Stopy spravedlnosti

• Česko Nebezpečný cizinec (více)

Jeho rodina se stala obětí IRA. Policie případ neřeší. Je čas se pomstít... (Filmbox)

Recenze (342)

Anderton

Tak tu máme dva filmy v jednom. Za prvé napínavý, konšpiračný politický triler, kde každý hrá na každú stranu a každý môže byť zradca. Za druhé klasický revenge movie s vráskaveným hrdinom so schopnosťami Ramba a Jasona Bournea, ktorý by ale obom nakopal prdel. Obe dejové línie sa síce pretínajú, ale mohli by bez problémov fungovať samostatne. Pričom je zrejmé, že keď je jedna absolútne seriózna záležitosť a tá druhá čistá akčná rozprávka, tak ako jeden celok to nepôsobí vôbec harmonicky. Každopádne zabaviť sa rozhodne zabavíte, zaokrúhľujem však nižšie. 70% ()

Ouwen

Na film jsem se těšil opravdu hodně, patřil k mejm nejvíce očekávaným. Moderní akce se zdrceným Chanem, odehrávající se v Británii, kde sekunduje Brosnan, politické prvky a aktuální téma, poháněné pomstou. Krása prostě. Dostal jsem však politické drama s akčními prvky a ačkoliv mohlo být akčních scén více, i tak jsem doslova nadšený. Campbell mě naprosto uchvátil vizuální stránkou, režií a stylem, jak snímá akční scény. Lahodné ozvučení, když se pálí ostrejma, lehce třesoucí se kamera během soubojů, které působí živelně, těkavě, dynamicky a realisticky. Inovativní prvky. Kulometová kadence úderů, těsné prostory, plno stealth akce, různé pastičky, tiché likvidace, Chan prokazuje kreativitu a čte okolí. Zpočátku kulhá a divák si říká "wtf, tenhle dědula že se postaví proti IRA?!" ale to, jaké stunty si tam dovolí a efektivitu, mu můžou mladší závidět. Pomsta je jediné, co mu v životě zbylo a tak nemá co ztratit. Malej bonbónek v podobě swat jednotky, po výstroj až s výslechy "já se s tebou děvko srát nebudu", rozhodně potěší a Cliff Martinez filmek podepřel monumentálním soundtrackem, každej hudební motiv působí nervózně, graduje a hladí sluch. Objeví se i nějakej ten solidní twist, prostředí Británie oku lahodící, je svěží a film mi utekl opravdu rychle. Finální zúčtování kulervoucí, a málem mi z nervů popraskalo pár žil, měl jsem chuť si trhat vlasy. Líbí se mi aj ten odstup dvou hlavních aktérů, kde každej má své motivace a vzájemně se prolínaj jejich cesty k cíli. Proto se neustále mění a vyvijí vztahy (hlavně události po fightu v lese mezi Chanem a mladým stopařem, nebo akt manželky Brosnana z určitých a pochopitelných důvodů), a celkově jsem sledoval zaujatě tuhle jízdu. Jackie Chan na to ještě má, mno a jelikož zdejší akční scény jsou prvotřídní, chvíli si filmek ponechám ve složce a rozhodně si každou akcičku pustim několikrát, protože to bylo jedným slovem WOW :-) a co teprve celej soundtrack, hmm ;-) ()

kulyk

Che, no to mi ho zahoď do kopřiv! PánBú ví, jestli se dále nebudou nacházet nějaké spoilery, tak to raději nečtěte. Marconi s Campbellem nám předhodili krmi, uklohněnou z následujících ingrediencí - atentát, IRA, papá s traumátky, politické sviňárny, migroš-rákos, který nikdy nehrál nic více, než poskakující žlutopičku, mekgajvrovské schopnosti vytvořit výbušné zařízení ze sponky, jetele a bonparek, staré dobré árnýovské komandování a Brosnan, co sere svou stařenu. Pes s kočičkou hadr, buďme upřímní. Čekal jsem, že se po požití (přinejmenším) zeseru jako amina. Ono ne. Nejen za zachované dekorum tedy plný počet. Šokoval i sám mistr ping-fu Džekýčen. On hrál! SIce jen polohy ,,smutný, více smutný, nejsmutnější, nasraný a (asi pět vteřin v začátcích) veselý, až hrdý", ovšem to je na jakéhokoliv asijského herce neskutečný rozptyl, o co více pak, když zrovna od něj čekáte jen ,,skok, hadžá! bum, hyjáááá - kop, utiky utiky, skok, hadžá....". Prostě šok a jedno z největších překvapení poslední doby. ()

Shakers

Jeden s tých filmov, ktorí začínajú dobre a ešte lepšie pokračujú. Martin Campbell opäť povolal Jamesa Brosnana Bonda a postavil ho tento krát proti ázijskej hviezde. A som za to aj rád. Jackieho Chana som už dávno v niečom dobrom nevidel a tento typ príbehu o pomste mám celkom rád. Navyše táto "tatkovská pomsta" v serióznom kabátiku bez nejakých blbín Chanovi veľmi sedí. Za zmienku stojí aj dobra choreografia, kamera či hudba, ktorá pekne dotvára napätie. Príjemné prekvapko, bavil som sa. 80% - 4* ()

korbitch22

Chan umí vážné role a velice mu sedí, jako příklad lze uvést fantastické New Police Story, ale tady má neskutečné štěstí že mu sekunduje výtečný Brosnan, jelikož scénář je opravdu vyloženě debilní. Občas jsem se docela nahlas smál, jak jeden šedivý a schrbený moula otravuje každého jak filcka po festivalu Trutnov a myslí si, že se kvůli jeho dceři snad posere celý svět. Brosnanovi jako nějakému náměstkovi bůh ví na jakém úřadu projde v klidu všechno, od plánování všelijakých politických tlaků až po vraždu. Vyšetřování je podivné a vůbec to celé dává smysl jak manuál k videu v japonštině. V 21. století naprosto nemyslitelné, co se ve filmu děje. Brosnan hraje drsnýho bejvalýho teroristu a před Chanem se tam div nepočůrá strachy. No když přestanu píčovat, akční scény mají říz, celé to vypadá na rozpočet slušně a ubíhá to rychle. Chtěl jsem dát trojku, ale okolo 80. minuty se to rozjede víc a začalo mě to na plno bavit a Chan tu akci pořád v nohách má. Jednohubka kterou nadhodnotím ani nevím proč. Chan má lepší filmy a Campbell taky. 70% slabších. ()

Zajímavosti (8)