Jon jde do války o Zimohrad s Remseym Boltonem. Daenerys uzavírá nové spojenectví. (KajusaK)

Z natáčení  - D.B. Weiss, David Benioff

Recenze (94)

BROKEN_

SPOILERY. Nejlepší epizoda celého seriálu. Už začátek vám začne brát dech. No a teď to nejlepší. Bitva. Fantasticky natočené. Režisér Sapochnik zvládá velké bitvy bravurně. A co si budeme nalhávat natočil nejlepší epizody seriálu. Vím že se moje slova teď budou opakovat, ale copak nejste tak nadšení jako já? TY ZÁBĚRY! Hlavně záběr kdy Jon Snow se postaví sám proti jezdcům NESKUTEČNÝ. A k tomu opět fantastická hudba Djawadiho. Při sledování my přijde že je Game of thrones víc než seriál. Něco takového člověk nenajde ve filmech, ani u Pána prstenů. Tohohle režiséra budu pilně sledovat jaký další projekty natočí, jinak pevně věřím že tvůrci mu svěřili nějaký ten díl v závěrečné 8 sérii, jeho talent se musí využít. Bože musím si to pustit znova. ❤👍 ()

Hercalek odpad!

Natočeno je to bravůrně, to se vytýkat nedá. Ale nejsem si jistá, jestli všichni ti lidé tady (samozřejmě až na pár vyjímek) viděli ten stejný seriál. Protože tohle byl strašnej výkon a ne něco skvělýho. Pane bože. Řekněte mi proč. I bitvy v Asterixovi dávají větší smysl. Začínáme zlehka, kdy malej blbeček neumí přemýšlet a neumí kličkovat. Kdyby uhnul třeba jen kousíček doleva, Ramsayho šíp by ho minul, pokud nemá  střely naváděný jak Tony Stark. Pro jistotu se ještě Chlupáč změní ze zlovlka na přerostlou čivavu a nechá si uříznout hlavu. Pak zde máme bitvu samotnou. Vysvětlí mi někdo jakým zázračným způsobem se tam vzaly ty nejmíň třímetrové hromady mrtvol, kvůli kterým je pak Boltnové obklíčili ?! Pak je samozřejmě Ramsay úplně vypatlanej protože má armádu mnohem větší než Jon a navíc má do hajzlu HRAD JAKO KRÁVA! Kterej debil by postavil svojí amrádu před ten HRAD JAKO KRÁVA?! No přece kdokoliv ze Hry o Trůny. Taky kdyby chvíli počkali s bitvením a počkali na Midlefingerovu armádu, a kdyby to Sansa Jonovi řekla žeano. Já vím, Midlefinger chtěl bejt za hrdinu a tak si dal na čas. ()

rashaverak

Trikove jedna z nejlepsich vitev kinematografie, vzdy kdyz vidim velkou stredovekou bitvu vzpomenu si na pana prstenu a jeho priserne digitalne gumove nepovedene triky. Tady to bylo trikove perfektni, obzvlaste moment kdy John stoji uprostred bitvy a kolem nej zavratnou rychlosti projizdeji jezdci, no dobra mozna ne perfektni ale hodne dobre. Ale celou dobu jsem doufal ze se tvurci vyhnou klise velke bitvy ze to dopadne nejak jinak, vic prekvapive, ve smyslu ze Bolton pri pronasledovani Johna dorazi ke zdi kde se stretne s nemrtvymi a jako zachrance severu jej pak zmasaktruje John, zkratka nejak neotrele a ne takto predvydatelne. S cim mam dalsi problemy u tohoto dilu ? Tak napriklad konverzaci Daenerys a Tyriona ktera byla extremne hloupa, a pak opet s bitvou. Cekal bych vic od Johna nez tak hloupe nezodpovedne zradit sve muze a naprosto potopit jakoukoliv taktiku svym hloupouckym vyjezdem. Ta hromada mrtvol byla efektni ale strasne pitoma, zpusob kterym byl John obklicen se svou armadou byl opet na efekt ale strasne nesmyslny a nakonec Ramsey skoncil opet zcela predvydatelnym a neinvencnim zpusobem. Vsude kolem oslavne vykriky ale me to az na trikove zpracovani ohromne zklamalo. ()

Daertelon

Naprosto obdivuhodný díl, řadím jej mezi nejlepší díly GoT, neboť si to zaslouží. Scény z bitvy byly přelomové, dávají seriálu (a zbytku kinematografie celého světa) nový rozměr, novou laťku, již nebude snadné předčit. Naproti jednoduchosti ostatních dílů, tento jen překypuje emocemi, efekty, dobrým příběhem a věcmi mezi řádky. Ač nejsem fanouškem bujného opojení GoTem (ani Gottem), kdyby všechny díly byly jako tenhle, možná bych zúchylněl stejně jako zbytek populace. Fenomenální. 98% ()

JohnMiller

Bezpochyby jeden z vrcholov fantasy žánru.. Mám len jedinú otázku.. Prečo sme na to museli čakať tak dlho? Posledná bitka o sever sa v tejto časti náramne podarila.. Pokiaľ doteraz šetrili rozpočtom na záverečnú bitku, tak im to nezazlievam. Súboje krvavé, plné emócií všetkých postáv ktoré prežili až doteraz.. A verte mi, že dokonca nás tvorcovia napínajú finálnym výsledkom. Aj keď tento seriál rozhodne nepatril k mojim obľúbeným, neuznať túto epizódu za skvelú by bolo úplné šialenstvo. ()

• Bojová scéna v této epizodě byla inspirována Bitvou u Kann, v níž byli Římané obklíčeni Hannibalem a zmasakrováni. Zmíněný střet se odehrál v roce 216 př. n. l. Dále posloužila jako inspirace Americká občanská válka, která probíhala v letech 1861 až 1865. Režisér Miguel Sapochnik přiznal, že původní inspirací měla být Bitva u Azincourtu (1415), která patří k nejvýraznějším střetům Stoleté války, ale nakonec se ukázalo, že by to bylo příliš finančně náročné. (patrik1177)
  • Keď Jon Sníh (Kit Harington) nasadá na svojho koňa, je vidieť, ako sa jeho meč zavlní. To znamená, že z valyrijskej ocele asi nebude. (Clansman1970)
  • Během bitvy se na Kita Haringtona (John Snow) skutečně řítilo v plné rychlosti čtyřicet koní. Nešlo o digitální efekt. (Jirka_Šč)