Nové recenze - TOP uživatelé

Invalida

tronInvalida(2023)

„Viete, nie som len policajt. Som aj spisovateľ.“ – „Čítal som od vás niečo?“ – „Napísal som jednu knihu a druhá je na ceste.“ Film, aký na Slovensku ešte nevznikol. Aspoň mne osobne fakt nenapadá nič celovečerné, čo by sa naňho aspoň čiastočne podobalo za posledných, čo ja viem, 30 rokov. A predtým už vôbec nie. Hej, v polovici tomu na chvíľu spadne reťaz, scenár vykazuje dramaturgické nezrovnalosti (niečo mi ušlo, alebo ako vlastne dopadla trojitá vražda v osade?), nie som si istý, či by skutočne v 90. rokoch skorumpovaného politika s kontaktmi na náckov a skinhedov dokázal poraziť  ŤZP občan z ľudu a občas som mal pocit, že sa tvorcovia predsa len príliš utrhli a blbli len preto, že sa im podarilo do cameí nahovoriť isté tváre (nechcem spoilerovať), bez ktorých by to ale v konečnom efekte paradoxne bolo vyladenejšie. Niekedy je menej viac. Inak je to ale ozaj neskutočný film. Plný neuveriteľných hereckých výkonov (skvelý Gregor Hološka, ale báječní sú úplne všetci, vrátane dobrosrdečného Zdeňka Godlu, no všetko stálo na Hološkovi, ktorý veľmi dobre zahral rolu, ktorá sa výberom nevhodného herca mohla stať značným spôsobom nevydarenou), prekvapivo výborný audiovizuál (soundtrack, strieľanie na auto), kvalitne vystihnutej atmosféry a nálad spoločnosti počas špecifických 9O. rokov, šialených nápadov (turbovozík, kladka, paternoster) a krásne WTF momentov (zbrojný preukaz). Aj keď sa priznám, že nevedomky hajlujúci Róm v hitlerovskej uniforme trochu cez čiaru pripadal už i mne a to mám vo filmoch rád drsné vtipy. Také zábavné dialógy a báječné hlášky som v slovenskej kinematografii počul možno dva-tri razy v živote („Húkačku nepustíme?“ – „Nie. Tá sa púšťa len v zákonom stanovených prípadoch.“)

Bloodline Killer

tronBloodline Killer(2024)

Tupý slasher ako z 90. rokov (z predvreskotovskej éry). Fakt nechápem, prečo čosi takéto niekto natočil v r. 2024. Bez ambícií, dobrých postáv, hercov buď kvalitných, ale nemajú tu čo hrať (chudák 87-ročný Bruce Dern), alebo proste hercov hrozných (tradične strašná Shawnee Smith alias Amanda zo Saw to rovno aj produkovala) a v lepšom prípade priemerných (Tyrese Gibson). Chýba i atmosféra, gore tu nie je skoro žiadne. Scenár príšerný, dialógy otras, vrah mdlý a jeho maska ešte horšia. Pôvodne som si vravel, že som v živote videl EŠTE mizernejšie vyvražďovačky a tak si táto z toho dôvodu zaslúži „až“ 2*. Ale viete čo? Nezaslúži, je to fakt sračka. A navyše ukrutne nudná. Kuriózne na mňa pôsobil intenzívny pocit, že pozerám minimálne druhé pokračovanie a nie „jednotku“.

Sympatizant

3DD!3Sympatizant(2024)

Vyprávění nespolehlivého vypravěče, plné lsti a nejistoty. Naprosto vynikající pohlcující úvod vystřídají malinko nevyrovnané pasáže, ale celek je díky přesné režii pořád silný zážitek

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

DJ_bartFuriosa: Sága Šíleného Maxe(2024)

"Ať žije Dement!" ____________ Skutečně šílená, bláznivá, špinavá, jako kouř z benzínu smradlavá, pervezní a zábavná akční post-apokalyptická jízda, která sice kvůli dělení příběhu [který je v podstatě příběhem o pomstě] na kapitoly není zas tak konzistentní, ale když už na to dojde, ani na vteřinu nesundá nohu z plynu a v ten moment to stojí kurva za to. Režisér Roger Miller je i v 79 letech v neskutečný formě a divákům na stříbrným podnose naservíroval echt řemeslně poctivou podívanou, která snadno strká do kapsy akčňáky od tvůrců, kteří jsou o několik desetiletí mladší. Casting perfektní – moje crush Anya Taylor-Joy si roli Furiosi dává s neskutečnou sebejistotou a přehledem; no a Chris Hemsworth jakožto hlavní záporák Dement [ne, nedělám si prdel 😂] má nehorázný charisma, který by mohl doslova rozdávat.... Takže jestliže existuje něco jako definice řemeslně poctivýho [co se týká kostýmů, výpravy, a stylistickýho zpracování celkově] blockbusterovýho spektáklu, který svůj rozpočet využívá do posledního centu, FURIOSA jím bezpochyby je.... VERDIKT: 8,5 autíček z 10 .... PS: českej překlad je fakt skvěle meta, takže kdo umí anglicky, užijete si tenhle film na jinym levelu.

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

BotičFuriosa: Sága Šíleného Maxe(2024)

Viděno v IMAX a dekl mi to úplně neurvalo. Spíš jsem celou dobu víc chtěl, aby se mi to líbilo, než mě to ve skutečnosti bavilo. Anya fajn, Chris ok, pár vynikajících akčních scén to má, ale víc se to koupe v béčkových píscích.

Tátova volha

Radek99Tátova volha(2018)

Vykradené a genderově převrácené Zlomené květiny Jima Jarmusche, pěkná kamera Vladimíra Smutného, nudný casting, kýčovité provedení, rutinní nenápaditá režie = další fádní Vejdělek...

Osmá třída

dobytekOsmá třída(2018)

Přestože se ve filmu tvrdí, že FB už nikdo nepoužívá, tak já shodou okolností někde na FB narazil na ukázku z filmu, kde všichni psali, že je to "must see" a podobný chvalozpěvy. A samotná ukázka mi taky přišla docela zajímavá. Nakonec jsem se teda na to podíval a moc nevim, jak to mám ohodnotit. Já asi rozumim tomu, co chtěl režisér a scénárista v jedný osobě natočit. A vlastně musim i uznat, že se mu to povedlo. Jenže já holt nejsem zrovna cílová skupina pro podobný filmy. Bylo to teda hodně uvěřitelný, našlo se tam i několik opravdu dobrejch momentů a věřim tomu, že si film najde svoje diváky, ale mě osobně tahle sonda do života zakomplexovaný puberťačky, která hledá ztracený sebevědomí, moc nebavila. Slabý 3 hvězdy.

Tarot

*CARNIFEX*Tarot(2024)

Žolíky” pre nenáročných, určite o triedu vydarenejšie ako hocijaká doštička “Ouija”. Čakal som to horšie, ale nakoniec žiadne oči pre plač. Toto je prírastok na úrovni lepšieho priemeru do chudobného sveta hororu. Ale presto všetko som sa takto rozhodol. Lebo naskytnuté príležitosti na “gore”, boli ale že hrubo nevyužité.

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

verbalFuriosa: Sága Šíleného Maxe(2024)

Dechberoucí festival perverzních nápadů Jirky Milera. Je prostě démon, anebo v předraqovém věku jede na nitru! Další pokračování jeho postapoporna s postiženými z australského automotoklubu je skvělou ukázkou toho, že i dnes, v dobách odporných digitálních mrdníků, může být film technicky dokonale moderní, a přitom stylem dokonale staroškolský. Už dlouho jsem neviděl něco tak nádherně natočeného, s krystalicky čistým obrazem, famózní kamerou, fantastickými exteriéry, mrazivou hudbou a třemi prdelemi úchylně perfektní až nádherně zvrácené analogové akce s minimem omalovánek. Jirka dokonce dokázal i další neuvěřitelnou věc, a sice, že filmu skoro neuškodil ani prkenný pozér Homothor, kterého Pan režisér dokonce donutil i párkrát nakrabatit čelo. Anebo to možná bude spíš tím, že toho Dementa, boha hromü, ve skutečnosti hrál skvělý velkobritský herec Mark Gatiss. Vcelku zajímavou markantou posledních dvou dílů se jeví to, že ústřední postava je tam de fuckto úplně k hovnu. Tudíž tak jako v předchozí Fůře na cestě zcela zbytečný Tomáš Tvrdýy jen tak celou hrací dobu nepodstatně čuměl jako tvrdé „y“, i tento díl by se klidně obešel bez obskurně odporné Aničky Krejčí – Radostné, která tu s očima na spáncích jen tak bezradně čumí každým po jiné mouše a sem tam prostě vystřelí jazyk a nějakou slupne, zatímco všichni ostatní mutanti, postapo potrati, animální hovada a jiné obludy parádně rozjebávají obskurní vehikly a vzájemně se brutálně koxují. No, rozhodně by jeden musel být řádně ozářený, aby uvěřil, že z takové zrůdičky by někdy mohl vyrůst seksy Theronovic Karlík! Ovšem to z mé strany není vůbec žádná výtka, byl jsem tou vizuálně dokonalou hn - hnn – hnnnnnn banalitou naprosto oblažen a uchvácen, až jsem měl po skončení chuť narazit volant i na vytuněnou dvouventilovou sekačku Stiga a s nějakým rozeným invalidou či retardem brutálně rozjezdit bankr na nejbližším golfovém potratišti.

Priscilla

fuxoftPriscilla(2023)

Věděl jsem, že je to natočeno podle vzpomínek Priscilly Presley, tudíž jsem se nedivil, že je na plátně více ona, než Elvis. Ale divil jsem se, že je film vzácně sterilní, neprovokativní, značně předvídatelný a audiovizuálně zcela standardní, jako nějaká nezajímavá televizní záležitost. Představitelka titulní role se velmi snaží, představitel Elvise nebyl vybraný moc dobře.

The VelociPastor

darkrobykThe VelociPastor(2017)

Ukázkový trash! Jasně, je to blbé po všech stránkách, ale nemůžu si pomoct, mě to bavilo. Cohan mi chvílemi připomínal Dextera (M. C. Hall) a to jsem netušil, že bude mít i podobnou roli - likvidovat lidský odpad - mafiány, obchodníky s drogami, zbraněmi a lidským masem, vrahy a tak. Mile překvapilo, že se příběh neupnul jen na jednu linii, ale nabídl jich více. Asi nejdelší byla z vietnamské války. Ty zadělané vietkongminy! Došlo i na střeva ven, tedy předpokládám, že to byla střeva. Útok dinosaura je natolik ztřeštěný, že se musí člověk smát. Vše pak korunovala utržená hlava. Nedoporučuji nikomu, a kdo nemá rád levné filmy s triky jak z maňáskového divadla, ať se rozhodně vyhne obloukem.

Predátor: Evoluce

MM_RamonePredátor: Evoluce(2018)

Snímok "Predátor", ktorý v roku 1987 natočil režisér John McTiernan, je stálou a neodmysliteľnou súčasťou v rebríčku mojich najobľúbenejších filmov. Je to klasika, na ktorú nedám dopustiť. Ďalšie pokračovania a projekty, v ktorých sa objavil tento neľútostný mimozemský lovec a zberateľ ľudských trofejí ma síce potešili, ale nijak zvlášť nenadchli. Názornym príkladom toho môjho konštatovania je titul "Predátor: Evolúcia", ktorý mal premiéru v roku 2018. Ja som si ho však pozrel až v máji roku 2024. A to po zhliadnutí hodne podareného filmu "Predátor: Korisť". Pri ňom som sa tak nejak znova naladil na nostalgickú predator vlnu. Avšak táto variácia režiséra a scenáristu Shane Blacka z roku 2018 ma zasa tak trocha schladila a zároveň utvrdila v názore, že pôvodný snímok z roku 1987 nebude nikdy prekonaný. ***

Batwoman - Řekni mi pravdu

NinadeLBatwoman - Řekni mi pravdu(2019)

První epizoda se seriálovou Julií Pennyworth. Obsazení Christinou Wolfe bylo klasické whitewashing drama, protože v komiksech je to tmavá dcera Batmanova komorníka Alfreda a Mademoiselle Marie (ale až od roku 2014). Původně byli bílí všichni a Julia začínala jako Julia Remarque, na jejímž charakteru se nejvíce podepsalo to, že její matka byla hrdinkou Résistance intérieure française za 2. světové války.

Batwoman - Kouzlo Bat Girl!

NinadeLBatwoman - Kouzlo Bat Girl!(2021)

První epizoda s tajemnou Safiyah Sohail, kterou znají jen čtenáři Batwoman vol. 2 z éry DC Rebirth. V komiksech je to bývalá milenka původní Batwoman, v seriálu je přepsaná jako nemesis Alenky.

Nezlomní

castorNezlomní(2024)

Mark Wahlberg za poslední roky nasbíral poměrně dost propadáků, má ale zřejmě šikovné agenty, a tak za své bijáky stejně dostává obrovské peníze. A nebojí se ani střídat žánry, takže ho stále častěji vídáme v rodinných kouscích. Třeba o tom, kterak se vypořádá s jedním z nejtěžších závodů na světě, a ještě k tomu se postará o zatoulaného psa. Onen závod je týmový, odehrává se na nejzajímavějších místech světa s vysokými horami, hlubokými kaňony či nevyzpytatelnými džunglemi, jede se několik dní nonstop, přičemž spánek se počítá na minuty. Prostě něco, co prověří závodníkovy fyzické i psychické síly. Těch má Wahlberg evidentně na rozdávání – nejprve řeší sponzory, vzápětí klacky pod nohy, nedůvěru okolí, přemlouvání k účasti i handicapy kolegů a ještě zvládne získat a postarat se o neobvyklého společníka. Výsledkem je univerzální sportovní drama, které je nicméně svižné, se zajímavou kamerou a zručnou režií. Samotný pejsek samozřejmě cute. Spokojenost, ale na ty čtyři hvězdy se mi úplně poskočit nechce.

Poslední přežije

Gilmour93Poslední přežije(2015)

Šedivý Brosnan jako Jackal? Kdepak, Packal! Říkají mu sice Hodinář, ale to bude jen proto, že má několikrát přešitý ciferník. Za Millou na útěku, která se maskuje pouze změnou značky řasenky, je neustále pozadu, občas pracuje, jak kdyby mu chybělo kolečko a zákonitě směřuje k tomu, že už ani dvakrát za den nebude přesný.. Poté, co pátý element přežije restaurační bada-bum, už zbytek patří jen zbylým čtyřem. Hlouposti, Nudě, Klišé a Lacinosti..

Poslední tango v Paříži

chozePoslední tango v Paříži(1972)

Má to pěknou kameru a výpravu a dobře obsazené ústřední duo. Ale připojuju se k těm, kterým to připadá moc artistní a rozpatlané. Mým favoritem na poli drásavých párových vztahovek kořeněných nespoutaným sexem tak zůstává Polanského úžasný Hořký měsíc.

Sémě člověka

movieSémě člověka(1969)

Druhý Ferreriho film, který jsem viděl (prvním byla VELKÁ ŽRANICE), tématicky značně aktuální i 54 let od svého vzniku. Minimalisticky načrtnutá dystopie v post epidemickém světě, kde mladý přeživší pár usazený v opuštěném domě na pláži, medituje nad smyslem možného rodičovství a pokusu znovu zalidnit vypleněnou planetu. Podobně jako pozdější Velká žranice, i tohle je hodně kritická studie kapitalismu, což předpokládám bylo Ferreriho velké téma. Trochu neujasněnou a mírně zneklidňující atmosféru celého filmu výrazně podporuje musique concrète soundtrack Teo Usuelliho, která místy totálně přehlušuje některé scény a je to krásně matoucí. Za kolonku absurdno musím ještě zmínit scénu, kdy televizní kamera sleduje dění v troskách Vatikánu a přistihne partičku lapiduchů, kteří nesou nosítko se zakrytou osobou. Reportér se dotáže, zda se jedná o Papeže a když zjistí, že je to on, vyžádá si od něj jedno poslední televizní požehnání.

Časové pásmo bylo změněno