Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Jsem zklamán. Za každou cenu snaha překvapit dějovými zvraty. Už jsem neměl ani chuť se dívat do konce čtvrtého dílu, ale ještě jsem to přeci dokoukal. Vadí mi především to poraženectví a bezvýchodnost. Mělo se to jmenovat Beznaděj. My Češi si svůj mnichovský komplex umíme nejen hýčkat, ale i rozvíjet. Za herecké výkony pěkných 55%. ()
6/6 S každým dalším dílem jsem musela hvězdičku ubrat, protože tenhle hit z HBO Europe je naprostá marnost. Tento údajný dárek k 17. listopadu 2019 je jen naivním špionážním dramatem, ve kterém vedle sebe funguje MI6 a antihrdina Honza Vlasák. Herecky jsou k dispozici jen ty nejvybranější tváře z našich luhů a hájů, od Hořícího keře nesmí v tak exkluzivním projektu chybět samozřejmě Pauhofová, Myšička prorazil už před lety Občanským průkazem, Vlasák po celých dekádách, kdy byl doslova neviditelným, je nyní v televizi i na divadle obsazován jakoby jiného herce jeho kvalit v jeho generaci nebylo (zdravím MDP a Na miskách vah), o Hoffmannovi a Vlasákové pomlčím. I proto jsem s projekcí počkala pár měsíců, abych měla alespoň minimální odstup, ale HBO po Pustině vsadilo znovu na nerealistického Zachariáše a nechalo utopit svůj nejnovější kasaštyk v laciné parodii na Bondovky. Škoda. #hbo ()
Po zrovna ne šťastně strávených šesti hodinách jsem se konečně prokousal do toužebného finále. Řeknu to upřímně, tento seriál mě vůbec neoslovil, a těch důvodů je asi více. Z herectví mám smíšené pocity, dramatické zoomy na konci obrazu mi lezly na nervy a občas jsem měl problém s předvídatelností. Scénář je jedna velká otázka, občas jsme sledovali vyloženě kravinu, a pojmout seriál tak, že Táňa Pauhofová se rozhodne pátrat a hledat pravdu sama, mi připadalo trochu trapné, její postava mě navíc asi nejméně zajímala. Na scénáři ale cením to, že celkový výčet postav je poměrně zajímavý a každá z nich se nějakým způsobem rozehraje, a co je důležité, postupně i dohraje. Navíc jsou všechny tak trochu propojeny. S předchozím Zachariášovým počinem Pustina je to nesrovnatelné, a co se týče dobovky z 80's, rozhodně bych spíše doporučil několik let starý Svět pod hlavou, a konec konců i nedávný, ale už teď zapomenutý pokus Jana Hřebejka o celkem věrné vyobrazení zmatku začátku 90. let, a sice minisérii s názvem Rédl. ()
Mám s panem Zachariášem problém. Začalo to už při Pustině, kdy pro něj nebylo nic dost hnusné, aby to stálo za natočení, a depresivním a nepravděpodobným Bez vědomí to jen pokračuje. Nemám nic proti hororům, pokud jsou ovšem podávány jako produkt autorské fantazie a nikoliv jako snímek reálného života, historie. Bez vědomí se tváří jako odraz opravdového dění v konci roku 1989, ale ve skutečnosti se jedná spíše o odraz rozervaně nespokojené duše režiséra. Říkejme tomu třeba umění, ale já se ne to dívat nechci. ()
Tak jsem si kvůli nejočekávanějšímu projektu české televizní tvorby tohoto podzimu vyzkoušel 7denní HBO GO a sice se to zajisté vyplatilo, ale ne na sto procent. Zvěsti, že se dostavil nástupce Pustiny, nelze brát jako věrohodné, protože nový Zachariášův seriál vůbec nesahá po kotníky tři roky starému majstrštyku. Pokud se zmíníme o obsazení, nelze absolutně nic vytknout. Pokud se ovšem ponoříme hlouběji do celé pointy oněch 6 dílů, nelze nepřemýšlet nad faktem, že jsme v tuzemské tvorbě již viděli pozoruhodnější detektivky. Ten, kdo českou tvorbu nesleduje, bude asi potěšen. Já se jí ale věnuju ve velkém měřítku a nevyvaruju se onomu srovnání. Stále čekám, čím bude milovaná Pustina konečně pokořena. Jestli vůbec někdy bude... [viděno na HBO GO] ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- V jedné z hospod lze zaslechnout skladbu „Každý den je to jinak“ od skupiny Abraxas. Skladba vyšla v roce 1982 na albu „Box“. (ČSFD)
- Když Marie (Tatiana Pauhofová) chodí po nádraží v prostorech pokladen, pohybuje se po pražském Masarykově nádraží. Vzápětí ale nastupuje do vlaku na nástupišti nádraží Praha-Smíchov. (Honzyg)
- Při postelové scéně hraje „Boxer“ od Arnošta Pátka. (Duoscop)
Reklama