Finch

Tom Hanks hraje Finche, muže, který se vydá na dojemnou a důležitou cestu s cílem nalézt v nebezpečném a zpustošeném světě nový domov pro svoji neobvyklou rodinu – svého milovaného psa a nově zkonstruovaného robota. (Apple TV+)

Recenze (207)

venison

Originality to moc nepobralo, kupodivu to není ani moc poetické. Na to, že tu hraje Hanks bych řekla, že je to skoro až syrové.. Nečekala bych ho ve filmu, kde je nepříjemný na robota a sprostě nadává. Navíc je téměř akčním vysloužilým hrdinou.. To už trošku zavání Eastwoodovkou.. Každopádně se mi to i tak líbilo.. Je komornější verze Já, legenda (2007) bez zombíků. A ta pointa, proč vlastně pořídil robota je prostě ultra cute. I přes všechny slabiny filmu to nakonec rozhodně nenudilo. ()

Maynard.

V době, kdy sem to sosal to mělo nějakejch 78% a já si říkal, hmm, tak to bude pořádná pecka. Teď už to má 67%, a asi to půde ještě dolů. Ano, je to sice film z budoucnosti, ale z tý budoucnosti toho moc nevidíme, vlastně jen zpustošelou zemi vedrem. Do toho všeho geniální chlapík, kterej si jen tak z trosem sestaví mluvícího a myslícího robůtka. A spolu s ním a psíkem se vydají na poslední cestu. Od začátku je jasný, k jakému konci se to bude ubírat. Přiznám se, že sem u toho fakt hodně probrečel, je to doják, ale takovej ten pomalej, ale opravdickej... ()

jedna_vrana

Po filme nastal pocit sklamania a premárneného času. To som od filmu s Tomom Hanksom naozaj nečakala. Aj keď podobný pocit vo mne zostal po filme „Správy ze světa“. Je to nudná sci-fi rozprávočka, ale mala som pocit, akoby bola vyskladaná zo scén z mnohých príbehov apokalyptickej budúcnosti, čo som už videla. Film postavený na jednom hercovi a jeho zvučnom mene, kde úplne zlyhal scenár. Niektoré momenty sú bezzubé a neuveriteľné, hrajú sa na niečo, čo nakoniec nedostanete. Výborne zahral pes Goodyear. Robota Jeffa navrhujem zošrotovať. ()

Fiftis

Ďalší, do zbierky mojich obľúbených filmov z budúcnosti o robotoch. Snahy samotára Fincha o dopravenie psa na bezpečné miesto okrem dramatických okolitých vplyvov, striedajú skvelé dojemné príbehy, ktorých má hlavná postava suverénnu zásobu. Od rozprávania o nájdení bezbranného šteniatka, cez zaujímavú rodinnú históriu, až po svedectvo nekonečnej ľudskej beštiality a sebectva. Ostatne ony sú dôvodom, prečo sa Finch ani na chvíľu nepokúša nájsť preživšiu civilizáciu. Bezpochyby asi najzaujímavejšími scénami sú v snímke myšlienkové strety medzi človekom-strojom. Android Jeff postupne zlepšuje svoje znalosti, zručnosti, a dokonca aj svojou vizážou sa tak nejako „poludšťuje“. Nasadí si tenisky, oblečie over-size zimnú bundu. Režisér tu otvára pomerne veľký priestor na prebádanie. Necháva robota nahliadnuť do zrkadla a uvedomiť si vlastné -ja- alebo ho konfrontovať so zapeklitosťami vlastnej identity. Otázku, kde presne leží hranica medzi ľudskou a umelou inteligenciou, však tvorcovia cielene nechávajú nezodpovedanú. Asi film roka 2021. (26.8.2022) ()

Marze

Film je vizualne pusobivy, ale neni tu nic, co by jste v postapokalyptickych filmech nevideli. Chybi zde napeti ,atmosfera nebezpeci. Chvili jde o scfi-fi, pak survival thriller a nakonec rodinne drama. Podomacku vyrobeny android nahrazuje kamarada a ma stale lidstejsi hlas. Chvilemi je to dojemne humorne a pak dojemne sentimentalni. Cekal jsem lepsi konec. Motivy jsou nedotazene a nenaplnilo to svuj potencial. Muj pocit vystihl  po hodine a pul sam Tom Hanks, kdyz rekl "skoda ze jsem svuj cas nevyuzil lip". ()

Zajímavosti (14)

• Když Finch (Tom Hanks) aktivuje robota, připomene mu jeho čtyři nejdůležitější pokyny. Prvním je první zákon robotiky Isaaca Asimova, jenž zní: „Robot nesmí vědomě ublížit člověku nebo svou nečinností za plného vědomí dopustit, aby bylo člověku ublíženo.“ (JimNorton)
  • Robot si vybere jméno Jeff. Jeffrey je prostřední jméno Toma Hankse. (sator)
  • Natáčelo se od února do května 2019 v americkém státě Nové Mexiko. (Rominator)