Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Geniální hudební skladatel, jehož tvorba i životní postoje bořily dobové konvence... Výpravné životopisné drama představuje geniálního hudebního skladatele Ludwiga van Beethovena skrze tři formativní období života. V roce 1779 se osmiletý „Louis“, jak ho oslovuje otec, velice rychle proslaví v rodném Bonnu jako výjimečný hudební talent. O několik let později se jako energický mladík setkává s Wolfgangem Amadeem Mozartem, což významně ovlivní Beethovenův autorský rukopis i světonázor. V závěru svého života se pak Beethoven uchyluje na statek svého bratra, kde stále tvoří i přes ztrátu sluchu. Podzim života je pro Beethovena zároveň příležitostí ohlédnout se za bouřlivou kariérou, společenskými skandály i ztracenou láskou… Prestižně obsazený koprodukční snímek Nikolause Steina von Kamienského se natáčel z většiny v České republice, diváci snadno poznají lokace v Praze, Ploskovicích, Brozanech nad Ohří, Libochovicích, Českém Krumlově, Telči či Doksanech. V titulní roli Beethovena se představí populární rakouský herec Tobias Moretti, jako dospívající skladatel pak Anselm Bresgott a v dětské roli Colin Pütz. Česká televize snímek uvádí v české premiéře u příležitosti letošního 250. výročí Beethovenova narození. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (19)

Šandík 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvělý film o hudbě, který sice zjevně neocení každý, ale poučeného diváka rozhodně musí nadchnout. Přeskakování dvou linek je sice divácky náročné, ale taky velmi funkční. Málokdo zažije to, že se během jednoho života zcela zásadně změní hudební a vlastně i životní styl. Škoda, že autoři film nevybavili titulky informujícími o místě a čase. Třeba by byl pro mnohé srozumitelnější. I moje milá žena se žel poněkud ztrácela. Celkový dojem: 85% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Další historická látka zpracovaná ve výpravném filmu s Tobiasem Morettim v hlavní roli. Zatímco v Io, Don Giovanni hrál zralého Casanovu, tentokrát hraje stárnoucího Beethovena. A opět je čas na setkání s Mozartem a zase je to trochu jiný pohled. Je skvělé, že Moretti není zaškatulkován jen jako herec z éry nacionálního socialismu. ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele

Německý tv životopis skladatele Beethovena k 250. výročí narození natáčený převážně v ČR. Tři dějové linky Beethoven jako děcko, Beethoven jako mladík, Beethoven jako stařec trochu opticky zkrátily dvouhodinovou stopáž nicméně do poloviny to je hrozně nudné a stejně i potom to působí tak suše formálně bez emocí a ani jako učebnicová přednáška to nefunguje, protože já za celé dvě hodiny filmu nepochopil, čím se ten pán tak proslavil, že při pohřbu ho doprovázelo dvacet tisíc lidí a dodneška je po Mozartovi asi ten nejčastější skladatel zmiňovaný v hodinách hudební výchovy. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Ubližuješ lidem, co tě mají rádi… Neubližuju, říkám pravdu, jako moje hudba..." Z tohoto životopisného snímku se můžeme dozvědět vcelku zajímavé věci z Beethovenova dětství a mládí i nahlídnout do doby na sklonku jeho života. To časté skákání v čase mi moc nesedlo a dlouho jsem nechápal, co chtěli scénáristé tou druhou dějovou linkou říct, tedy kromě jakéhosi klišé pokud jde o nerudnost jeho povahy. Snad až závěrečná replika v kočáře, kdy Beethoven svému synovci říká: "Věci se nikdy nemění, vždycky budou pánové a vedle toho kmáni, člověk zůstane tam, kde se narodil.", mi to trošku ozřejmila. Příběh Beethovenovy nenaplněné mladé lásky k Leonoře von Breuning je toho asi hezkým dokladem, ať už to ve skutečnosti bylo jakkoliv. Se skutečnými fakty se autoři tohoto snímku tedy moc nepárali. O tom, že by se Beethoven v mládí kdy setkal s Mozartem, neexistuje, pokud je mi známo, žádný doklad. A vůbec mi přišlo, že na to, že to byl životopisný film o Beethovenovi, zde bylo samotnému Mozartovi věnováno poměrně dost prostoru. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zajímavě ztvárněný životní příběh slavného skladatele, kdy se střídají pasáže z jeho dětství a mládí s posledním obdobím jeho života. Vznikl tak poměrně dynamický a poutavý celek prosycený hudebními úryvky z jeho tvorby, který nenudí, a dvě hodiny tak uběhnou jako nic. Zdařile vystižená je rovněž dobová atmosféra, i když jednání postav je možná poněkud přizpůsobeno současnému překotnému životnímu stylu. Nechybí ani romantizující prvky, aby byl spokojen i současný většinový divák odkojený TV seriály. Trochu mě jen rušilo, že Mozart vypadal jako padesátník, ale možná byl jeho představitel vybrán záměrně tak, aby se vizuálně zvýraznil věkový odstup od Beethovena, což ale nepovažuji za zrovna šťastné. To je ale jen drobnost. Každopádně kvituji, že se snímek vyhnul těžkopádné popisnosti, s jakou se zpravidla životopisné snímky potýkají. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (6)

  • Film vznikl v průběhu 31 natáčecích dnů. Natáčení probíhalo zejména v České republice, konkrétně v Praze (kostel sv. Tomáše, Colloredo-Mansfeldský palác, Malá Strana), Ploskovicích, Brozanech nad Ohří, Libochovicích, Českém Krumlově, Telči a Doksanech. Na závěr natáčení se štáb přesunul nedaleko Kolína nad Rýnem do okolí zámečku Arff. (Dr. Hawkeye)
  • Představitel otce Jeana van Beethovena (Ronal Kukulies) má modré oči a musel nosit hnědé kontaktní čočky. (Dr. Hawkeye)
  • Všichni tři představitelé Beethovena ovládají hru na klavír a jejich vystoupení jsou autentická. (Dr. Hawkeye)

Reklama

Reklama