influencerů z YT mi příliš neštymovalo, bylo bohatě vyváženo ba převáženo korejskými reáliemi, správně temnou atmoškou, dobrou filmařinou a několika vynikajícími scénami, jimž samozřejmě kraloval rituál exhumace na vrcholku hory. Musel jsem si ho pustit dvakrát, něco tak zajímavého jsem v horrorovém béčku už dlouho neviděl. Jenže pak se začne víc a víc žvanit a natahovat a děj vatovat a zamotávat, až mě to směrem ke konci přestávalo víc a víc bavit. Být na mě, srazím stopáž o půl hoďky a z happyendu udělám pořádný unhappyend. Ale za onu úžasnou pohanskou exhumaci míň než čtyři dát prostě nemůžu. ()

Arsenal83

Film stíhajú nádherné zárobky a preplnené kiná, hlavne teda tam, kde sa aj vysiela. Kórejčania sú známi naťahovanou stopážou a tu to filmu vôbec neprospelo, pretože tie hororové momenty vyšumia a v podstate to až taký horor potom nie je. Ale určite silné ponaučenie z kórejskej šamanskej kultúry a hlavne o tom, že exhumovať sa nie vždy oplatí. V tomto prípade by som to neodporúčal ani zarytým nekrofilom. ()