To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

Fr

,,prostě zmáčkni enter. nikdy jsem zde nepracoval, nikdy jsem zde nebyl. pamatuji si jenom to, co stojí za to. co se vymaže je nuda. důležitý je dostat zaplaceno. VÝPLATU !" B.Affleck vymění 3 roky života za práci, která mu má zabezpečit jeho zbytek. jako zpětný inženýr si to může dovolit. jenomže, někdo dokázal změnit jeho osud. že by on sám? a stojí vidět svoji budoucnost za všechny prachy? nápad s obálkou ,,nepotřebných" věcí funguje. napětí je obstojný a děj má celkem spád. akce, pomineme li neschopnost zabít hlavního hrdinu je ucházející, na honičkách je znát rukopis J.Woo. prostě dobrá zábava za poznáním, že znát budoucnost nás dokáže zničit. ()

Tom Hardy

Slabý kousek zachraňuje vynikající soundtrack a druhá akční polovina. Thurman naprosto nesympatická, Affleck se probudí až v druhé půli a Eckhart je jen na ozdobu. Tři hvězdičky (namísto plánovaných dvou) pouze proto, že tam John nakonec protlačil svou holubici. Více takových vlastnoručních podpisů Johne, nějak stárneš a už to nejsou ty filmy, kdy byla každá akce nutně zážitkem. Škoda, další guru filmové akce je nenávratně pryč a namísto něj zbyl pouhý rutinér... Veliká škoda... ()

Legas

Vize blízké budoucnosti v tomto filmu spočívá v používání dnešní moderní elektroniky (LCD monitory, přenosné DVD přehrávače). Plus nějaké to technické udělátko navíc (holoprojekce atd.). Takže místo plnohodnotné sci-fi je Výplata spíše hi-tech thrillerem. To je první věc, která mě zamrzela. Největším dějovým prohřeškem proti Dickově předloze je ale pointa, která je vyvrcholením povídky. Ve filmu je zbytečně vyplýtvána už ve čtvrtině (!). Důvod je prostý: akční finále. V Dickově povídce prakticky žádná akce není. Film ovšem natočil John Woo, který se bez ní bohužel neobejde. Problém je v tom, že akční scény brzdní zajímavý a napínavý děj filmové předlohy a zbytečně jej přetavují do méně logické podoby. Výplatu měl zkrátka adaptovat raději někdo jiný. Pokud pominu výše zmíněná fakta, i tak je Výpata nejslabším akčním filmem Johna Woo. Kde jsou ty časy Face/Off? ()

Cival

Kombinace John Woo za zenitem, veskrze toporný Ben Affleck a 20 procent pozitivních recenzí v Americe mi naháněla hrůzu. Ale stal se zázrak a zpoza oceánu dorazila svěží filmová radost, která si přes svůj sofistikovaný námět neklade za cíl filosofovat nad lidskými možnostmi předpovídat budoucnost, ale jen pobavit napínavou (polo)akční jízdou. Woo nejdřív pomalinku položí základní otázky, aby pak kolem svého hrdiny vybudoval temnou atmosféru, která zřetelně odkazuje k thrillerům Alfreda Hitchcocka. Ať už přímo ústředním tématem - ztráta identity hrála v Hitchově tvorbě vždy výraznou roli - nebo znepokojivou hudbou á la Bernard Herrmann, kterou doplňují táhlé záběry domů jak vystřižené z Na sever severozápadní linkou (a závěs ze Psycha uprostřed akce - vážně :-). A i když se posléze objeví nějaký ten slabší moment nebo logický karambol, není čas tyhle detaily řešit. Woo totiž znovu válí a bezhlavě táhne přímo na bránu, samozřejmě efektně explozivní a okořeněnou sněhobílou holubicí. John Woo dokázal, že ještě nepatří do šrotu a že je stále plný překvapení - po M:I-2 jsem totiž odpočinkovou lahůdku se spoustou akčních i neakčních vychytávek nečekal ani ve snu. ()

tron

Veľmi slabé. Nečudo, že to diváci odmietli a film na celom svete zarobil 96 miliónov (pri rozpočte 60). Bolo to prvýkrát, čo mi Ben Affleck prišiel vyložene nesympatický. John Woo dobre vedel, prečo v roku 1997 odmietol urobiť z výbornej TVÁRI TOHO DRUHÉHO sci-fi a zasadil jej dej radšej do súčasnosti (pôvodný scenár sa odohrával v budúcnosti). Pre toto. Nad scenárom nemá zmysel lámať si hlavu, logiku nemajú už základné veci (prečo hrdina nezabudol, že zabudol?). Nenápadité je všetko - dialógy, výprava, akcia. A holubica? Bože. Mnou kedysi milovaný režisér sa týmto filmom zrejme nastálo radí do kategórie režisérov, ktorým úspech ublížil (alebo ich to proste už nebaví). ()

Zajímavosti (19)

• V originální předloze Paycheck od Philipa K. Dicka si Jennings pošle naprosto jiné předměty, kterých je navíc jen 7. Byly to – šifrovací klíč, útržek jízdenky, stvrzenka k balíčku, kousek drátu, polovina pokrového žetonu, kousek zeleného oblečení a lístek na autobus. (HellFire)