Když začnou agenti Impéria představovat nové riziko, je Obi-Wan Kenobi nucen opustit svůj úkryt. (Disney+)

Recenze (103)

Sharpooter

Úžasný začátek. Opravdu jsem byl překvapen jak první díl seriálu může být skvělý. Už jen rekapitulace prequelové trilogie mě dostala do úžasné atmosféry a následně celý díl byl skvělý. Mohly jsme vidět, že Obi-Wan je celkem zlomený, což bylo skvělé ho vidět mimo jeho nejsilnější formu. Nechci to tady moc spoilerovat, takže jen řeknu, že všechny příběhové linky mě zaujaly a jsem velice rád, že první díl je takový nářez plný emocí (emoce to vyvolá pravděpodobně jen ve fanoušcích), musím přiznat, že jsem měl celých 50 minut husí kůži a cítil jsem se, jako kdybych byl znova desetiletý kluk, který poprvé vidí hvězdné války. 9/10 !!! ()

-bad-mad-wolf-

Nostalgie, známé prostředí, Ewan McGregor a to je všechno - takže doufám, že tahle bezradná úvodní dumačka a recyklačka tematických klišé tvoří fakt jen rozjezd pro navození depresivní Kenobiho situace. Lesní honička působí jako něco, co by se hodilo do parodie na první epizodu Obi-Wana, nikoliv do první epizody Obi-Wana (lol). Trikově a vizuálně OK, pokud člověk pomine skromnější výpravu (ta se ale k tématu hodí). Každopádně když si tohle člověk pustí v závěsu po famózní čtvrté řadě Stranger Things (oba seriály vyšly v tentýž den), vidí ten kontrast mezi nadupanou Dufferovic autorskou věcí a Star Wars seriálem, který působí, že byl... vyroben prostě na zakázku (protože Star Wars, že jo). Ale rád se nechám překvapit - jak už jsem někde řekl, SW projektům vzhledem k nekonečný velikosti univerza fandím. ()

blackJag

Začátek se nese ve znamení rozpaků, tempo dost připomíná Epizodu I., některé scény působí shodně amatérsky (lesní naháněčka malé Leii je FAKT hrozná), ovšem úmysl to asi nebude. To, že se vracíme ke starým postavám, které dokonce představují původní herci, je samozřejmě fajn, nicméně upřímně doufám, že dál to bude trošku (HODNĚ) lepší. Příslib byl enormní, tohle je zklamání :-/ ()

fabecc1222

Začátek je jedna z nejvíc nostalgických věcí, které kdy kdo do jakéhokoliv seriálu dokázal vypustit, a jestli nemají ve vaších očích explodovat potoky slz právě tam, tak už snad nikdy. Když se pak rozjede linka v "současnosti", tak tu zatím máme asi přesně to, co jsme čekali. Ewan po letech dozrál do toho, že ho netřeba maskovat, a inkvizitoři na pozadí pomalu utahují smyčku. Nejsem znalec všech možných komiksů apod, takže nevím proč Pátá Sestra je tak posedná Obi-Wanem, a doufám, že to bude řečeno v příštích dílech. ()

Azurovydrak

Nesdílím zdejší všeobecnou extázi. Jde o velmi zdlouhavý úvod, ve kterém se vlastně nic moc neděje. Obi-Wanův skrytý život v tomto období se skládal z každodenní rutiny, což se asi moc zajímavě natočit nedalo. Nicméně ani Malá Leia není tak zábavná, jak nejspíš tvůrci zamýšleli, a její komický útěk před eskadrou vycvičených lovců odměn naplňuje povinnou, pro Star Wars typickou, dávku klišé. Přesto i mě zahřálo u srdíčka, vidět Ewana McGregora po tolika letech v jeho milované roli, a navíc ta ikonická Star Wars atmosféra z toho prostě sálá, takže se nemohu příliš zlobit. 65% ()

Zajímavosti (10)

• Jedi, která se snažila ochránit skupinku padawanů, když byl proveden rozkaz 66, byla Minas Velti (Ming Qiu). Jedijská mistryně, která se specializovala zejména na obranu se světelným mečem. (Veskoslav)
  • Na banketu rodiny Organů se objevují také droidi C-3PO a R2-D2. (NiWi)