Režie:
Nancy MeyersScénář:
Nancy MeyersKamera:
Dean CundeyHudba:
Hans ZimmerHrají:
Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law, Jack Black, Eli Wallach, Rufus Sewell, Edward Burns, Shannyn Sossamon, Nicholas Downs, Sarah Parish, John Krasinski (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Hollywoodská režisérka filmových upoutávek Amanda touží po nepovedeném vztahu uniknout svým starostem a utéct někam hodně daleko. Stejně je na tom i londýnská novinářka Iris, která se právě dozvěděla, že se jediný muž jejího života zasnoubil s jinou. Amanda se rozhodne strávit vánoční prázdniny v pronajatém domku na anglickém venkově, Iris jí přenechá svůj dům pouze v případě, že jí Amanda na oplátku poskytne ten svůj. Plány na příjemně strávenou samotu a odpočinek se ovšem oběma opuštěným ženám jaksi zvrtnou... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (865)
K přípravě těsta poslouží imbecilní idea o výměně domů, potažmo životů mezi dvěmi ženami, které se nikdy dříve neviděly, ale obě zrovna procházejí emočně zjitřeným obdobím (tzn. jsou lehce hysterické, mají sebevražedné sklony a zoufale potřebují chlapa). Náplň tvoří dvě známé a oblíbené herečky a dva známí a oblíbení herci, kteří dohromady nemají co hrát a pokud už něco hrají, pak nevěrohodně juvenilní dospěláky, kteří si koledují o ránu mezi oči. Výsledný produkt je třeba dozdobit hrstí filmových odkazů „pro zasvěcené“ a krapet tím navýšit intelektuální kredit. Co dostaneme? Velice pádný argument, proč omezit produkci amerických romantických komedií. Něco tak neúnosně utahaného, nevtipného, předvídatelného a bohužel i poměrně hloupého jsem již dlouho neviděl. Situace, ze které by dobrý scénárista vytřískal kvantum vtipů, totiž, že americká producentka trailerů zavítá na anglický venkov a tamější novinářka do LA, zde není prakticky vůbec zužitkována (miniepizodka s jízdou na opačné straně silnice jaro nedělá). Když po zdlouhavém prologu (vážně jsme museli poznat dřívější partnery obou dam?) začne romance, je to ta nejneoriginálnější romance pod sluncem. Každý z párů se postupně oťukává sérii užvaněných scén, které nejsou vtipné ani dobře natočené a přibližně u páté podobné „sbližovačky“ mi došla veškerá trpělivost a film jsem s obrovským sebezapřením dokoukal hlavně kvůli Eli Wallachovi. Ten hraje kdysi schopného scénáristu, kterého by Prázdniny potřebovaly jako sůl, a nynějšího vtipně senilního dědulu. Senilní je, obávám se, také Nancy Meyersová, ale bohužel senilní velmi, velmi nevtipným způsobem. Na druhou stranu stačí, aby Jack Black napodobil melodii z Ohnivých vozů a člověk má hned chuť jednu hvězdičku přidat, ale ve vší úctě k němu i ke Kate nemohu, prostě nemohu! 40% Zajímavé komentáře: novoten, Jeanne, castor, Sheldra, Sigurd ()
Na okraj malá paralela s Amandou (C.Diaz)...tiež sa mi po dlhom čase drali do očí slzy, alebo aké krásne je sa zviesť na vlne nevtieravého a úprimného sentimentu, vo dvojici, držiac za ruku človeka, ktorého ľúbite. Krásny pocitový snímok (viac romantika ako komédia) s úžasnou hudbou (a dokonalou K.Winslett). 90% ()
Někdo láskou žije, jinému chladne a pro některé je láska prostě ztracena.… PŘÍBĚH:***2 naštvané holky si na dva týdny vymění domovy. Rozdílné povahy, rozdílné domovy. Proto jim to vyhovuje. NUDA. Přicházejí návštěvy. NUDA. Divný nudný keci o složitosti vztahů, které ovlivňuje láska. Taky romantika, ale až když…a jen když… . Jinak nic moc. Mnoho rádoby moudrých vět. NUDA. Těším se, až bude konec. Film pro holky./ HUMOR:*co vám to nalhali? Můžou tak působit rozpačité dialogy o lásce. Nesedí mi to. A jestli měl být vtipný příchod J.Blacka, tak já říkám: TRAPNÝ. Nebo jeho zpěv? To je spíš horor./ Na pláč a na lásku není nikdy pozdě. Alespoň trocha optimismu na závěr. ()
V rámci romantických komedií jsou Prázdniny lehkým nadstandartem, který kromě výborného obsazení nabízí i smysluplnné intertextuální ukájení kolem filmové hudby. Kromě pochopitelného protěžování Morriconeho a H. F. Zimmera jsem se dočkal např. i milého mrknutí (přesněji šlehnutí bičem) směrem k maestru Williamsovi. To pravé ultimátno se ovšem skrývá ve scéně z videopůjčovny, kde Black náhodně vybírá filmy, brouká k nim jejich slavné melodie, připojuje drzé i pravdivé glosy a stačí se při tom dotknout nejednoho absolventa školy života. Jen by mě zajímalo, odkud se zde bere to neustálé poměřování s Láskou nebeskou. To je opravdu, ale opravdu scestné. A soundtrackáři se na tenhle film podívají povinně, protože Jacka Blacka jako filmového skladatele už nikde jinde nepoznají (pokud se tedy nechystá nějaký utajovaný spin-off nebo crossover s LSO)! :) ()
Jen zřídka se povede USA takhle dobrá romantická komedie. Celý film mi přišel šíleně upřímný. A na to, že má přes 2 hodiny, jsem se ani chvíli nenudila. Úžasná čtyřka doplněna o kouzelné momenty a situace. Mě tu nechybělo opravdu nic. Žádná scéna, kde bych si řekla "Nooo, tak tohle mělo být jinak". Jedním slovem (a to nepřeháním) - DOKONALÉ. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (28)
- Když ve videopůjčovně Miles (Jack Black) pro Iris (Kate Winslet) napodobuje různé filmové melodie, je mezi nimi i ta z Řidiče slečny Daisy (1989) a vzápětí je obdivně zmíněn i její autor, Hans. Jde o Hanse Zimmera... který složil hudbu i k tomuto filmu. (NIRO)
- Kate Winslet (Iris) a Rufus Sewell (Jasper) kdysi skutečně tvořili pár. (Pavlínka9)
- Když Amanda (Cameron Diaz) jede poprvé k domu Iris (Kate Winslet), její řidič ji vysadí kus před domem s tím, že by se na úzké cestě pak neotočil. Na konci filmu ji však přijede vyzvednout se stejným vozem přímo před dům, a dokonce se v následující scéně na její požádání vydá stejnou cestou zpět k domu. (imagoo)
Reklama