Nové recenze - Všichni uživatelé

Abigail

ANTYCHRYSTAbigail(2024)

Upirskou uchylarnicku jsem nečekal :) nejprve to vypadá na klasický únos a výkupné..chvilku na strašidelný dům..a najednou bum a už to jede :) holcina sympatická..hektolitry krve na pohodu :) 60%

22 výstřelů

ostravak3022 výstřelů(2010)

Zvláštní film o mafiánech, který si hraje trochu na Kmotra, avšak popisuje reálnou situaci v Marseille. Ani jsem netušil, že je to taková gangsterská oblast. A toto zjištění je na filmu skoro to nejzajímavější. Jinak totiž snímek postrádá nějakou větší akčnost a drive. Hodně se toho napovídá o přátelství z minulosti, dost se střílí. Vidíme též zvláštní přístup policie, opravdu to tak ve Francii funguje? A divákovu oku lahodí jistě i přitažlivost jižní země. Na dvě hodiny nuda a nuda. Zajímavé ale je, jak se mohou názory diváků a odborníků absolutně lišit. Tentýž film byl nominován jak na nejhorší snímek, tak na vítěze na fesťáku...a neshodnou se ani zdejší externí recenzenti.

Mizerové navždy

VojtechAllenMizerové navždy(2020)

Zatím rozhodně nejlepší díl! Na čemž určitě budou mít podíl noví tvůrci, kteří vzali prvky které byly v předchozích dílech neexistující, nebo velmi povrchní, a povyšují je na dost vysokou úroveň. Nezapomnělo se ale ani na prvky, díky kterým byly Mizerové tak suproví, a ty zde fungují stejně dobře, ne-li líp. Technicky film ani nezaostává za předchozím Michaelem Bayem, a jsou tu fakt nádherné barvy, a akce je snad ta nejpřehlednější z celé série. 8/10

Milovník po přechodu

Ex_MachinaMilovník po přechodu(2017)

„Voľný krok, ospalé oči, ale usmievajúce sa, akoby vedeli, čo si všetky ženy myslia“. Múdry muž ten Maximo. No keď si predstavím, že za cca 15 rokov budem tam kde on, naskočí mi husia koža. Len tam budem bez tých značkových handier od Versačeho. Dej má viac vtipných liniek. Ako si starnúci nikdy nezamestnaný gigolo potrebuje nájsť novú old „sugar lady“. A Ráchel Welchová je tá správna voľba. Ako jeho sestra Salma Hayek potrebuje uspieť ako architektka a ako malý synovec túži zbaliť peknú spolužiačku. Má na do dokonalého učiteľa, ktorý má pre neho vždy dobrú radu do života, ako napr. „V očnom kontakte je sila, ženy budú po tebe túžiť“..... mimoriadne podarená komédia.

Chez le photographe

PetraMishkaChez le photographe(1900)

Muž přijde k fotografovi, ale nedokáže zůstat v klidu, což nakonec vede k roztržce. Oblíbené téma přelomu století.

Vrásky

FeriusParfaxVrásky(2011)

Ten správný horor jsem neviděla o víkendu nebo včera. Ten správný horor jsem viděla v pondělí! A tím byly Vrásky. Přiznám se, že mi bylo u sledování extrémně bídně a nedobře. Na stáří se fakt netěším a tenhle krásný animovaný snímek vás donutí se zapřemýšlet nad sebevraždou dřív, než zapomenete své jméno. Už v půlce vám dojde, jak se věci mají a jen sledujete uvědomění a pomalý úpadek mysli, fyzické zdatnosti a celkového odevzdání se nad smutným koloběhem života. Nejednou už jsem od dědy slyšela, jak se už cítí zbytečný. Když mi to řekl poprvé, čišel z toho takový smutek a frustrace, že jsem měla co dělat, abych se nerozbulela. I když potřebuje s čímkoliv pomoct, tak vnímám, jak je pro něj těžké, že si už nevystačí sám a nemá tolik sil a energie, aby vše zastal. Tenhle snímek přenese pocity bezmoci, demence a smutku až k vám do ložnice. Vyvolal ve mně i jakýsi pocit studu. Extrémně zajímavý, hloubavý a překvapivě destruktivní snímek, který se vůbec nesnažil hrát na city. Jen to bylo tak skvěle udělané, že uvědomění a city přišly zcela přirozeně samy. Hořkou pachuť snímku mi nespravil ani vyčůraný dědula, ze kterého se vyklubal fajn kámoš do konce života.

Gauneři

GrimaldiGauneři(1992)

Na režijní prvotinu rozhodně úctyhodný film. To jak si Tarantino dokázal zajistit s minimálním rozpočtem tak skvěle obsazení, navíc podpořené jeho výborným scénářem je i dnes opravdu obdivuhodné. Škoda jen samotného závěru, který celému filmu v mých očích dosti uškodil. I tak by ale bylo dobré pro všechny fanoušky filmů si Gaunery alespoň jednu pustit. Pozorování zrodu režijní, ale hlavně scenáristické legendy za to určitě stojí.

Doznání

Johnny.ARNDoznání(2022) odpad!

Tak aj argentíci majú svojich latentných bukvičákov. Podali to aspoň cez hudbu, ktorá neznela vôbec zle. ODPAD!

Marvels

higuainMarvels(2023)

Tomuhle dal Feige zelenou? Nikdy jsem nebyl velký fanoušek jeho přístupu, kdy sice všechny filmy jako jeden sériový celek dávaly hlavu a patu, ale důsledkem byly dvě třetiny veskrze průměrných sólovek, které mnohdy existovaly jen proto, aby se v nich představila ta či ona postava. Nicméně všechny tyto filmy před Endgame měly nějaký objektivní kvality a nikdy to nebyl vyloženě průser. V posledních letech už ovšem Feige s MCU evidentně neví kudy kam a Marvels je prozatímní vrchol tohoto zmaru, resp. absolutní dno celého univerzu, protože horší film tu za těch 16 let fakt nebyl a to ani zdaleka. Během sledování se mi honilo hlavou, jestli zde byl alespoň záměr vytvořit něco, co bude mít určitou kvalitu a úroveň. Marvels totiž působí dojmem, že bylo všem přítomným úplně šumák, jaká sračka jim vzniká pod rukama, protože jediným cílem bylo odškrtnout si co nejvíc diverzity fajfek. To pak vlastně ani není divu, že Disney šlo do propagace se zoufalými slogany typu "první Marvel film režírovaný afroameričankou", když to po filmové stránce nemá absolutně co nabídnout.

Grandsupertingltangl

ostravak30Grandsupertingltangl(1969)

Pořad je zajímavý tím, že se v něm objeví řada herců a zpěváků, někteří i z doby první republiky. Je to takový průřez zajímavými styly, osobnostmi, šlágry a písněmi. Mě osobně přijde trochu chaotický a neuspořádaný. Nejzajímavější bylo asi povídání s Janem Werichem. Jinak ty rozhovory postrádaly nějakou šťávu. Na jedné straně to vypadalo autenticky, jako by dotazující se a dotázaný neměli předtím žádnou přípravu, na druhé straně mi to přišlo trochu suchý...

Kaskadér

dr.horribleKaskadér(2024)

Na toto som sa tešil odkedy to ohlásili, potom som videl ten tuctový trailer a návšetvu kina si rozmyslel. A kým sa objavili tie nadšené recenzie, medzitým už to vyšlo. Za mňa super chémia aj akčné scény. Niečím mi to evokovalo 90.te roky. Asi tou romancou, tej mohlo byť venovaného ešte viac priestoru. A Johnsonov part mal hrať niekto iný; niekto, kto je väčšia hviezda jak Gosling (čo Johnson nie je).

Anthropoid

Ex_MachinaAnthropoid(2016)

Prišli sme zabiť Heydricha.“ Na tú dobu až príliš odvážna veta. No bolo to nevyhnutné, pretože keď necháte zlo ovládnuť vašu krajinu, tak cesta k jeho potlačeniu je vždy bolestivá. Remake veleúspešného ČS filmu ATENTÁT odhaľuje zlo nacistického diktátu a neuveriteľnú odvahu niekoľkých hrdinov v pokuse nastaviť zrkadlo tomuto zvrátenému režimu, ktorému sa bolo nutné postaviť, nech následky toho činu boli akékoľvek.

Stáhni mě do pekla

FeriusParfaxStáhni mě do pekla(2009)

Chvílemi až amatérsky nebo parodicky laděný horor měl sice neotřelý nápad, ale možností ke strachu se moc nenabízelo. Cigoňa, která své chyby svalovala na ostatní mě extrémně štvala. Občas se objevilo mrazení v zádech, ale jsem spíš milovník duchařských hororů.  Tvůrci si asi ujížděli na orálních úchylovinkách, protože věcí, které si slečna strkala do pusy, vytahovala z pusy nebo jí někdo cpal do pusy bylo víc než dost… Ke konci už dost čitelný scénář zklamal. Naopak finále mile překvapilo a takhle bych si konce hororů představovala. Velmi rychle se ale horor vypaří z hlavy.

Sage-femme de première classe

PetraMishkaSage-femme de première classe(1902)

Mladý pár si jde k porodní bábě vybrat miminko, ale nemohou se rozhodnout. Tak je zavede do zelné zahrady, kde nasbírají několik novorozenců a z nich si jedno vyberou. Naštěstí na rozdíl od Zelné víly s těmi dětmi tolik nemrská o zem, i tak to není moc úsměvné.

Invalida

tronInvalida(2023)

„Viete, nie som len policajt. Som aj spisovateľ.“ – „Čítal som od vás niečo?“ – „Napísal som jednu knihu a druhá je na ceste.“ Film, aký na Slovensku ešte nevznikol. Aspoň mne osobne fakt nenapadá nič celovečerné, čo by sa naňho aspoň čiastočne podobalo za posledných, čo ja viem, 30 rokov. A predtým už vôbec nie. Hej, v polovici tomu na chvíľu spadne reťaz, scenár vykazuje dramaturgické nezrovnalosti (niečo mi ušlo, alebo ako vlastne dopadla trojitá vražda v osade?), nie som si istý, či by skutočne v 90. rokoch skorumpovaného politika s kontaktmi na náckov a skinhedov dokázal poraziť  ŤZP občan z ľudu a občas som mal pocit, že sa tvorcovia predsa len príliš utrhli a blbli len preto, že sa im podarilo do cameí nahovoriť isté tváre (nechcem spoilerovať), bez ktorých by to ale v konečnom efekte paradoxne bolo vyladenejšie. Niekedy je menej viac. Inak je to ale ozaj neskutočný film. Plný neuveriteľných hereckých výkonov (skvelý Gregor Hološka, ale báječní sú úplne všetci, vrátane dobrosrdečného Zdeňka Godlu, no všetko stálo na Hološkovi, ktorý veľmi dobre zahral rolu, ktorá sa výberom nevhodného herca mohla stať značným spôsobom nevydarenou), prekvapivo výborný audiovizuál (soundtrack, strieľanie na auto), kvalitne vystihnutej atmosféry a nálad spoločnosti počas špecifických 9O. rokov, šialených nápadov (turbovozík, kladka, paternoster) a krásne WTF momentov (zbrojný preukaz). Aj keď sa priznám, že nevedomky hajlujúci Róm v hitlerovskej uniforme trochu cez čiaru pripadal už i mne a to mám vo filmoch rád drsné vtipy. Také zábavné dialógy a báječné hlášky som v slovenskej kinematografii počul možno dva-tri razy v živote („Húkačku nepustíme?“ – „Nie. Tá sa púšťa len v zákonom stanovených prípadoch.“)

Anthropoid

mach333Anthropoid(2016)

Celá tahle operace je pro zfilmování jako dělaná. Těžko říct, kolik lidí ji považuje za hrdinský čin a kolik za zbytečnou akci, která později stála život několik tisíc lidí. Každopádně jasně demonstrovala odpor proti nacismu. Matně si pamatuji naše filmové zpracování z 60.let, které jsem viděl jako školák. Aktéři pro nás byli velcí hrdinové a závěrečný boj v kostele patří mezi nezapomenutelné scény. Co se týče novodobého zpracování - jsem především rád, že k němu došlo a to hned s hvězdným obsazením. Díky tomu se celá akce dostane do povědomí široké skupině diváků po celém světě. Nechci oba počiny porovnávat, dělí je nějakých 50 let, ale oba mi přijdou podobně povedené.

Najväčšie kriminálne prípady Slovenska - Škrtič žien

Arsenal83Najväčšie kriminálne prípady Slovenska - Škrtič žien(2006)

Zvláštny prípad, kedy mladé dievčatá Jozef Slovák nalákal do lesa vraj celkom bez problémov, pretože mal osobnú charizmu, falošný preukaz a šarm. Šarm? Pretrel som trikrát oči, ale videl som len neforemnú sušienku. Seriál nestihol zistiť jeho pohnútky a motívy, našťastie ich sám prezradil v rozhovore neskôr. A v ňom sa dozvedáme šoky, že je mu škrtičovi žien píšu do väzenia ženy, ako ho obdivujú... Slovák vraždil pred revolúciou a potom násobne aj po revolúcii. Prečo? Lebo istý milosrdný pán prezident Láhev amnestoval a amnestoval...

Lowlifes

vinduchaLowlifes(2024)

V rámci kontra hixploitation žánru velice slušný zářez . A vypadá to , že i v Kanadě se začíná blýskat na lepší časy.