Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Roman VojkůvkaKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Pavla Gajdošíková, Jan Jankovský, Ondřej Kokorský, Ivo Gogál, Jan Kolařík, Eva Hacurová, Marta Dancingerová, Slávek Bílský, Monika Načeva, Kryštof Rímský (více)VOD (7)
Obsahy(1)
Ema (Pavla Gajdošíková) je energická pětadvacetiletá prodavačka v supermarketu na malém městě. Tomáš (Jan Jankovský) je třicetiletý pokrývač žijící v nedaleké vesnici. Jedna noc, od které ani jeden z nich nic zásadního nečekal, rychle přeroste ve vztah, lásku a společné bydlení. Ema se rozhodne Tomášovi svěřit se vším, co v životě prožila. Toho to ale nezajímá, protože oba podle něj mají žít jen teď a tady. Náhodné setkání s minulostí ovšem nečekaně odstartuje sérii událostí, která obrátí životy obou dotyčných naruby. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (342)
Námět o holce, kterou dožene její pornominulost, mi přišel velmi slibný (protože je podle mě brutálně aktuální a bude to čím dál častější), ale v tomto konkrétním případě se to bohužel rozplizlo do jakéhosi málomluvného paskvilu, který mě převážně jen iritoval. Nejvíc nesnesitelná mi na tom filmu přišla hlavní postava Tomáše včetně jeho herecké představitele Jana Jankovského. Nevybavuji si za dlouho dobu, že mi byl někdo tak EXTRÉMNĚ nesympatický. Nenáviděl jsem každý záběr na tu jeho loserskou vizáž, jakož i to, jak se choval k Emě. Asi mu někdo zapomněl říct, že holka jako ona byla zcela mimo jeho ligu, a její pornominulost byla jediným důvodem, který mu ji doslova bezpracně přivedl do náruče, čehož si on nevážil a neprozřetelně ji odvrhl, místo aby byl rád, že mu osud přivedl do cesty tak atraktivní ženu, u které by si jinak ani neškrtl (Pavla Gajdošíková je v celém filmu neobyčejně sexy a mrd jí přímo kouká z oka, jak se říká). A za to, jak ji uhodil, měl shořet v pekle, takže mě závěr filmu jen otrávil, a honilo se mi u toho hlavou, že o to porno tam vlastně nakonec vůbec nešlo, protože hlavním smyslem toho filmu vlastně jen bylo podpořit mainstreamový filmový stereotyp, že žena bez partnera nemá plnohodnotný život. Na Kobry a užovky jsem ještě Prušinovskému skočil, ale tady už jsem se tomu zuby nehty bránil, a přišlo mi to nevěrohodné, dramaticky nezajímavé a úmorně dlouhé - už někdy v půlce jsem se začal netrpělivě dívat, kolik ještě zbývá do konce, a to je prostě špatně. ()
Kluci mají evidentně nakoukáno. Zavrženíhodná videa samozřejmě nikdo z nás oficiálně neviděl, ale vypadají velmi autenticky. Prušinovský má překvapivě velkou oporu ve Vojkůvkovi. Společně mažou hranici mezi fikcí a realitou. Kam se hrabe jejich věhlasnější konkurence, u které divák nevěří jediné větě ani samotným hercům. Sázka na neokoukané tváře se rozhodně vyplatila. ()
Výborný film s konečně uvěřitelnou zápletkou a postavami, kteří nejsou ani vědci vynalézající lék na umření, ani piloti kosmických raket, ale mají normální povolání. Tím myslím, že jsou nejspíš oba vyučení. Pavla Gajdošíková totally nude, voe! Zajímalo by mě, jaký je Jan Jankovský v civilním životě, protože tady v té postavě Tomáše bych mu rozbil ciferník. Po celý film se chová jako kokot a tím jsem mu to závěrečnou katarzi dost nevěřil. Holka v pohodě, ochotná mluvit o minulosti, borec kripl co mu smrdí nohy, lemtá jak zjednanej a není možný s ním o čemkoliv, co mu není pohodlný, hodit řeč. Emy mi bylo hrozně moc líto. A tyhle divácké emoce jsou nejlepším důkazem, že Prušinovskému se film povedl. ()
Po Prušinovskýho skvělých Kobrách a užovkách jsem byl jak na trní. Od filmu jsem ne tolik čekal, ale těšil jsem se na ně. Bohužel jsem narazil. Chyby jsou něco horšího než špatným filmem. Jsou průměrným filmem. A co je ještě možná horší - je to snímek, který začal se slibným potenciálem (první polovina filmu je našlapaná), ale dopadl tvrdě na hubu. Jednak tím, že v polovině mění téma, jednak naprosto eticky selhává v samotném závěru. SPOILER Mužskej zde samozřejmě vyjde jako ten hodný bůh, který odpustí své ženě za chyby, které ale neudělala ve svém vztahu! Mezitímco ten jistý chlapák během onoho vztahu svou ženu několikrát podvedl. KONEC SPOILERU Film heroizuje muže, heroizuje i tu myšlenku, že vše se nějak náhodně urovná, a že ženská za vámi stejně doklopýtá. Ale tady jde především o to, že si to asi ani Prušinovský sám neuvědomuje (byl jsem toho svědkem na diskusi po projekci na LFŠ). Tak asi cajk. ()
Překvapivě dobrý film, jsem moc rád, že z té zápletky nevznikla další nablblá komedie, ale právě taková nahořklá romantika. Škoda je jedině toho, že se stejné scenáristické péče jako hlavním (skvěle zahraným) postavám nedostalo taky těm vedlejším. Nemyslím tím, že by měly málo prostoru, to ne (taková Monika Načeva si s tím málem poradila skvěle), ale jsou to zkrátka o mnoho jednodušší postavy a je vidět, že řada z nich je v ději jen proto, aby se příběh prostě nějak posunul - třeba i za cenu toho, že to bude klišé. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (7)
- „Vztahovou romanci jsem ještě nikdy netočil, navíc jsem ve svých příbězích nikdy neměl dominantní ženskou postavu. A právě v tom vidím pro sebe největší výzvu. Scénář mě navíc oslovil tím, že jde o komorní, nejednoznačný a přímočarý příběh, který si uchovává určitou syrovost,“ uvedl režisér filmu Jan Prušinovský. (SONY_)
- „Chyby jsou příběhem lidí, kteří nejsou ani dobří ani špatní. Jak název filmu napovídá, v určitých momentech svého života chybují a za tyto chyby pak mohou být potrestáni,“ říká režisér filmu Jan Prušinovský. (SONY_)
- Natáčení odstartovalo v Příbrami, štáb se pohyboval také v Berouně, Kublově nebo Žilině. (willy1)
Reklama