Jon jde do války o Zimohrad s Remseym Boltonem. Daenerys uzavírá nové spojenectví. (KajusaK)

Z natáčení  - D.B. Weiss, David Benioff

Recenze (94)

messi@h

Velmi dobře natočené záběry bitevního masakru, které ale bohužel nedokážou zakrýt skutečnost, že celá Bitva bastardů je plná scénáristických nesmyslů a její závěr je kvůli plot armoru některých postav naprosto předvídatelný. Tak je na tom bohužel nejen celý tento díl, ale i většina 6. řady GoT. Člověk by řekl, že ty logické nesmysly musí praštit do očí každého jedince s aspoň pár mozkovými buňkami a zchladit jeho nadšení, ale když se tady rozhlížím... P.S. Jon Snow se touhle epizodou pasoval na nejneschopnějšího vojevůdce vůbec. ()

rashaverak

Trikove jedna z nejlepsich vitev kinematografie, vzdy kdyz vidim velkou stredovekou bitvu vzpomenu si na pana prstenu a jeho priserne digitalne gumove nepovedene triky. Tady to bylo trikove perfektni, obzvlaste moment kdy John stoji uprostred bitvy a kolem nej zavratnou rychlosti projizdeji jezdci, no dobra mozna ne perfektni ale hodne dobre. Ale celou dobu jsem doufal ze se tvurci vyhnou klise velke bitvy ze to dopadne nejak jinak, vic prekvapive, ve smyslu ze Bolton pri pronasledovani Johna dorazi ke zdi kde se stretne s nemrtvymi a jako zachrance severu jej pak zmasaktruje John, zkratka nejak neotrele a ne takto predvydatelne. S cim mam dalsi problemy u tohoto dilu ? Tak napriklad konverzaci Daenerys a Tyriona ktera byla extremne hloupa, a pak opet s bitvou. Cekal bych vic od Johna nez tak hloupe nezodpovedne zradit sve muze a naprosto potopit jakoukoliv taktiku svym hloupouckym vyjezdem. Ta hromada mrtvol byla efektni ale strasne pitoma, zpusob kterym byl John obklicen se svou armadou byl opet na efekt ale strasne nesmyslny a nakonec Ramsey skoncil opet zcela predvydatelnym a neinvencnim zpusobem. Vsude kolem oslavne vykriky ale me to az na trikove zpracovani ohromne zklamalo. ()

Kaka

Nepřekonatelná The Battle of Winterfell. Zřejmě nejlépe natočená historická bitva všech dob - tedy ano, lepší než ta ve Statečném Srdci. Která je možná střihově pro diváka krapet přehlednější, ale to je po shlédnutí GOT právě to, co ji sráží čistě zážitkově o trochu níž. Skutečná vřava je všechno, jen ne přehledná a jestli jí něco dokáže reflektovat nejlépe, bylo to právě zde. Možná bych to přirovnal ke Stonově bitvě u Gaugamel v Alexandrovi. Byla správně surová a krvavá, avšak ani tam se nevršily doslova kopce mrtvých těl a koně se nemlátili proti sobě. Velmi špinavé, sugestivní a dramatické. Některé momentky dokonce svojí ruční kamerou za hlavním hrdinou připomínají to nejlepší z Vojína Ryana a jeho vylodění v Normandii. Finále epizody rovněž za jedna. Totální emocionální katarze nejen hlavních hrdinů, ale i diváka. ()

mourek10100

Možná nejlepší díl ever? Líp natočený akční scény v bitvě jsem snad neviděl ani v žádným dražším historickým filmu. Sice si samozřejmě nemůžou dovolit zabít ty nejzásadnější postavy a pomoc samozřejmě přišla na poslední chvíli, ale za mě pecka. Pedigree 2:0, jen tak dále. Teď ještě přežít ten závěrečný trailerový díl, ty devítky jsou vždy nejnašlápější. ()

Endor

Bitva bastardů patří mezi mé oblíbené epizody seriálu Hra o trůny. Bitva je za mě úžasně natočená a ukazuje, jak proti sobě bojují armády Jona Sněha a Ramsayho Boltona, který ovládá Zimohrad a Jon Sníh ho chce získat zpátky společně se Sansou Stark, která poté přivede na pomoc rytíře z Údolí. Také je to snad nejlépe natočená bitva nejen v samotném seriálu, ale dokonce nejlépe natočená bitva všech dob! I když máme v seriálu celkem dost bitev a v poslední řadě, dokonce přibyli ještě další dvě, tak žádná bitva nepřekonala samotnou Bitvu bastardů. Kdybych měl hodnotit samotnou epizodu, tak bych jí dal krásných 10/10. ()

• Bojová scéna v této epizodě byla inspirována Bitvou u Kann, v níž byli Římané obklíčeni Hannibalem a zmasakrováni. Zmíněný střet se odehrál v roce 216 př. n. l. Dále posloužila jako inspirace Americká občanská válka, která probíhala v letech 1861 až 1865. Režisér Miguel Sapochnik přiznal, že původní inspirací měla být Bitva u Azincourtu (1415), která patří k nejvýraznějším střetům Stoleté války, ale nakonec se ukázalo, že by to bylo příliš finančně náročné. (patrik1177)
  • Během bitvy se na Kita Haringtona (John Snow) skutečně řítilo v plné rychlosti čtyřicet koní. Nešlo o digitální efekt. (Jirka_Šč)
  • Keď Jon Sníh (Kit Harington) nasadá na svojho koňa, je vidieť, ako sa jeho meč zavlní. To znamená, že z valyrijskej ocele asi nebude. (Clansman1970)