Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme Toma Ewella. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 2

Recenze (156)

Fingon 

všechny recenze uživatele

Má jediná zkušenost s "božskou" MM zatím proběhla pouze s kultovní klasikou Někdo to rád horke, a protože název tohoto filmu jsem neslyšel prvně, byl jsem na něj docela zvědavý. Hm... kromě několika vychytávek na samém začátku (indiáni a přesun do současnosti filmu a potom způsob, kterým hlavní hrdina vzpomíná na aférky, kterým se mu podařilo uniknout to byla dost nuda. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Pre mňa zatiaľ najslabší Wilder. Bola to fajn komédia, on predsa iné točiť ani nevie, ale vtipov som čakal viac a hlavne mi vadilo, že asi polovicu scenára celého filmu tvorila paranoidná samomluva nesympatického Toma Ewella, v ktorej boli zahrnuté všetky jeho predstavy, obavy aj pocity. Toto už je scenáristická barla ad absurdum. Marilyn bola samozrejme úžasná (a vtip s jej menom asi najlepší z celého filmu), ale aj tá nesmierne kultová scéna so sukňou dvíhajúcou sa od vetra, bola pravdepodobne zostrihaná, lebo som si ju predstavoval/pamätal inak - veľkolepejšie. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Naivní sexbomba hraje naivní sexbombu v komedii, ze které by pan Freud juchal radostí. Film začíná vtipným pohledem do minulosti, aby v následujících minutách předvedl, že lidé, resp. muži, se vůbec nemění. Hlavním hrdinou je Richard oddaný, milující a pracující manžel, docela obyčejný chlápek, po němž ženy touží leda tak ve výplodech jeho bujné fantazie. Manželka a synek - kosmonaut na dva týdny odjíždějí k vodě, z Richarda se tak stává slaměný vdovec odkázaný pouze sám na sebe. Odpověď na otázku, jak strávit dlouhé osamocené večery, přichází společně s neodolatelnou sousedkou. Její jméno sice neuslyšíme, ale říkejme jí třeba Marilyn. Marilyn má kromě unikátních křivek zvláštní představu o umělecké fotografii a její způsob uvažování shledává Richard velice zajímavým. Billy Wilder si vybral jedno z nejoblíbenějších témat všech komediálních tvůrců – sedmi (či více) letou kopřivku, známou také pod laickým názvem manželství. Jde malinko víc pod povrch než většina běžných komedií, v závěru se však také neubránil jemnému moralizování. Slaměný vdovec je ale hlavně odvázanou komedií, nikoliv sžíravou manželskou satirou. Množství situačního (vytahování palce z lahve šampaňského) i konverzačního („Tomu se říká klasická hudba, že ano? Poznala jsem to, protože se tam nezpívá“) humoru je na sto minut děje zcela dostačující. K nejzábavnějším patří společné scény vážného Toma Ewella a spontánní Marilyn Monroe. Ta vystřihla dutolebou blondýnu dokonale. Teď mě napadá: hrála vůbec někdy jinou postavu? Nebo lépe: musela vůbec někdy hrát? Tak jako tak, k jejím tělesným proporcím nelze mít námitek, v jednu chvíli mi z ruky vypadla propiska, kterou si občas zapisuji poznámky, jak jsem jimi byl fascinován. No, snad to nevyznívá moc sexisticky. P.S.: Český dabing nebyl špatný, snad jen až příliš snaživý. 80% Zajímavé komentáře: Tsunami_X, Terminus ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Tato komedie má opět něco do sebe. Sympatická dvojice Tom Ewell a Marilyn Monroe, atmosféra New Yorku, resp. amerických bytů 50. let, příjemná hudba (třeba onen Rachmaninov) a spousta dvojsmyslných narážek. Jen mi snímek připadal takový utahaný a ukecaný - což není vždy špatně - ale v případě Slaměného vdovce mi chybělo trochu nějaké akce. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nemohu uvěřit, že tohle natočil Billy Wilder, ten film je prostě hrozný. Tom Ewell mi byl nesnesitelně protivný, je to takový ten prototyp nýmanda a nudného šediváka s kalhotami, co mu končí někde pod krkem. Je to stejný typ herce jako třeba William H. Macy, vzhledově ošklivý a nesympatický bezvýznamný týpek z kanceláře. Nad replikami, které bez ustání chrlil, popisujíce tak děj a své stupidní negativistické fantazie, jsem si k zbláznění zoufal. Tak křečovité a neurotické bláboly, krátce před startem použití voiceoveru ve filmu, prostě bída nad bídu. A postavě tohoto pošuka, který zřejmě nikdy neslyšel o zázraku masturbace, sekunduje Marylin. Jistě, že je kouzelná a odzbrojujícím způsobem sexy - na tom je přece hrome i celý ten film založen - ale její postava je neuvěřitelně debilní. Tady někde se rodil stereotyp prostoduché blondýny, která vlastně ani nemá tušení, jak moc je pro muže vzrušujícím a současně snadným cílem, vinou, řekněme, své "intelektuální nekomplikovanosti". Předpokládám, že místní vysoké hodnocení je zapříčiněno tím, že většina lidí na tu Wilderovu hru přistoupila, ale já prostě nemohu, mé svědomí by mi to nedovolilo. Ten film není ani vtipný, ani klasický, je prostě jen hloupý a primitivní a tak strašně jiný než cokoli jiného, co jsem od mistra Wildera viděl, že mám po jeho zhlédnutí pocit, jako by na mně provedli důkladný brainwashing. A "ta scéna" se zvednutou sukní je jen kvintesencí toho, nad čím tady celou dobu žehrám - postava, kterou hraje Marilyn, se v ní chová jak jak totální kráva, to se nedá jinak nazvat. Ach bože, vidím-li podobné filmy, jako je Slaměný vdovec, vždy si potvrdím, že lidé nejsou nic jiného než lehce kulturně zamaskovaní lidoopi, ale to by bylo na dlouho. UPDATE 11. 8. 2016 - Na druhé zhlédnutí jsem si uvědomil, že jsem tomu filmu křivdil. Vše, co jsem mu kdysi vytýkal, jsou ve skutečnosti jeho klady. Hlavní postava - neurotický ženáč s přebujelou fantazií - mi byla strašně sympatická, a Marilyn je zde prostě tak úchvatná, že pro to nejsou slova. Při sledování této klasické komedie si člověk mimo jiné uvědomí, že už žádná nikdy nebude jako ona, a že pokud existuje důvod, proč koukat na takto staré filmy, pak je to zde právě MM. Naprosto dechberoucí zjev, naprosto oslňující žena, naprosto dokonalé zjevení, které člověka omráčí a zbaví slov. V tom filmu si ji prostě nejde nezamilovat. Velká filmová libovka pro každého, kdo to dokáže docenit. Překvapivě mi i přijde, že ten film za ty roky ani zas tak nezestárnul - Billy Wilder se zkrátka nezapře. Řemeslně dokonalý film, který strčí většinu současné romantické produkce do kapsy. Osobně mě na filmu snad mrzí jen jeho závěr - osobně by se mi asi víc líbilo, kdyby film skončil jinak, ale co naplat. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (33)

  • Ve filmu je ikonická scéna, kdy Marilyn Monroe stojí nad výdechy ventilace a proud vzduchu jí nadzvedává sukni. Málokdo ale ví, že tato scéna se objevila v mnohem starším filmu z doby počátků kinematografie. Je to krátký minutový film z roku 1901 nazvaný What happened on Twenty-third Streetball, New York City. Herečkou se vzdouvající se sukní byla Florence Georgie. (Rollo_Tomasi)
  • Film měl původně režírovat George Cukor. (Kulmon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno