To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

Ruut

No no bylo to těsné ale áááno Výplata je historicky druhým filmem ve kterém se mi líbil Affleckův HERECKÝ výkon. Sice to stále ani zdaleka nemá na cameo v Jay a tichej Bob, ale opravdu se jedná o solidně toporně minimalisticky zahranou postavu. John Woo tentokrát silně pokulhává za svou předchozí vesměs hogkongskou tvorbou. Příběh celkem tuctový. Určitě by byl Paycheck lepším filmek kdyby se nebral tak vážně. Průměrná oddechovka na jedno použití = Výplata. ()

Hellboy

Philip K. Dick ve své krátké povídce Paycheck opět zúročil své oblíbené téma - schopnost předvídat budoucnost a otázka, nakolik je toto předvídání důvěryhodné. Takže téměř to samé, jako Minority Report. Je neuvěřitelné, kolik nápadů se z tohoto motivu dá vytěžit. Zajímavé je, jak se na csfd liší hodnocení právě mezi těmito dvěma snímky. Proč má Paycheck pouhých 69%? Asi proto, že režisérem je John Woo, od kterého každý očekával divočejší akci a hlavně víc akce. Ale já jsem byl spokojen. ()

swamp

Když jsem zkoukl Next s Cagem (příjemné překvapení) a následně si četl komentáře, téměř každý ho srovnával s filmem Paycheck. Ale podívat se na něj..to byl fakt krok mimo. Cage má oproti Affleckovi charisma, Uma Thurman se do role vůbec nehodí a Aaron Eckhart že má hrát záporáka?! (souhlas s golfistou) Nemastnost, neslanost..nudnost. ()

Fiftis

Príbeh je ako inak, viac ako geniálny a od prvého momentu je divák v presvedčení, že Philip K. Dick nesklamal. Záhada 20-tich predmetov je zaujímavá, rovnako ako Dickom načrtnutá budúcnosť, a divák očakáva minimálne rovnako zaujímavé rozuzlenie. Škoda len, že napätie a záhada príbehu končia zhruba po 30-tich minútach, kedy začne byť jasné, čo je pointou. Film zachraňuje hviezdne obsadenie a okrem Afflecka, je radosť sa dívať aj na Aarona Eckharta, ktorý podal asi najlepší herecký výkon. Uma Thurman ako vždy sexi a krásna a tak nemáte núdzu ani o ženskú postavičku. ()

Marigold

Obrovskou výhodou Výplaty je, že John Woo umí točit akční filmy. Její obrovskou nevýhodou je, že není čistě akční film, ale poslepovaný pokus o "chytré" sci-fi drama s hrou na "co bude v budoucnosti". Pokud si tedy z pomyslné účtenky Johna Woo odečtu výborně provedené akční scény, pár hezkých ohníčků a nápaditých choreografií, šklebí se na mě scénář děravý jako ementál, který si s logikou užil leda v hodinovém hotelu. Když na obrazovce má co explodovat, co uhánět, co svítit jako silvesrovská rachejtle, je Výplata velice zábavná. Jenže ono se v tom filmu bohužel i mluví a odvíjí se děj, který není ani náhodou komplexní, ani náhodou překvapivý a ani náhodou domyšlený. Navíc jeho větší část vleče do finále nevýrazný fešák Affleck, jehož inženýr Jennings si může o charismatu a šťávě takového Johna Andertona leda nechat zdát. Příběhem se plouží nepřesvědčivě, ve vyhrocených scénách působí vyloženě škrobeně... V podstatě jsem tedy zapomněl, že Výplata chtěla pracovat s napínavým thrillerem, protože struna rychle praskne a zbyde celkem slušná akční hoblovačka woovských kvalit. Nechybí bílá holubice. Chybí jen holubičí lehkost. 50% ()

Zajímavosti (19)

• Natáčení probíhalo v Kanadě ve Vancouveru na místech Burrard SkyTrain Station, The Waterfall Building, University of British Columbia, Vancouver Technical Secondary School a ve Vancouver Film Studios. Dále se pak točilo ve Winnipegu v Manitobě. Natáčelo se od 3. dubna do 16. července 2003. (noelcoward73)