Historický velkofilm je inspirovaný skutečným příběhem jednoho z nejvyhledávanějších hudebních skladatelů druhé poloviny 18. století – Josefa Myslivečka. Zavede diváka do slunné Itálie, kde Mysliveček žil, tvořil, stal se legendou, ale také zemřel v zapomnění. (Pilot Film)

Trailer 3

Recenze (269)

TaxiDriver

Amadeus z Wishe. Má to jedinou dobrou scénu, a tu zrovna vykrádá od Formana. Druhou hvězdu dávám za Karla Rodena. Jeho nejlepší role za roky. Jinak to nic nehází. Přesně takový, jaký jsem čekal. V kině víc berlí, než lidí. Do teď je mi neznámo, proč tohle někdo točí a co na Myslivečkovi bylo zajímavého než, že byl Čech. ()

Master19

Jsem trochu zklamaný. Ale nutno uznat, že filmu potažmo autorům nechybí odvaha. Odvaha nazývat toto dílo velkofilmem. Odvaha natočit světový film o člověku kterého zná i u nás jen zlomek lidí. Odvaha zobrazit plnočelnou nahotu. Odvaha vložit do filmu tolik práce... Jsou tu skvělé momenty a autoři je dokázali rozpoznat a příslušně akcentovat. Ať už je to setkání s králem, s Mozartem nebo zásadní vztahové kotrmelce. Není to špatné, ale není to pro každého. ()

angel74

Při rozsáhlé stopáži 140 minut se nelze divit, že bych určitě našla nějaké mouchy, přesto je nehledám a skláním se před všemi, kdo se podíleli na tomto filmu, který bez jakýchkoli příkras přibližuje život a tvorbu mnohdy neprávem opomíjeného českého skladatele Josefa Myslivečka. Po výpravné a režijní stránce jde o řemeslně velmi dobře odvedenou práci. Vojtěch Dyk svým umírněným, leč výstižným projevem v titulní roli konečně prokazuje, že patří nejen k talentovaným zpěvákům, ale i hercům. Na své si tady přijdou zejména milovníci vážné hudby, ti ostatní se asi budou trochu nudit. Každopádně já jsem si to celkem užila. (75%) ()

FrankSusta

Vskutku mě u českých filmů z jakékoliv (české) doby fascinuje, jak zcela v klidu pracují s ratingem 12+ u věcí do takového kategorie zcela nevhodných. A to všechno proto, že Češi jsou vskutku otrlý národ. Jen se zamyslete, jak to asi bude vypadat v takových USA? Okamžitých 15+, né-li o stupnici výše rovnou na 18+. A to všechno kvůli tomu všemu explicitnímu obsahu, jako jsou sexuální scény (ve kterých vskutku skvělý Karel Roden exceluje) či upadlý nos, či nějaká věštba z nočníku. V takových chvílích celé kino zatajovalo dech a bylo jaksi zaraženo do sedaček. A mě to samozřejmě bavilo... Tož je vskutku vyjímečný český film, už jen proto, že tam mluví skoro 99% času italsky/německy. Už proto, že seznam produkčních společností na začátku filmu trvá představit dvě minuty. Svoji přednominaci (či jak se tomu říká) si vskutku zaslouží (a dost možná by mohl vyhrát). Vojtěch Dyk hraje opravdu dobře, stejně jako zbytek osazení... nejvíce mě ovšem zarazil výkon skvělé Barbari Ronchi, který byl vskutku zarážející a okamžitě vryt do paměti (a tu facku jsem jí tak přál). Tady jediná škoda na tom filmu (která je asi zároveň záměrná, ale občas trochu otravuje) je to, že práce se clonou je občas taková trhaná a nesouvislá (mám na mysli kupříkladu úžasné scény z opery, kdy kamera dělá detail na obličej, však se stále všichni hýbou a je to takový lehce nepřehledný). Jinak se jedná o téměř dokonalý film, u kterého jsem po půl hodině zjistil, že už to vlastně sleduju hodinu a půl. Opravdu to je velice povedené filmové řemeslo, které se z českých parametrů úplně vymyká (a v porovnáním s Janem Žižkou je toto lepší a dokonce tam nějaké peníze vidět jsou, což se legendě nejdražšímu filmu bohužel nepovedlo). A postava krále je z celého filmu asi nejlépe obsazena. 8/10 ()

Ampi

Je dobré, že v rámci současné české filmové tvorby vznikne i podobný film Il Boemo nebo Jan Žižka.  V obou případech je tak znát zahraniční vliv.  Nicméně u vyučeného mlynáře Josefa Myslivečka působícího v slunné Itálii je to pochopitelné a přínosné. Italština s titulky mi nevadila. Účast českých herců, je spíše epizodní. Samozřejmě až na Vojtěcha Dyka, který zvládne všechny český mluvicí, obě.  Jsem zvědav na přijetí a úspěch filmu v Itálii. ()

Zajímavosti (14)

• „Rok, kdy jsem se připravoval na roli, byl dost intenzivní. Snažil jsem se naučit italštinu, ale zjistil jsem, že film bude o něco náročnější, takže jsem se začal učit spíš scénář, protože jsem potřeboval vědět správné intonace a motivace. Ale dal jsem si předsevzetí, že v italštině budu pokračovat, protože je to krásný jazyk,“ prohlásil Vojtěch Dyk. (Duoscop)