Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Newyorští policisté Nick (Michael Douglas) a Charlie (Andy Garcia) se stanou svědky vraždy v baru a útočníka okamžitě zadrží. Vrah jménem Sato (Yusaku Matsuda) je členem nechvalně proslulé japonské mafiánské organizace Jakuza, a Nick s Charliem musí gangstera dostat zpátky do Ósaky a postavit jej před soud. Ostatní gangsteři mu však pomohou uprchnout z policejní vazby. Nick a Charlie jsou tak nuceni pročesat nebezpečné podsvětí japonského organizovaného zločinu, aby uprchlého zločince našli. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (210)

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivní akčnárna z osmdesátých let, někde mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Ale už jenom díky Scottovi režii, skvělému Douglasovi je to přece jenom blíže k těm čtyřem. A to přirovnání k Poslednímu skautovi docela sedí. Oba tyto filmy patří do takového specifického žánru, který zmizel stejně rychle jako se objevil a dal by se nazvat takovým filmem noir konce 80. a začátku 90. let. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Yakuzácky zlosyn zaistený pre vraždu a lúpež v USA má byť prevezený späť do Japonska. Sprievodcov mu robia policajti, ktorí ho zadržali. Po prílete si ho preberie tamojšia polícia. Policajti si spokojne mädlia ruky, tešiac sa na posedenie s prítulnými gejšami. Z tohto nadšenia ich veľmi skoro vyvedie iný, tentoraz pravý japonský policajt. Výtvarne skvelo riešený film, kde väčšina scén sa deje v šere, tlmenom dennom či nočnom osvetlení, parách unikajúcich z rôznych potrubí. Prostredie pretechnizovaného japonského veľkomesta a jeho okrajových štvrtí je zobrazené veľmi priliehavo. Dejovo konvenčná krimi o naháňaní zločinca, pomste a snahe o nápravu pošramotenej povesti. ()

Reklama

anais 

všechny recenze uživatele

Těžko říct, jestli jsou horší dva buranští Američané v Japonsku, nebo Japonci, kteří bez těch dvou nejsou schopni nic vyšetřit... Douglas i Garcia mě svou suverenitou opravdu hodně štvali, a fandil jsem Japoncům, kteří se před těmi Američany stejně vždycky sehnuli...Takže z pohledu scénáře je to velká bída. ALE - vizuálně je to Scottův druhý Blade Runner! Neony, kouř, fantastické svícení připomínající už zmíněné scifi a film noiry. Krom toho parádní důraz na industriální krajiny, které se stávají hlavním leitmotivem většiny filmu. Prostředí je vykresleno spíš jako koláž a chaos prvků, není tu důraz na konkrétní monumenty, které by jednoduše popsaly Japonsko. Hlavní důraz se klade na atmosféru, a každý záběr se tomu podřizuje. Je to potvrzení, že Ridley Scott je spíš obrazový než příběhový režisér, a také, že v 80.letech byl prostě na vrcholu. Za ty krásné obrázky 4 hvězdičky a rád se podívám znovu. Za příběh by to byly tak 2. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Ukázkově xenofobický a rasistický film 80. let. Z Japonska si to bere sotva texturu, o jakémkoli pochopení nebo aspoň vykreslení tamní kultury nemůže být řeč. Douglas je zcela nesnesitelný a komický, ať už má na hlavě helmu nebo ne. Důkaz toho, že Scott se rozhodl vytřískat z vizuality Blade Runnera i poslední zrnko. Marně. Ten film je podobně hnusný jako Black Hawk Down. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Výsledek „pochopitelně“ nedosahuje kvalit předešlých Scottových snímků, ale i když je v jejich stínu, dokáže tenhle osamělý bojovník v japonské Ósace zaměstnat divákovy smysly. Může za to především režisérův um navodit atmosféru a jeho výtvarný talent. A my mu to baštíme. Tedy alespoň zhruba první hodinku. Pak se nám z toho vytrácí nápad a dostáváme pouze rozbředle okázalou a veskrze prázdnou bublinu, která nestrhne. Je to ten typ filmu, který chce nabít umělými efekty, když se text na papíře scénáristy vyčerpá. Douglasově postavě navíc chybí zajímavost a napětí, naštěstí jsou tu kameraman Jan de Bont a Ridley Scott, kteří solidně zachytili tehdejší Japonsko. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (5)

  • Jackie Chan odmítl roli ve filmu, protože nechtěl hrát zápornou postavu. (Holina)
  • První verze filmu měla stopáž 2 hodiny a 40 minut. (Holina)

Reklama

Reklama