Když začnou agenti Impéria představovat nové riziko, je Obi-Wan Kenobi nucen opustit svůj úkryt. (Disney+)

Recenze (103)

Sharpooter

Úžasný začátek. Opravdu jsem byl překvapen jak první díl seriálu může být skvělý. Už jen rekapitulace prequelové trilogie mě dostala do úžasné atmosféry a následně celý díl byl skvělý. Mohly jsme vidět, že Obi-Wan je celkem zlomený, což bylo skvělé ho vidět mimo jeho nejsilnější formu. Nechci to tady moc spoilerovat, takže jen řeknu, že všechny příběhové linky mě zaujaly a jsem velice rád, že první díl je takový nářez plný emocí (emoce to vyvolá pravděpodobně jen ve fanoušcích), musím přiznat, že jsem měl celých 50 minut husí kůži a cítil jsem se, jako kdybych byl znova desetiletý kluk, který poprvé vidí hvězdné války. 9/10 !!! ()

Hellierer

Z návratu Obi-Wana jsem se měl cítit nadšený a unešený, leč nakonec jsou mé pocity poněkud ambivalentní. Je to ok, ale hrozně mi tam chybí nějaké to srdíčko, drive, dynamika a emoce. Nevím, jestli Disneyho dojení ze mě nedostalo poslední zbytky nadšení, ale když i seriál o takové postavě působí dojmem spotřebky, je něco špatně. Navíc zlé straně chybí jakékoli charisma a působí spíše směšně, nehledě na různé humorné scenáristické kotrmelce. PS: Když to porovnám se startem čtvrté série Stranger Things, tak jenom po režijní i technické stránce to je jako nebe a dudy. ()

Wallis3

Obi-Wan Kenobi žije samotářský život. Dosti při tom i zapáchá. Téměř zapomněl, kým byl, nebo zapomenout chce. Trápí ho výčitky, že zklamal. Téměř to vypadá, že ho Síla opustila. Jediové jsou loveni. A pak za Obi-Wanem přichází starý známý s prosbou o pomoc. Nebyl to vůbec špatný nástin příběhu. Počátek byl vláhy, ale měl jakousi hloubku. No uvidíme, jak to bude dál. ()

korbitch22

Víte k čemu jsou seriály podle filmů? Aby se v nich mohlo mluvit. Takže rozervaný Ben chodí do práce, opakují se stejné záběry jeho rutinního života, 3x stejný záběr jak řeže maso pro svého čtyřnohého miláčka, spousta záběrů do očí plných sebelítosti atd. Samozřejmě nechybí vyvážené obsazení, takže trojice inkvizitorů je dokonale obsazena Asiatem, negrem a kupodivu nechybí běloch. Bývalá sběračka bavlny je samozřejmě nejvíc drsná, přestože herečce bych nevěřil ani prodavačku u Mekáče. Za to Rupert Friend jako veleinkvizitor umí vyloudit atmosféru. Vzpomínkový začátek je fajn, Leia je příjemně drzá jak byste čekali a očekávaný návrat Kenobiho k meči dává naděje, že se kolem čtvrté až šesté epizody dočkáme příjemného feelu. Zatím to je Disneyho klasika. Nebýt rodu Skywalker a postavy Kenobiho, nemělo by to 81% ani náhodou. Disney má v tomhle štěstí. Já, jakožto milovník Vadera očekávám emoce hlavně s návratem Anakina. Ukecaný začátek, jaký se dal čekat. 70%. ()

Shark0561 odpad!

(Prozatím jsem viděl 4 epizody a moc se mi do zbytku už ani nechce) Vypadá to, že Disney stále pokračuje v cupování odkazu původní trilogie Star Wars a tentokrát k tomu používá herce z prequelů. Přitom vyhnout se těm nejhorším přešlapům bylo velice jednoduché. Stačilo si pustit prvních 20 min Epizody 4 a brát je v potaz. Pak by těm nenažrancům možná došlo, že Leia se s Obi-Wanem nikdy nepotkala a pokud ano, nezná ho pod tímto jménem. Protože kdyby ano, proč by se ve zprávě v Ep4 odkazovala na otce a ne právě na to, co se děje zde "Hele, pamatuješ si mě, jak jsi mi zachránil jako děcku život? Můžeš mi pomoct znovu?" Tohleto by pochopil kdokoliv, kdo si první Star Wars jedinkrát pustí. Stejně tak je naprosto nepřípustné, aby poté, co proběhne tento seriál, se mohla dožít epizody 4 nebo dokonce zůstat jako veřejně známá princezna Alderaanu. Že by celá ta imperiální mašinérie prostě zapomněla na toho spratka, co má protiimperiální smýšlení a prokazatelně spoustu informací o povstalcích? Já pomalu začínám chápat proč Disney kompletně zahodilo celý EU. Oni nejsou schopní napsat příběh, aniž by přitom kompletně nerozhodili všechny předchozí díla, na které jsou napojené. Nechali si jen těch 6 filmů, ale ani tak nedokážou vymyslet něco, co by do nich nějak pasovalo... Oni by s EU nevěděli absolutně pohnout... Strašné...  Nakonec jen tak zběžně zmíním špatný scénář, děsivě zlé dialogy, inteligenčně zaostalé záporáky, pravidelné plot-armory ve stylu poslední řady GoT a podle mě už trademarkové zacházení s legacy postavami po vzoru Luka z Ep8. Jen tentokrát se pustili právě do Obi-Wana. A může mi někdo vysvětlit proč jsou nejlepší scény celého seriálu flashbacky z prequelové trilogie? Na Disney+ v záložce "Details" u tohoto seriálu je napsané: "There are certain scenes in this fictional series that some viewers may find upsetting." Kdybych si to jen přečetl předtím, než jsem se na to začal dívat... :( ()

Zajímavosti (10)

• Scéna, kdy se Owen (Joel Edgerton) dohaduje s Obi-Wanem (Ewan McGregor) o svém nevlastním bratrovi a Obi-Wanovém synovci, vychází z komiksové předlohy z roku 2016 „Star Wars Vol. 2“, číslo 15. I zde viní za smrt svého nevlastního bratra Obi-Wana. (Veskoslav)
  • Písmeno I na konci úvodního titulku a názvu seriálu Obi-Wan Kenobi má tvar Obi-Wanova (Ewan McGregor) světelného meče. (NiWi)
  • Epizoda měla premiéru 2 dny od uplynutí 45. výročí premiéry prvního Star Wars filmu v roce 1977. (NiWi)