Když začnou agenti Impéria představovat nové riziko, je Obi-Wan Kenobi nucen opustit svůj úkryt. (Disney+)

Recenze (103)

FilmysMartym

Hello there! Tohle je prostě Star Wars. Ewan je úplně dokonalej, mladá Leia vtipná a sympatická postava a Owen se chová přesně tak, jak bych si představoval. První epizoda nás skvěle uvádí do momentální situace, Ben se už dávno odprostil od Obi-Wana, kterým před 10 lety „byl“, ale nakonec sebral sílu a šel se činit. Inquisitoři za mě v pohodě, Reva se ale chová až moc unáhleně a jediné, na co myslí, je Kenobi, z čehož mám pocit, že se jí v blízké budoucnosti vymstí. V jejich očích je ona tím nejvyšším Inquisitorem :D Také se nám tu potvrdilo přísloví Nesuď knihu podle obalu, protože Grand Inquisitor nakonec vypadá fakt dost dobře a jde z něj i ten správnej respekt. Pár odkazů na prequely mě potěšilo. Jestli se epizody budou ještě víc stupňovat, tak se máme zaručeně na co těšit. btw až se objeví Qui Gon nebo Vader, tak to asi ztratím :) (jen po prvních 15 sekundách jsem málem omdlel z toho, že se vracíme za Obi-Wanem po tak dlouhý době a jak velká událost to je). May the Force be with you! Rozbor: https://youtu.be/xwYIh8oBPVI ()

Azurovydrak

Nesdílím zdejší všeobecnou extázi. Jde o velmi zdlouhavý úvod, ve kterém se vlastně nic moc neděje. Obi-Wanův skrytý život v tomto období se skládal z každodenní rutiny, což se asi moc zajímavě natočit nedalo. Nicméně ani Malá Leia není tak zábavná, jak nejspíš tvůrci zamýšleli, a její komický útěk před eskadrou vycvičených lovců odměn naplňuje povinnou, pro Star Wars typickou, dávku klišé. Přesto i mě zahřálo u srdíčka, vidět Ewana McGregora po tolika letech v jeho milované roli, a navíc ta ikonická Star Wars atmosféra z toho prostě sálá, takže se nemohu příliš zlobit. 65% ()

Kvidoland

Tak toto je Star Wars seriál, který jsme chtěli! Kenobi, zdrcený na Tatooinu ze smrti Anakina - úžasný! Inkvizitoři - úžasný! Pohled do života Luka a Leii - bomba! Změna prostředí mimo Tatooine - geniální! Film má atmosféru, kvalitní hudbu, která se hodně blíží te prequelové, nádherné prostředí Tatooinu a Alderaanu (jinak konečně vidíme, jak vypadal Alderaan, před jeho zničením Hvězdou smrti) a celkově to prostě nemá chybu!  Za mě (zatím první díl) lepší, než jsem očekával! ()

Welulu

Neoriginální (kdo tvrdí opak, prosím kde?), rozvleklé a zakládající si na tom, že zafunguje nostalgie. Jenže tu Star Wars neznásilňují poprvé a prostě přijde moment, kdy už to fakt nefunguje. Linka s nejmenovanou dívkou je vyloženě nastavovaná nezajímavá kaše, navíc dle mého názoru neodpovídá chováním své dospělé verzi. A co je ze všeho nejhorší - celé to byla zatím nuda. 3. hvězda jen za hudbu a Ewana, jinak prachprosté 2. ()

Hellierer

Z návratu Obi-Wana jsem se měl cítit nadšený a unešený, leč nakonec jsou mé pocity poněkud ambivalentní. Je to ok, ale hrozně mi tam chybí nějaké to srdíčko, drive, dynamika a emoce. Nevím, jestli Disneyho dojení ze mě nedostalo poslední zbytky nadšení, ale když i seriál o takové postavě působí dojmem spotřebky, je něco špatně. Navíc zlé straně chybí jakékoli charisma a působí spíše směšně, nehledě na různé humorné scenáristické kotrmelce. PS: Když to porovnám se startem čtvrté série Stranger Things, tak jenom po režijní i technické stránce to je jako nebe a dudy. ()

Zajímavosti (10)

• Scéna, kdy se Owen (Joel Edgerton) dohaduje s Obi-Wanem (Ewan McGregor) o svém nevlastním bratrovi a Obi-Wanovém synovci, vychází z komiksové předlohy z roku 2016 „Star Wars Vol. 2“, číslo 15. I zde viní za smrt svého nevlastního bratra Obi-Wana. (Veskoslav)
  • Písmeno I na konci úvodního titulku a názvu seriálu Obi-Wan Kenobi má tvar Obi-Wanova (Ewan McGregor) světelného meče. (NiWi)