Dva muži na vzdálené základně v zamrzlé divočině vyprávějí tři propojené příběhy o tom, jak se o Vánocích zbláznila technika (Netflix)

Recenze (103)

fallanga

Pěkný Vánoční speciál, který nad ostatními díly BM vyniká svou výpravou. Pomalý rozjezd ve formě dvou příběhů ukázal zábavnou formou jak funguje svět, ve kterém se děj odehrává a poslední příběh příběh, se tak mohl rozjet naplno, bez nějakého nuceného vysvětlování okolností. Od ostatních dílů se to liší ještě v tom, že ač technologie pořád hrají velkou roli a děj nutí se zamyslet, tak to není hlavní náplň, hlavní síla příběhu. Hlavní síla spočívá v tom, že to bylo nabité emocemi. Není to až takový pohled do zvrácené budoucnosti jako zbytek dílů, jde spíše o soucit s hlavními postavami. ()

xxmartinxx

Zajímavé koncepty propojené hodně nefunkčně a často kontraproduktivně. Předně dávkování informací je hodně mizerné, takže vše odhadneme zbytečně brzo - dokonce i závěrečný zinger je patnáct vteřin před tím, než ho vidíme realizovaný, vysloven jednou vyšetřovatelek. Opravdu tvůrci tak moc podceňují diváky? I kdyby, tak dobrý filmař musí umět vodit za ruku tak, abysme si toho nevšimli. ()

IvcaSammet

Pro mě asi zatím úplně nejlepší díl Black Mirror. Ze začátku sice skoro nic nedává smysl a chvilku trvá, než divák pochopí všechny souvislosti, když se ale děj po chvíli rozjede, všechno do sebe začíná pomalu ale jistě zapadat. A i když je závěr bohužel předvídatelný docela dost dopředu, stejně jsem z něj byla absolutně nadšená. Přesně tak jsem si Black Mirror představovala, kdyby šla dát šestá hvězdička, tak už ji White Christmas má. ()

Trevor

Beethowenova deviata, Zločin a trest a zamyslenie sa nad tým, akým smerom sa môžu vyvíjať technológie opäť potvrdilo, že Black Mirror nastavuje spoločnosti zrkadlo, ktoré je naozaj čierne. Opäť výnimočná epizóda, tentokrát aj s výbornými hereckými výkonmi dvojice hlavných protagonistov. A správa z rádia počas záverečných titulkov, ktorú niekto dokonca nepokladal za potrebnú otitulkovať celému príbehu nasadila kráľovskú korunu. ()

xxxvodnikxxx

Díl působí tak trochu dojmem, jakoby se sešlo x scénaristů, a dali dohromady pár epizod na večení speciál, jsou Vánoce a v odlehlé chatě v zasněžené oblasti spolu dva muži probírají, jak se tam ocitli, znají se, alespoň mají ten pocit, posléze se ukazuje, že něco je jinak. A na závěr díl nabízí myšlenku , anebo spíš otázku:„co je výhra?“ ()

Zajímavosti (9)

• Zhruba v polovině epizody, kdy Matt (Jon Hamm) jí opečený toast, si z něj v jednom záběru ukousne, ale v dalším záběru je toast celý a poté je zase nakouslý. (gavosh)