Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalista Viktor Mojžíš se dostane do konfliktu s majitelem psa Jindřichem Oseckým, jenž nečekaně napadne jeho šestiletou dceru Lindu. Použije služební zbraň a psa zastřelí. Incident ale vyvrcholí fyzickým střetem obou mužů a neúmyslným postřelením majitele psa Jindřicha Oseckého. Viktor je následně propuštěn ze služby a odsouzen nepodmíněně na několik let. Když vyjde z vězení, ocitá se na úplném dně. Manželka se s ním rozvedla a chce uhradit výživné na dceru, která jej vlastně nezná a Oseckému, který skončil na invalidním vozíku, musí platit odškodné. Naštěstí mu alespoň jeho kolega Taraba z kriminálky dohodí práci u známého v detektivní agentuře. V téže době na německé dálnici uprchne svým pasákům Klára Osecká, která byla několik let nezvěstná. Policejní tým vedený právě Tarabou informuje její rodiče, manžele Osecké, o vážném fyzickém i psychickém stavu jejich dcery, která byla hospitalizována v nemocnici. Vyslýchá zároveň Lukáše Kulhánka, který řídil auto, z něhož se Kláře podařilo utéct a Kulhánek tuší, že se kolem něj stahuje smyčka. Musí tak za každou cenu umlčet Kláru, aby proti němu nemohla svědčit a ohrozit tak nejen jeho samotného, ale celou skupinu, která se na obchodu s bílým masem podílí. Osudy Jindřicha Oseckého a Viktora Mojžíše se v těchto souvislostech znovu po letech nečekaně protnou. (Česká televize)

(více)

Recenze (203)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Musím jít tentokrát s davem. První částí tohoto poměrně očekávaného televizního filmu si Dan Svátek rozehrál úžasný koncept krimifilmu s kvalitami, které jsme tu v rámci žánru neviděli už pekelně dlouho. Posbíral si k tomu množství talentovaných herců v čele s mým velmi oblíbeným Davidem Švehlíkem. V půlce druhé části začal ale najednou přešlapovat na místě a místo kvalitnějšího zakončení příběhu, který by si zasloužil delší dobu vyprávění, vytvořil několik naprosto zbytečných pasáží, viz vztah Švehlíka a Mauréryové. Začátek byl na jasnou pětku, konec sám sebe zahrabal do průměru. Tohle by skvěle fungovalo jako alespoň 6dílný seriál. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že chvilkami jsem zlehka ztrácel pozornost a říkal si, zda je film to, co jsem očekával dle publikovaného obsahu. Děj mě ale vtáhl a závěr mě doslova zmrazil. Obsazení je celkem slušné, především záporáci jsou doslova hnusní. Těším se, jak tento propletenec osudů dopadne. Edit po druhé části: Tak napínavý film jsem od našich tvůrců dlouho neviděl. Až na pár drobných nesrovnalostí jsem byl skutečně spokojený. Edit po druhém dílu: Tak napínavý dramatický thriller, kde do sebe dokonale zapadaly osudy protagonistů, jsem od našich tvůrců nečekal. Až na pár drobných nesrovnalostí jsem spokojen. ()

Reklama

Aurewen 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době fakt dobrý a koukatelný český napínavý TV film, který si nehraje na Kobru 11, neodehrává se ve filmovém studiu nebo Praze (jakožto většina), jeho dění je bohužel reálné a příliš se o něm nemluví. Až na postelovou zápletku ve druhém díle, co nesměla samozřejmě v českém krimi filmu chybět (hlavně se držme žánru), to bylo fajn. Na české poměry dobře natočené, skvělé obsazení, nechybělo napětí, psychologie postav a vše to podtrhla raw atmosféra. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Mám pochybnosti o tom, že se stockholmský syndrom vztahuje na pouto, které mezi sebou měli Klára Osecká s Lukim. O tomto jevu se obvykle mluví v souvislosti s únosci a jejich rukojmími poté, co spolu strávili nepřetržitě dlouhou dobu. Tihle dva to spolu ale měli jinak, Klára Lukiho nemusela vidět možná roky. Stačil jsem si taky všimnout chybek, které mi kazily celkový dojem. Například Osečtí se rozhodnou prodat chatu. Kláře se ještě ani nestačily vstřebat modřiny a chata už je prodaná- Osečtí vytahují před Mojžíšem z igelitky balík bankovek. Jindy zvoní vrah u dveří a paraplegik Osecký, který do té doby sledoval z pohovky televizi, najednou sedí v kolečkovém křesle v předsíni. Nebylo to špatné, bavilo mě to, ale kriminálky, které považuji za výborné, jsou kvalitativně trochu někde jinde. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Promyšlený a stylově vyprávěný žánr s psychologickým přesahem. Promyšlený, napínavý, dobře zahraný a vyprávěný filmovým jazykem, Stockholmský syndrom nestojí na akci ani na kresbě podsvětí, která náleží spíše k jeho slabinám, protože svůdné slečny u tyče a snědí poskokové obchodníků s bílým masem zosobňují otřepané klišé. Překvapivě výbušně účinkuje vztahový trojúhelník mezi postavou Švehlíka a rodiči poznamenané dcery v podání Martina Fingera a Zuzany Mauréry. Dokonce milostný akt, jindy doplňková banalita románových zločinů, je tady spíše výrazem zoufalství osamělých, navíc motivem svým ztvárněním uměřeným a z logické podstaty bezvýchodným. Bohužel zrovna logiku příběhu podrývá fakt, že ač uprchlá školačka představuje pro gang nebezpečnou svědkyni, policie jí neposkytuje ochranu – teprve těsně před závěrem a ještě nedbale. Pocitový strach se od triku s výtahem po vpád do nemocnice náležitě stupňuje a především silně zabírá takřka hmatatelná, přitom střízlivě vykreslená bezmoc rodičů. Až ve finále se dostaví tradiční úlitba žánrovému modelu, kdy hrdina musí jít proti přesile sám. Švehlík je ideální typ pro detektiva drsné školy; vedle uniformity domácích krimiseriálů má totiž Stockholmský syndrom jednu velkou výhodu, jíž se říká osobitost. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Diagnóza „Stockholmský syndrom“ skutečně existuje. Poprvé byl popsán psychiatrem Frankem Ochbergem v roce 1973. Stockholmský syndrom je specifická pozitivní emoční i afektivní vazba a závislost oběti (např. rukojmí) na pachateli (např. únosci) vyskytující se též ve vztazích některých vězňů a jejich vyšetřovatelů. Často se Stockholmskému syndromu nesprávně říká Helsinský syndrom. První takový případ se stal v roce 1973, kdy se Erik Olsson a Clark Oderth Olofsson pokusili vyloupit jednu z bank ve Stockholmu. Loupež nevyšla a muži zadrželi rukojmí. Vyjednávání trvalo 130 hodin. Po propuštění považovali rukojmí únosce za své ochránce a policisty za nepřítele. (Van_Stajpen)
  • O obsazování do seriálu režisér Dan Svátek uvedl: „S hereckým obsazením Syndromu jsem hodně spokojený. Někde jsem sázel na jistotu, jako například u Davida Švehlíka, Ivana Fraňka či Martina Fingera, se kterými jsem už pracoval, někde jsem si nechal poradit a dal na zkušenosti a cit kreativní producentky Katky Ondřejkové. O to víc jsem byl mile překvapen, jak si na place a hlavně ve výsledném obraze herci vzájemně sedli a byli jeden pro druhého výzvou. U některých herců to byl trochu risk, protože nemají tolik zkušeností, ale pak nezbývá, než se spolehnout na nějakou intuici. A jsem rád, že to klaplo.“ (SONY_)
  • Aby se představitel Jindřicha Oseckého, Martin Finger, necítil na vozíčku neobratně, potřeboval několik lekcí. Trénoval se skutečným vozíčkářem Jiřím Pleškou. [Zdroj: moravskoslezsky.denik.cz] (rakovnik)

Reklama

Reklama