Sedm kapitol ze života studentů jedné blíže neurčené estonské střední školy. Introvertní Joosep se stal terčem nejapných her svých spolužáků, které dráždí svou uzavřenou povahou. Žerty postupně přerostou v šikanu, jež vyústí v tragédii - k překvapení všech - i diváků. Mrazivé svědectví o ponižování lidské důstojnosti. (oficiální text distributora)

Recenze (1 018)

Falko

Nikdy by som sa k tomuto filmu nedostal, keby nebol v topke na CSFD a to som rad, ze sa tam ocitol, pretoze tento film stoji za to vidiet. Najprv som dal 80%, ale potom som zvysil na 100%, pretoze nechcem tu riesit to, ako lacno posobi, ake su zle strihy, kamera a neviem co este, tak ako som sa docital v niektorych komentaroch, ale ako ma ten film zaujal a co chcel vlastne povedat. Mnohi pisu, ze tento film by mal byt povinny na skolach, ale nie som si isty, ci by pomohol, pretoze ti, co aj dnes radi sikanuju, by sikanovali svojich slabsich spoluziakov velmi radi aj nadalej, pretoze ich to bavi a neveria, ze by to mohlo dojst az do takych extremov, ako to bolo v zavere tohto filmu. Pre mna len bolo nepochopitelne, ako mohli byt aj dievcata tak chladne a nechceli toho hlavneho vodcu trosku uzemnit, jediny Kaspar mal tu odvahu, pretoze ako jediny z celej triedy si uvedomoval, ze to s tym sikanovanim prehanaju. Hned na zaciatku je scena v telocvicni ako pocas hry basketbalu mlatia Joosepa a telocvikar sa len prizeral a vobec nijak nereagoval. Ani sa necudujem, ze ho mohli mlatit kedykolvek, ked nikto nevykrocil a neuzemnil ich. Myslim si, ze kazdy z nas sa stal ci uz svedkom fyzickeho alebo psychickeho nasilia, alebo aj samotnou obetou, ja osobne som s tym skusenosti mal hlavne na strednej, ale nastastie to vobec nebolo tak extremne, ako v tomto filme a hlavne nebola to cela trieda proti mne, ale nakoniec vsetko dopadlo v pohode, zrejme aj vdaka mojej povahe alebo hlavne vdaka tomu, ze som nemal extremnych blbcov spoluziakov, ako v tomto filme. Taktiez mnohi tento film porovnavaju so svedskym ZLOM (2003) kde sa taktiez riesila sikana, ale aj tak je tam jeden obrovsky rozdiel, pretoze na rozdiel od Joosepa by ich sikanovany hrdina bez problemov zmlatil, ale mal na to ine dovody nechat sa ponizovat. V kazdom pripade je Zkazena mladez jeden z filmov, na ktory dlho nezabudnem a este 10 minut po skonceni filmu som mal blby pocit z toho, ake zverstva sa diali a stale deju kdekolvek na svete a taktiez musim pochvalit cely estonský stab, aky film sa im podaril natocit. ________ Vallo Kirs - (Kaspar) +++ Pärt Uusberg - (Joosep) +++ Lauri Pedaja - (Anders) +++ Paula Solvak - (Thea) +++ Mikk Mägi - (Paul) +++ Riina Ries - (Riina) +++ Joonas Paas - (Toomas) +++ ()

xxmartinxx

Něktré filmy jsou točené jen kvůli tomu, aby byly dobré... a tohle je jeden z nich. Vybralo se téma, jehož scénář nemůže být nepůsobivý, vybral se styl natáčení, který nemůže vypadat špatně a vybrali se ti nejlepší herci, kteří byli v dosahu... Vzniklo poselství v pozlátku, na které nejde než pět ódy a chválit ho. Bohužel pro tvůrce to jde prokouknout. Film je sázka na jistotu, do které není přidaná ani špetka originality. Kamerové filtry jsou působivé, ale okoukané. Styl je zajímavý, ale bez jakýchkoli filmařských experimentů. Herci hrají skvěle, ale jsou to jen role. Navíc jsem ve filmu nenašel tolik zmiňovanou kontroverzi - tvůrci se naopak snažili, udělat film kontroverzní co nejméně. Krom toho je děj uspěchaný a konec přichází moc rychle na to, abych mohl uvěřit, že se to stalo. Děj se odehrává během týdne... nevěřím, že by se podobná událost mohla takto vyvinout během měsíce, natož týdne... Prostě nekonečná sázka na jistotu. ()

Jara.Cimrman.jr

Kolik šikany se dá snést než se začne střílet? V mém případě stačí jeden urážlivý pohled a mé kolty nekompromisně promluví. Jenže já jsem vyrovnaný jedinec a Joosep s Kasparem k tomu teprve musí dojít. Jejich cesta trvá na můj vkus příliš dlouho, je plná těžce stravitelného ponížení, ale finále bylo balzámem pro mou duši. Jak já bych si rád do těch značkových pitomců zastřílel. ()

verbal

Populární Columbinský biathlon dorazil i do Estonska! Vystřelit si dneska ze spolužáků už není žádná legrace. Mohli by to nepochopit a vrátit vám to devítkou. Kde jsou ty zlaté časy, kdy poctivá šikana končila maximálně ředitelskou důtkou. Smolko a Zbořile, každopádně se ale omlouvám a doufám, že naše "přátelství" na základce negativně neovlivnilo váš vývin a vyrostli jste v kvalitní, nenarušené jedince bez zbrojního pasu. ()

TheRaven

//na konci komentu minispoiler, zvlášť pro osoby s s dobrou dedukční schopností// Trošku mi vadila domnělá přehnanost ve vymaštěnosti některých "studentů", ale co já vim, třeba jsem jen naivní idealista a dnešní studenstvo na některých školách opravdu vypadá jako místí "elita". Předvídatelnost snímku naprosto nevadila, protože i tak dokázal vyvolat záplavu emocí a otázek, zvlášť u lidí, kteří mají s něčím podobným, i když ne třeba tak výrazným, zkušenost, a je jedno na jaké straně barikády. Klass zanechává hlubokou stopu a doporučil bych ho jako povinný film pro školáky v rámci, občanské výchovy, jen aby si z toho nevzali příklad až moc doslovný, jelikož je vcelku jasné s kým nakonec budete v závěru filmu sympatizovat. Ve výsledku se pro mě Klass stal téměř nehodnotitelnou záležitostí, protože pod 4 nemohu a víc jak 5 nejde. Co tedy?. ()

Zajímavosti (12)

• Pärt Uusberg, ktorý stvárnil šikanovaného Joosepa, sa okrem herectva venuje aj komponovaniu hudby. Pre film dokonca zložil záverečnú pieseň „Ma Ei Sure Teie Kiuste“ (Navzdory tebe nezomriem). (Avathar)
  • Film je natočen na základě skutečné události, která se stala na jedné nejmenované škole v Estonsku. (DexMASTER094)