Režie:
Tate TaylorScénář:
Erin Cressida WilsonKamera:
Charlotte Bruus ChristensenHudba:
Danny ElfmanHrají:
Emily Blunt, Rebecca Ferguson, Haley Bennett, Justin Theroux, Luke Evans, Édgar Ramírez, Allison Janney, Lisa Kudrow, Laura Prepon, Marko Caka (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Každý den na cestě do práce jezdí Rachel Watson vlakem kolem města Witney. Vlak projíždí kolem jejího starého domu, kde bydlí její exmanžel se svou novou manželkou Annou. O pár domů dál každý den vidí jiný manželský pár. Rachel si postupně tento pár oblíbí a sama pro sebe si je pojmenuje ‚Jess a Jason'. Zdá se, že mají dokonalý život, a Rachel jim zároveň závidí i přeje jejich štěstí. Jednoho dne, když projíždí kolem jejich domu, stane se svědkem něčeho, co od základu změní vše, co si dosud o tomto páru myslela. . (Freeman Ent.)
(více)Videa (30)
Recenze (805)
Gone Girl ve verzi od The Asylum? Hloupoučký film, který ke svému fádnímu zvratu směřuje nezadržitelnou rychlostí. A když už to nevydrží a čtyřicet minut před koncem řekne, jak to bylo (a samozřejmě to nedává sebemenší smysl - "záporákův" plán třeba počítá se stoprocentní jistotou, že bude mít Bluntová okno) a musíme ještě protrpět nekonečné polopaticky doslovné ilustrace toho, co už je bolestně jasné, už se chce člověku leda evakuovat ze sálu. Velký fail, který rutinně hezky vypadá, ale není v něm absolutně nic, co by mělo vzbudit zájem, nebo ho nedejbože držet. I ty dvě hvězdy jsou mírné hodnocení. ()
Spoilery! Je strašně cítit, že toto veledílo vzešlo z pera spisovatelky. Mezi postavami panuje podstatně jiná chemie, než kdyby to celé napsal muž. Taktéž jsou velmi cítit spisovatelčiny nehezké zkušenosti s muži, neboť jsou zde všichni vykresleni jako totálně bezpáteřní a agresivní kurevníci. Velmi by mě zaskočilo, kdyby tím nejhorším vrahounem nebyl právě pán. Bylo vidět, že závěrečnou popravu otvírákem na víno si spisovatelka opravdu vychutnala. Snímek neskutečně připomíná Zmizelou, která se mi taktéž nelíbila, neboť se jednalo o podobně feministickou záležitost. Dokonce i detektiva zde hraje žena, to byl opravdu vrchol! Přitom každý člověk ví, že ženského detektiva potkáte jen v knihách a filmech. Feministky by se nad tím už měly jednou provždy zamyslet a uvědomit si to. Vím, že ženy a slečny budou vřískat nadšením. Vždyť se se mnou jedna koukala! Ony totiž v podobných filmech dovedou vidět mezi záběry. Role hlavní hrdinky mi byla krajně odporná. Dokonce mi na dlouho dobu znechutila jízdu vlakem. Nicméně, nutno uznat, že si Emily Blunt trosku střihla velmi kvalitně a dovedu si živě představit, že by si za takovou roli mohla odnést zlatou sošku. Haley Bennett jsem pro změnu viděl v druhém filmu za sebou a konečně jsem se také dočkal jejího obnažení a v tom momentu se mi přestala líbit. Tak hnusný zadek už jsem dlouho neviděl. Naopak Rebecca Ferguson byla celkem fešanda, ta se ovšem pro změnu neodhalila. Emily Blunt byla poté vrcholem hnusu. Její odpornost však nemá smysl rozebírat, tam se jednalo o autorský záměr. Celkové rozuzlení nebylo kdovíjak úžasné a hluboké. Vlastně jsem v tomto snímku neshledal úžasným absolutně nic. Svoje hodnocení tedy vidím na pěknější 2 hvězdy. ()
Nejnapínavější na celém filmu, bylo, kdy u něj zase usnu. Podařilo se mi ho vidět až na čtvrtý pokus. Znechuceně konstatuji, že jsem se měla prospat a již nikdy se k této věci nevracet. Hopkání v čase mělo zastřít tvůrčí impotenci a stylizace do Seven zřejmě evokovat provokativně napínavou atmosféru. ()
Šmírující alkoholičku ve vlaku lze vnímat dvěma způsoby. Jako scénáristicky nepříliš opečované krimidrama skládačkového typu, v němž se flashbacky (některé záměrně matoucí) prolínají s pátráním přesvědčivé Emily, co má nos od rumu z konzumu. Brutálně vtlačený klíčový dílek skládačky (deus ex vlak) mě pak přesvědčil, že i přes sympatickou noirovou formu spolu Přátelé nebudeme. Druhý pohled je jakási feministická glosa o pokřivenosti vztahů a institutu manželství, kdy se ženy na sebe nejdříve dívají očima svých mužských protějšků, aby pak našly sílu, hrdost a sebevědomí vymanit se z misogynních osidel. Paula Hawkins se s muži mizery vyrovnává pomocí knihy, jiní si zase otevřou lahvinku Theroux 1971.. ()
Byl jsem fakt napjatej, ale že bude vyústění všech těch událostí tak nepravděpodobné, jsem vážně nečekal. Pak už jsem příběh nebral jako vážné vyprávění o tří různých typech žen, které takové do té doby bylo. Svoje psychologické momenty film má, ale koncem vše padá jak domeček z karet. Chtělo ubrat na retrospektivních a vizuálních kudrlinkách a jít příměji k thrilleru. Dost atmosféry dodává Danny Elfman. Přesto tenhle film z hlavy nedostanu déle, než jsem si původně myslel. 70%. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- Tržby ze severoamerických kin byly 75,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových 173,2 mil. (NIRO)
- Margot Robbie byla zvažována pro roli Megan (Haley Bennett). Další kandidátkou byla i Kate Mara. (JORDY)
- Náklady na výrobu byly zhruba 45 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama