Stopy spravedlnosti

• Česko Nebezpečný cizinec (více)

Jeho rodina se stala obětí IRA. Policie případ neřeší. Je čas se pomstít... (Filmbox)

Recenze (342)

H34D

Snaha vytřískat ze stárnoucí kung-fu legendy ještě pár ostrých kopaček a efektních přemetů je chvályhodná, Chackie Chan totiž rozhodně nepatří do starého železa. Jeho nasranost sice nepůsobí tak mocně jako odhodlání k pomstě Arnolda, Slye, anebo Keanu "Wicka" Reevse, ale dá se na to koukat. Na co už se koukat moc nedá, je způsob, jakým je celý příběh vystavěn. Pomineme-li zbytečný úvodní emo patos, tak scénář je i nadále konzistentně dementní. Postavy si počínají tak nelogicky, až to hatí celý zážitek z filmu. 5/10 ()

*CARNIFEX*

Jackie Chan si tu “poskakuje” ako za mlada, až by človek nadobudol presvedčenie, že od čias “Božskej relikvie”, nezostarol ani o dva dni. Tento chlapík mi bol vždy sympatický, pričom v 80-90 rokoch sme ho spolu s rovesníkmi doslova žrali, preto je obrovskou škodou, že ešte aj tú tretiu ⭐️ musím udeliť najmä z dôvodu rešpektu k danému hercovi. Film živý, takmer neustále sa niečo deje, a tak vyslovená nuda nehrozí. Bohužiaľ, je to proste nereálna kokotina, a mňa tieto druhy filmov, pritiahnuté za vlasy, ktoré sa berú príliš vážne, jednoducho nedokážu “uspokojiť”. ()

Xmilden

Čínská odpověď na Ramba, ve které nechávají sakra nebezpečného Jackieho pobíhat v lese kdesi v Severním Irsku, aby dostal z bývalého Bonda seznam teroristů, kteří způsobili smrt jeho dcery. Místy výborné a hodně netradiční role pro Chana. Film, přestože se jedná o čínskou práci na zakázku je až nebezpečně solidní a je vidět že to Čína se vstupem na Hollywoodský trh myslí smrtelně vážně. Martin Campbell vyloženě špatný film ani natočit neumí. 65% ()

3497299

Jackie má mezi svými komediálními rolemi vážných snímků ještě méně, než Woody Allen. Po šedesátce už si je ovšem dovoluje. Pierre Morel v Taken ukázal, že starší pánové bojující za své ratolesti (či prostě nějaké chráněnce) s brutalitou a urputností bývalých členů speciálních jednotek (nebo něco na ten způsob), do nichž by to na první pohled nikdo nečekal, jsou hrozně cool. Nezáleží přitom na tom, zda jde o záchranu, nebo pomstu – vývoj vyprávění je stejný. Po Liamu Neesonovi Denzel Washington (The Equalizer) a teď Jackie Chan. The Foreigner je jinak celkem průměrný thriller, jenž je v rámci možností obstojně provedený, ovšem bez nějaké hloubky či zásadnější originality. A k tomu Pierce Brosnan, který si ve své záporácké kreaci vysloveně užíval rodného irského přízvuku. ()

EvilPhoEniX

Jackie Chan pod dohledem Cambella natočil dost možná nejlepší film za posledních 5 let a potěší, že Jackie je pořád ve formě, jen škoda, že pořádná akce příjde opět až v závěru. Souboj v lese či střetnutí v baráku je velmi solidní, Pierce Brosnan jako záporák v pohodě, příběhově to však mohlo být zajímavější a první půl hodina mi přišla trošku otravná, jelikož tvrdohlavý Jackie to trošku přeháněl s tím neustálým vyptáváním se po vrahovi jeho dceři, ale jinak slušná jednohubka, která neurazí. Příště méně politky a více Akce a bude to za 4. 70% ()

Zajímavosti (8)