Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tom, Soap, Eddy a Bacon jsou obyčejní mladíci z Londýna, kteří přemýšlí, jak bez práce přijít k velkým penězům. Využijí proto toho, že jeden z nich je geniální karetní hráč a tak dají dohromady pracně naspořených 100 000 liber a vyrazí do Harryho tajné herny. Výsledek je ale zdrcující - dluží Harrymu něco přes půl milionu, který musí do týdne vrátit, pokud se nechtějí setkat s Harryho „vymahači“. Co teď? Rozhodnou se proto okrást své sousedy, kteří se chystají uloupit marihuanu jistým pěstitelům. To vypadá slibně! Netuší však, že prodat ji nebude žádná legrace a londýnské podsvětí je malé. Zaplatit dluh tedy asi nebude žádný med. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (871)

vteco 

všechny recenze uživatele

Podobnost tohoto filmu spolu s novějším Podfu(c)kem se nezapře a díky stejné režii se asi ani nevyhne srovnání. Když tedy dojde na nože, novější "verze" vyhrává díky větší detailnosti a svižnosti. Sbal prachy a vypadni se ale i tak může chlubit naprosto skvělým scénářem nebo výbornými postavami s charismatickými přízvuky či hláškami. Nejvíce však potěší samotný závěr, který po skvělé a vtipné jízdě dozajista odrovná každého diváka. [85%] ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Existuje cirka deset způsobů, kterak převést účinně na plátno dialog dvou lidí. Osvědčenou a dnes malinko opotřebovanou formuli (i) záběr / protizáběr lze šikovně obohatit (ii) o prostřihy na postavy z profilu (Kawasakiho růže), popř. se nabízí (iii) oživit fádní konverzační scénu rotací kamery v rozmezí šedesáti stupňů mezi tvářemi obou hovořících (Vicky Cristina Barcelona), přičemž ona rafinovanost spočívá v tom, že se tím vyhneme střihu. Kromě toho můžeme (iv) kamerou kroužiti kolem do hovoru zabraných hrdinů (TDK), což patrně shledáme za progresivnější postup než (v) rozestavět postavy u stolu a zabírat jen z jedné strany. Zmiňovaný pátý postup vyobcovává diváka mimo dění a navrací kinematografii k malířství, k jedné dominantní perspektivě, zatímco čtvrtý postup je symetričtější, vzdušnější, filmu vlastnější a více pozornější k divákovi, protože jej umísťuje všude po scéně. Co tu máme dále? Andreje Tarkovského, který kladl (vi) postavy při rozhovorech do jednoho záběru, obličeji nasměrovanými od sebe, jak to známe z Andreje Rubleva a Stalkera, zalaškoval si s tím i Spielberg při objetí Cruise a S. Morton v Minority Report. Připomeňme, že tím Tarkovskij nemínil trapně podtrhávat komunikační bariéry; šlo mu o osobité výrazové prostředky, které mu byly nástrojem poznání reality a osvojením světa, protože pouze tehdy, má-li režisér svůj vlastní pohled na věci, stává se z něj filosof a umělec a z filmu umělecké dílo. Za další možno při dialogu (vii) natěsnat celičký herecký ansámbl k sobě do jednoho záběru, (viii) užít splitscreenu (a vtipně zrušit polyekranovou iluzi tím, že se vzdálené postavy při meziměstském telefonním hovoru vzdor dělící čáře začnou mlátit po hlavě jako v Haunted World of El Superbeasto), anebo (ix) provést syntézu výše uvedeného ve filmech řízených pravidly intermediality, která je založena na vzájemných kolizích, průnicích a transformacích mediálních forem (nikoliv na jejich bezproblémovém soužití, jako je tomu v případě multimediality). Ritchie rozšířil už tak bohatou abecedu dialogu pastišem sovětské filmové avantgardy o další zbrusu novou fintu: (x) při dialogu se drží formule záběr / protizáběr, ale jednu postavu bere často v detailu zblízka a druhou zdálky, parafrázujíc tím heroizující podhled a k němu opoziční nadhled, poněvadž postava blíže se zdá být autoritativnější, naproti tomu postava v dálce subtilnější a co nevidět bez života. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Zamotaný děj s milionem (zajímavých!) postav a postaviček nevyznívá nikterak samoúčelně, videoklipový střih působí nečekaně stylově a navzdory modernímu kabátku je tam cítit nepřehlédnutelný vliv staré britské školy černých komedií studia Ealing. Guy Ritchie a jeho prvotina, potvrzující výjimečnost tohoto tvůrce. 90% si zaslouží bez debat. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Film mě nijak moc nelákal, abych se na něj podíval, ale když je v topce, tak musím no. :D Naštěstí se to přehouplo do takového stavu, že mě to moc bavilo. Takovýhle vtipný propletení mě baví a jsem rád za to jak to dopadlo. Jen ten konec mě štval. Zachránili prachy nebo ne? Nemám rád filmy, když si konec musím domyslet. :D ()

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Stylový snímek plný hlášek, zbraní, přestřelek, trávy, akce a vynikajících hereckých výkonů, na kterých to celé stojí. Musím také pochválit výbornou doprovodnou hudbu a práci s kamerou. Celá atmosféra filmu je skvělá a všichni aktéři a celý děj zajistí to, že se člověk vážně nenudí, ale baví. Jak už to tak bývá Guy Ritchie prostě umí a neokouká se mi snad nikdy. Jediné co mi zde chybělo byl trochu hlubší podtext a nějaká větší zápletka nebo více ženských, jinak ale uznávám, že opravdu povedené dílo. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (38)

  • Když režisér Guy Ritchie narazil na Jasona Stathama (Bacon), budoucí herec skutečně nabízel na ulici kradené zboží. Úvodní scéna byla napsána speciálně kvůli němu. (don corleone)
  • Režisér Guy Ritchie rád pije čaj, proto je v tomto snímku stejně jako v jeho dalších titulech Podfu(c)k (2000) a RocknRolla (2008) tento nápoj několikrát zmíněn. (x_silver)
  • Vinnie Jones byl v době natáčení stále aktivním profesionálním fotbalistou s platnou smlouvu v anglickém týmu Queens Park Rangers. Nepočítáme-li camea dalších fotbalistů v jiných filmech, jde o unikátní počin. (wafc)

Související novinky

Guy Ritchie chystá comeback

Guy Ritchie chystá comeback

16.05.2007

Pro producenta vykročení neobvyklým směrem, pro režiséra naopak návrat ke klasice. To je RocknRolla, nový film Guye Ritchieho. Režisér kultovních britských gangsterek Sbal prachy a vypadni a Podfu(c… (více)

Reklama

Reklama